Κρήτη

Εγκρίθηκαν σημαντικές προτάσεις και μελέτες για έργα στην Κρήτη

μελετες περιφερεια

Η μελέτη ανασύστασης-βελτίωσης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έργων «Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης-Τμήματα εντός ν. Ρεθύμνου», έργα βελτίωσης ΒΟΑΚ που υλοποιεί ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. αλλά και οι προγραμματικές συμβάσεις που αφορούν στην παρακολούθηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στην Κρήτη ήταν τα θέματα που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης που συνεδρίασε στη Περιφέρεια υπό την Προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος-Χωροταξίας Νίκου Καλογερή. 

μελετες περιφερεια

μελετες περιφερεια, by gpapadakis

Παρουσίαση μελέτης Μουσείου Φυσικής Ιστορίας
Τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος καθώς και οι παραβρισκόμενοι στη συνεδρίαση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να ενημερωθούν από την παρουσίαση που έγινε από τα στελέχη του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας που αφορά την ολοκληρωμένη μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη της έκθεσης του Μουσείου. Η παρουσίαση εστιάστηκε στις νέες εκθεσιακές ενότητες του Μουσείου, όπως το Μινωικό περιβάλλον, την επίδραση των φυσικών καταστροφών στο περιβάλλον, τη βιοποικιλότητα της Κρήτης και της Ανατολικής Μεσογείου, τις εντυπωσιακές προσαρμογές των οργανισμών στο Μεσογειακό περιβάλλον, τη μετανάστευση και τέλος την εξέλιξη του ανθρώπου και την επίδραση του πολιτισμού στο περιβάλλον. Στην επιτροπή παρουσιάστηκαν εντυπωσιακές τρισδιάστατες εικόνες της νέας μορφής της έκθεσης του Μουσείου. Η παρουσίαση έγινε από τον Διευθυντή και Αναπληρωτή Διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, καθηγητές Μωυσή  Μυλωνά και Νίκο Πουλακάκη, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Φίλοι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης Γιώργο Αεράκη, μετά από πρόσκληση του Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καλογερή. Η ίδια μελέτη είχε παρουσιαστεί προχθές από τον μελετητή και τα στελέχη του Μουσείου στον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη και Αντιπεριφερειάρχη Νίκο Καλογερή. Η επιτροπή ομόφωνα ενέκρινε τη μελέτη,εκτιμώντας ότι η υλοποίησή της αναβαθμίζει σημαντικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης προς τους επισκέπτες της Κρήτης γενικά, αλλά κυρίως προς τα παιδιά, εισάγοντάς τα στο εντυπωσιακό περιβάλλον της Κρήτης. 

μελετες περιφερεια

μελετες περιφερεια, by gpapadakis

ΜΠΕ έργων Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης
Ακολούθησε η συζήτηση για τις ΜΠΕ των έργων, «Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης (Οδικά τμήματα εντός Ν. Ρεθύμνου): Τμήμα Ακούμια - Άγιος Δημήτριος» στο Δήμο Αγίου Βασιλείου στην Π.Ε. Ρεθύμνης», με φορέα υλοποίησης την Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης και «Ξενοδοχειακή μονάδα κλασικού τύπου 5* και 299 κλινών, με την επωνυμία FILION RESORT, ιδιοκτησίας «Δημ.-Μιχ. ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΑΕΞΤΕ» στη θέση ΚΑΜΠΙ εκτός οικισμού Βλυχάδας Δήμου Μυλοποτάμου Π.Ε. Ρεθύμνου», για τις οποίες η Επιτροπή γνωμοδότησε θετικά.

μελετες περιφερεια

μελετες περιφερεια, by gpapadakis

Έργα βελτίωσης ΒΟΑΚ
Αναλυτική συζήτηση έγινε για τη Μελέτη Ανανέωσης και Τροποποίησης της Αρ. 122245/02-07-2004 Κ.Υ.Α Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «α) Έργα βελτίωσης ΒΟΑΚ μεταξύ Α/Κ Αεροδρομίου και Α/Κ Καρτερού, β) Έργα βελτίωσης Α/Κ Καρτερού, γ) Παράλληλο οδικό δίκτυο παραπάνω τμημάτων», με φορέα υλοποίησης τον «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε». Για το θέμα αυτό η Επιτροπή μεγάλη πλειοψηφία, αποφάσισε υπέρ της ανανέωσης – τροποποίησης της ΜΠΕ του έργου,σύμφωνα με την εισήγηση και τους όρους της Δ/νσης Περιβάλλοντος, και επιπλέον με την παρατήρηση να ολοκληρωθεί η ασφαλής λειτουργία των κυκλοφοριακών κόμβων με τα απαραίτητα πρόσθετα μέτρα.

μελετες περιφερεια

μελετες περιφερεια, by gpapadakis

Έγκριση προγραμματικών συμβάσεων ελέγχου για τη ποιότητα της ατμόσφαιρας
Τέλος,για τρίτη συνεχή χρονιά εγκρίθηκαν οι προγραμματικές συμβάσεις που αφορούν στην παρακολούθηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας,στα πλαίσια της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας. Η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο Κρήτης, έχει εγκαταστήσει δύο σταθμούς παρακολούθησης της ποιότητας της ατμόσφαιρας σε κεντρικά σημεία στις πόλεις του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα. Βάσει των μετρήσεων των σταθμών αυτών και στα πλαίσια της σχετικής νομοθεσίας του ΥΠΕΝ, οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας εισηγούνται βραχυπρόθεσμα σχέδια δράσης ενημέρωσης και προστασίας του πληθυσμού, καθώς και τον καθορισμό των μέτρων μείωσης των εκπομπών αιωρούμενων σωματιδίων από εστίες καύσης, τη βιομηχανία και την κυκλοφορία των οχημάτων.Με την πρόβλεψη δυσμενούς εξέλιξης των μετεωρολογικών συνθηκών και την πιθανή αύξηση συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων και υπέρβασης των επιτρεπόμενων ορίων, ο Περιφερειάρχης μετά από τις εισηγήσεις των αρμόδιων Υπηρεσιών εξαγγέλλει δημοσίως τα προτεινόμενα μέτρα δράσης.

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER