Κρήτη

Λασίθι

Συνεργασία Δήμου Αγίου Νικολάου - ΕΛΜΕΠΑ για τον σχεδιασμό του αστικού πρασίνου

20210730_100847.jpg

Με αντικείμενο συζήτησης, την διαμόρφωση προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αγίου Νικολάου και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, πραγματοποιήθηκε σήμερα (30/7) μετά από πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Αντώνη Ζερβού, συνάντηση με τον καθηγητή Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου κ. Παναγιώτη Νεκτάριο και στελέχη της Δ/νσης Περιβάλλοντος.

Αναφερόμενος στην συνάντηση αυτή, ο Δήμαρχος τόνισε ότι με γνώμονα την τεχνογνωσία και την ερευνητική εμπειρία του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ, ο δήμος μετά την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης, θα δώσει μια νέα ώθηση στον σχεδιασμό του αστικού πρασίνου, που προσδοκούμε να είναι επωφελής για τους κατοίκους αλλά και τους ξένους επισκέπτες .

Συγκεκριμένα όπως ο ίδιος ανέφερε: “Με βάση την πολύχρονη εμπειρία της ομάδας Αρχιτεκτονικής Τοπίου, Αστικού Πρασίνου και Αθλητικών Χλοοταπήτων του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, συζητήσαμε με τον καθηγητή κ. Νεκτάριο, την δυνατότητα συνεργασίας με το ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ με στόχο την διαμόρφωση προγραμματικής σύμβασης αναφορικά με την βελτίωση, ανάδειξη και σωστή χρήση του πρασίνου, ώστε με την επιστημονική συνδρομή του πανεπιστημίου να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον Δήμο.  Με τα στελέχη της υπηρεσίας συζητήθηκε το θέμα της σύγχρονης διαχείρισης πρασίνου εντός του αστικού ιστού με την χρήση νέων τεχνολογιών καθώς και ζητήματα που σχετίζονται με την έρευνα, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Θεωρώ εξόχως σημαντική την συνεργασία αυτή, δεδομένου ότι το υλικό που θα διαμορφωθεί (θέσεις, ποιότητα δέντρων κ.α), μπορεί να φιλοξενηθεί στο Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών (G.I.S) του Δήμου και κατά συνέπεια να υπάρξει καταγραφή αλλά και άμεση αντιμετώπιση όπου παρουσιάζονται προβλήματα.

Στο επόμενο δεκαήμερο, η αρμόδια υπηρεσία του δήμου, θα έχει ετοιμάσει την τελική πρόταση που θα αποσταλεί στον κ. Νεκτάριο προκειμένου να υπάρξει αξιολόγηση, κοστολόγηση για να προχωρήσουμε στην συνέχεια στην υπογραφή της σύμβασης. Επιπλέον εξετάζεται η δυνατότητα εξεύρεσης χρηματοδοτικών εργαλείων με στόχο την βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας του αστικού πρασίνου στον Δήμο”.

Στην παραπάνω συνάντηση παρευρέθηκαν η κ. Μαρία Λαζαράκη (προϊσταμένη του τμήματος περιβάλλοντος -πρασίνου), η κ. Όλγα Τσαγκαράκη (γεωπόνος), η κ. Μαρία Αικατερίνη Τζανοπούλου (γεωπόνος) και ο κ. Κων/νος Αγγελάκης ( προϊστάμενος της Δ/νσης Περιβάλλοντος).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη - κορωνοϊός: Νέο "άλμα" με 319 κρούσματα σε 24 ώρες

Καύσωνας: Ξεπέρασε τους 42 βαθμούς η θερμοκρασία στη νότια Κρήτη

Κρήτη - καύσωνας: Το ΕΚΑΒ ενεργοποιεί το σχέδιο «Περσέας»

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER