Στην επίθεση των Χούθι στο ελληνόκτητο πλοίο Sounio αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
Ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν υπάρξει συντονισμένες, διακριτικές πρωτοβουλίες διαχείρισης από πλευράς του πρωθυπουργού αλλά και του υπουργείου Εξωτερικών σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή. Υπογράμμισε ότι έχει γίνει ήδη μια προσπάθεια από ρυμουλκά, αλλά δεν κατάφεραν να το μεταφέρουν, προσθέτοντας ότι η λύση που επελέγη αυτή τη στιγμή είναι να βρεθούν πολύ πιο δυνατά ρυμουλκά. Ανέφερε επίσης, ότι υπάρχουν ακόμα κάποια ζητήματα τεχνητής φύσεως που πρέπει να επιλυθούν, επισημαίνοντας ότι υπάρχει επαφή με τη Σαουδική Αραβία, η οποία -αν κάτι συμβεί- θα αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη καταστροφή:
«Έχουμε τη στήριξη της Ευρώπης, των ΗΠΑ, της διεθνούς κοινότητας. Είναι ένα παγκόσμιο θέμα» υπογράμμισε, τονίζοντας ιδιαίτερα τον πρωταγωνιστικό και ισχυρό ρόλο που παίζει η ναυτιλία ως παγκόσμια δύναμη.
Στιβαρή δύναμη
«Όταν είσαι υπουργός Ναυτιλίας, νιώθεις μια στιβαρή δύναμη. Πρέπει να αυξήσουμε την εξωστρέφεια, να παίξουμε με σεμνότητα και αποφασιστικότητα» είπε, τονίζοντας ότι σε συνεργασία με τον ΙΜΟ και την ΕΕ θα παρθούν κρίσιμες αποφάσεις παγκόσμιου χαρακτήρα για την πράσινη μετάβαση: «Θα εξασφαλίσουμε την πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παραβάσεις
Ερωτηθείς για τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας είπε ότι για πρώτη φορά το υπουργείο έχει τιμωρήσει τόσες πολλές παραβιάσεις (1300 παραβάσεις), αποκαλύπτοντας ότι υπάρχει η πρόθεση να αυστηροποιηθούν οι ποινές σε θέματα ασφάλειας και προσωπικού: «Το Αιγαίο είναι μία πολύ δύσκολη θάλασσα».
Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι ξεκινά ένα πρόγραμμα 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών: «Μιλάμε για ένα πρόγραμμα 20ετίας, για στρατηγικές κινήσεις πολύ καλά μελετημένες, που θα εξασφαλίσουν την ιδιαιτερότητα και την ομορφιά του Αιγαίου». Εξήγησε πάντως, ότι τα χρήματα αυτά δεν επαρκούν, λέγοντας ότι απαιτούνται περίπου 5 δισ. σε έναν ορίζοντα 2οετίας. Πρόσθεσε επίσης, ότι «πάμε πολύ καλά σε θέματα απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων στη ναυτιλία».
Πράσινη ακτοπλοΐα
Αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση, τόνισε ότι αυτό είναι ένα κρίσιμο στοίχημα τόσο για το υπουργείο όσο και για την ακτοπλοΐα, η οποία από μόνη της δεν μπορεί να τα καταφέρει. Υποστήριξε ότι θα πρέπει να έχουν μία μορφή στήριξης από το κράτος, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα δάνεια, αλλά και στα κονδύλια από το ΕΣΠΑ Μεταφορών για τις άγονες γραμμές μέσω ΣΔΙΤ.
Τιμές
Κληθείς να σχολιάσει τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα είπε: «Είναι γνωστό ότι η αγορά δεν είναι ώριμη. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός». Και υποστήριξε ότι ότι είναι ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα, προσθέτοντας ότι ήδη εντοπίστηκαν οι γραμμές που είναι μονοπωλιακές και έχει γίνει καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Αναφερόμενος στην κρουαζιέρα είπε ότι υπάρχουν συνεχείς επαφές του πρωθυπουργού με τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Οικονομικών και Τουρισμού αλλά και τις εταιρείες αναζητώντας την ισορροπία κυρίως στη Μύκονο και στη Σαντορίνη: «Την κρουαζιέρα τη χρειαζόμαστε» τόνισε.
Μεταναστευτικό
Για το μεταναστευτικό ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι όποιος θεωρεί ότι το πρόβλημα για την Ελλάδα, η οποία βρίσκεται σε αυτή τη γεωγραφική θέση μπορεί να τελειώσει, είναι αφελής: «Όταν αναλάβαμε είχαμε πολύ υψηλές ροές. Φτάναμε τα 1500-2000 άτομα την ημέρα»
Και συνέχισε λέγοντας: «Η δική μου θέση είναι σαφής. Η διαχείριση του μεταναστευτικού μπορεί να γίνει μόνο σε συνεννόηση με την Τουρκία».
Ο υπουργός είπε ότι έχουν γίνει συναντήσεις και επαφές και πλέον τα δύο λιμενικά σώματα μιλούν σε καθημερινή βάση.
Διαβάστε επίσης:
Έκπτωτος ο Στέφανος Κασσελάκης -Δεν θα συμμετέχει πλέον στις συνεδριάσεις των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ