Οικονομία

Μειωμένη κατά 7,26% η παραγωγή κρασιού

κρασι

Μειωμένη κατά 7,26% εμφανίζεται η παραγωγή κρασιού στη χώρα μας, σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, για την περίοδο 2018/2019, όπως καταγράφονται στα στοιχεία που απέστειλε στην Κομισιόν το τμήμα Αμπέλου, Οίνου και Αλκοολούχων Ποτών.

Από τα δεδομένα, τα οποία και επεξεργάστηκε η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), προκύπτει ότι η πτώση στην παραγωγή οίνου καταγράφεται σε όλες τις κατηγορίες κρασιών πλην των ποικιλιακών οίνων.

Αναλυτικότερα, η πτώση στα κρασιά με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) αγγίζει το 14,3% για τη περίοδο 2018/2019 σε σχέση με την περίοδο 2017/2018, στους οίνους με Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ) η πτώση φτάνει το 10,75% ενώ για τους οίνους χωρίς ΓΕ η παραγωγή εμφανίζεται μειωμένη κατά 12%. Αντίθετα, αύξηση κατά 18,04% καταγράφει η παραγωγή των ποικιλιακών οίνων.

Μάλιστα η παραγωγή για την περίοδο 2018/2019 είναι αρνητική και σε σχέση με τον μέσο όρο 5ετίας κατά 20,88%, κάτι που ενισχύει τις απόψεις περί αρνητικής επίδρασης των κλιματικών φαινομένων, ιδιαίτερα το 2018.

Παράλληλα η ΚΕΟΣΟΕ επισημαίνει ότι η αύξηση που καταγράφεται στους ποικιλιακούς οίνους αποτελεί επιβεβαίωση του προσανατολισμού των οινοποιείων στην αύξηση αυτής της κατηγορίας οίνων, με βάση την ένδειξη ποικιλίας.

Τονίζεται επίσης ότι στη συνολική παραγωγή, οι λευκοί οίνοι αντιπροσωπεύουν το 66,58% ενώ το υπόλοιπο 33,42% οι ερυθροί και ερυθρωποί οίνοι.

Οι παραγόμενοι οίνοι με ΠΟΠ αντιστοιχούν στο 8,97% της συνολικής παραγωγής, οι οίνοι με ΠΓΕ στο 17,56% και οι ποικιλιακοί οίνοι στο 5,86%.

Οικονομία

AEGEAN: 74% μείωση του Κύκλου Εργασιών το 4ο τρίμηνο με το 2ο Lockdown

AEGEAN

Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.

Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χατζηδάκης: Fake news τα περί κατάργησης του 8ωρου

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Μετά το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet

Σταμπουλίδης: Από Δευτέρα ανοίγουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όχι τα εμπορικά