Μετά από καταγγελία ιερέα στο αστυνομικό τμήμα Ακροπόλεως διακόπηκε η προβολή στην πλατεία Κλαυθμώνος της βιντεοπερφόρμανς «Stills» του Βέλγου δημιουργού Κρις Βερντόνκ, την Τρίτη. Η βιντεοπερφόρμανς προβάλονταν στους τοίχους του άδειου πάρκιν στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρρηγοπούλου (πίσω από τον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός) από τις 21 Μαϊου καθημερινά από τις 10 το βράδυ έως τη 1 τα ξημερώματα και επρόκειτο να συνεχιστεί έως τις 31 Μαϊου, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Fast Forward της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.
«Το έργο μου είναι ποιητικό, είναι όμορφο, δεν έχει κανένα σεξουαλικό υπονοούμενο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κρις Βερντόνκ, έκπληκτος από την καταγγελία του ιερέα, και συνέχισε, «Εάν ήθελα να σοκάρω τους ανθρώπους θα έκανα κάτι άλλο. Δεν είναι παρά γυμνοί άνθρωποι με το σώμα τους καλυμμένο με τατουάζ. Πρόθεση μου ήταν να τους συνδέσω με κανονικούς ανθρώπους της Αθήνας, σε μια χειρονομία εκ μέρους μου υποστήριξης της Αθήνας, της πόλης που αγαπώ πολύ και γνωρίζουμε όλοι ότι βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Αλλά φαίνεται ότι στην Ελλάδα έχετε ακόμα μεγάλο πρόβλημα ανάμεσα στην εξουσία της εκκλησίας και της εξουσίας του κράτους».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βέλγος καλλιτέχνης δείχνει τους βαθιά ανθρώπινους και ευάλωτους γίγαντες του. Το ίδιο έργο έχει παρουσιαστεί χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα σε δημόσιους χώρους στην Ρώμη, την Βουδαπέστη και τις Βρυξέλλες.
Στην Αθήνα η βασική ιδέα του «Stills» εμπνέεται από τις Καρυάτιδες, «Όχι φυσικά στα πρότυπα της κλασικής ομορφιάς αλλά Καρυάτιδες που διατηρούν επιφυλάξεις για το σύστημα, την εξουσία», εξηγεί ο Βέλγος καλλιτέχνης.
«Είμαστε αντίθετοι σε αυτή τη λογική αντιμετώπισης ενός έργου τέχνης» τονίζεται σε ανακοίνωση της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.