Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Ηράκλειο - ΒΟΑΚ: Ασφυκτικές πιέσεις για τα στέγαστρα που θα ξεμπλοκάρουν την πόλη - Τι συζητά το Υπουργείο

Image
Παπαναστασίου
 clock 12:37 | 08/12/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Μπορεί το υπουργείο υποδομών να έκανε δεκτές πολλές από τις προτάσεις της Περιφέρειας, του ΤΕΕ/ΤΑΚ και των δήμων αναφορικά με τις βελτιώσεις στο τμήμα που διέρχεται από το Ηράκλειο ωστόσο μεγάλο “αγκάθι” παραμένει η υπογειοποίηση με στέγαστρα (cut and cover) του ΒΟΑΚ, στο αμιγώς αστικό τμήμα από Γιόφυρο μέχρι τον Καρτερό.

Αυτές οι παρεμβάσεις για τμηματική υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σε σημεία που μπορεί να είναι εφικτές, θα λύσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη διχοτόμηση του Ηρακλείου από βορά προς νότο και δεν θα αναγκάζουν τους Ηρακλειώτες να εισέρχονται σε αυτόν, δεν φαίνεται να γίνονται αποδεκτές από το υπουργείο.

Ανοιχτό παράθυρο για cut and cover

Ωστόσο όπως αποκάλυψε σήμερα μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη, ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ξυλούρης, στη χθεσινή συνάντηση που είχε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης με τον υφυπουργό υποδομών, ο κ. Καραγιάννης άφησε ανοιχτό “παράθυρο” για την κατασκευή ενός τουλάχιστον στεγάστρου (cut and cover) από τα 4 που ΤΕΕ/ΤΑΚ και ΟΑΚ είχαν προτείνει.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ουσιαστικά δημοσιοποίησε την τεχνική έκθεση, με απαντήσεις επί των θεμάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρακάμψεις Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ, από την Περιφέρεια Κρήτης.

Πάντως σύμφωνα με τον κ.Ξυλούρη τίποτα δεν έχει τελειώσει και παρά το γεγονός ότι η πίεση είναι ασφυκτική για να δρομολογηθεί το έργο εντούτοις, στις 14 Δεκεμβρίου στη συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου για το ΒΟΑΚ θα τεθεί ξανά το ζήτημα όπως και το θέμα των διοδίων στο περιαστικό κομμάτι του νέου δρόμου που διέρχεται από το Ηράκλειο.

Τα στέγαστρα αυτά αναμένεται να κοστίσουν 120-150 εκατ. ευρώ, ποσό όχι απαγορευτικό σε σχέση με το τεράστιο έργο του ΒΟΑΚ που πρέπει να διατεθούν για τους Ηρακλειώτες οι οποίοι δικαιούνται ίση μεταχείριση σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας.

Που είχε προταθεί να κατασκευαστούν τα cut and cover

Τα 4 τμήματα περιλαμβάνονται στην πρόταση που έχει κατατεθεί από το τεχνικό επιμελητήριο και τον ΟΑΚ.

Συγκεκριμένα κρίνονται κατάλληλα για τα στέγαστρα οι περιοχές: στο ύψος του Εσταυρωμένου, ανατολικά της Κνωσού, στη περιοχή Ούλοφ Πάλμε και Ιωνίας και στην πλευρά της Αλικαρνασσού, μεταξύ του αμαξοστασίου του Δήμου και της Βιομηχανικής Περιοχής.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης αποτελεί βασική προτεραιότητα, το έργο για την απελευθέρωση χώρου 130 στρεμμάτων ενώ θα καταργηθεί η σημερινή διχοτόμηση του Ηρακλείου

Το Ηράκλειο, είναι η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας με πάνω από 177.000 κατοίκους, που τους καλοκαιρινούς μήνες πολλαπλασιάζονται και θα λυθούν τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα που ήδη είναι διογκωμένα σε διάφορα σημεία της πόλης.

Τι έκανε δεκτό το υπουργείο

Από την άλλη το υπουργείο υποδομών έκανε δεκτές τις προτάσεις το έργο του ΒΟΑΚ να περιλαμβάνει κόμβο στη Φοινικιά, προκειμένου να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα προς τις επιχειρήσεις της περιοχής. Επίσης, ο κόμβος του Αεροδρομίου θα συνδεθεί πλήρως με την Βιομηχανική Περιοχή του Ηρακλείου, ενώ στο Κακό Όρος θα κατασκευαστεί το διπλό τούνελ που πρότειναν οι τοπικοί φορείς.

Ευρ.Κουκιαδάκης: Προσφυγή στο ΣτΕ

Την ίδια ώρα με παρέμβασή του στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη ο επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης "ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ"  κ.Ευριπίδης Κουκιαδάκης, τόνισε επί του θέματος, ότι θα πρέπει να έρθει για συζήτηση ξανά στο Δημοτικό Συμβούλιο και να εξεταστεί το ενδεχόμενο προσφυγής στο ΣτΕ.

Σε κάθε περίπτωση είπε, ο ίδιος και ίσως και άλλοι Ηρακλειώτες είναι αποφασισμένος να καταθέσει προσφυγή κατά της Περιβαλλοντικής Μελέτης στο τμήμα που αφορά το Ηράκλειο.

Διαβάστε επίσης:

Ηράκλειο: Το κτηματολόγιο οδηγεί σε μεγάλο "ξεκαθάρισμα" της δημοτικής περιουσίας

Κρήτη: Απόπειρα διάρρηξης σε καφετέρια γνωστού λυράρη (βίντεο)

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis