Οικονομία

Αυστηρότερη η παραμονή στη ρύθμιση 100 δόσεων

100 δοσεις

Χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν εντάξει παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς το Δημόσιο στη ρύθμιση του ν. 4321/2015, προκειμένου να τις εξοφλήσουν τμηματικά έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις, κινδυνεύουν από την 1η Ιανουαρίου 2018 να τεθούν εκτός της ρύθμισης αυτής, αν από την ημερομηνία αυτή και μετά αφήσουν απλήρωτα έστω και για μία ημέρα οποιαδήποτε νέα χρέη τους προς τη φορολογική διοίκηση.

Στην περίπτωση αυτή, οι αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες θα διεκδικούν το σύνολο των ανεξόφλητων υπολοίπων των ρυθμισμένων έως και σε 100 δόσεις οφειλών τους, εφαρμόζοντας σε βάρος τους όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, δηλαδή προχωρώντας σε κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων τους.

Τι προβλέπει η νέα διάταξη

Από το επόμενο έτος θα τεθεί σε ισχύ μια νέα διάταξη, η οποία προβλέπει ότι όσοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις 100 δόσεις τίθενται αυτόματα εκτός της ρύθμισης αυτής εφόσον δεν πληρώσουν εμπρόθεσμα οποιαδήποτε νέα οφειλή τους προς το Δημόσιο βεβαιωθεί στο όνομά τους από την 1η Ιανουαρίου 2018 και μετά.

Ειδικότερα, από την 1η Ιανουαρίου 2018 θα τεθεί σε ισχύ το αυστηρότερο καθεστώς προϋποθέσεων παραμονής στη ρύθμιση των 100 δόσεων που προβλέπει το άρθρο 4 του νόμου 4346/2015. Σύμφωνα με το καθεστώς αυτό, η απώλεια της ρύθμισης του ν. 4321/2015 για τις 100 δόσεις θα επέρχεται αυτόματα για κάθε οφειλέτη που έχει εντάξει στη ρύθμιση αυτή ένα παλαιό ληξιπρόθεσμο χρέος του προς το Δημόσιο, εφόσον αυτός καθυστερήσει να πληρώσει μια νέα οφειλή του προς το Δημόσιο έστω και μία μέρα.

Λύση μέσω υπαγωγής στο άρθρο 43 του ΚΦΔ

Η μοναδική εναλλακτική διέξοδος που θα έχουν πλέον όσοι οφειλέτες είναι ενταγμένοι στη ρύθμιση των 100 δόσεων θα είναι να εντάξουν την οποιαδήποτε νέα οφειλή προς το Δημόσιο -πριν αυτή γίνει ληξιπρόθεσμη έστω και εν μέρει- στην πάγια ρύθμιση του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013), η οποία προβλέπει τη δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης κάθε νέας οφειλής προς το Δημόσιο έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις ή σε 24 μηνιαίες δόσεις εάν πρόκειται για κάποιον έκτακτο φόρο. Στην περίπτωση αυτή, η ρύθμιση των 100 δόσεων δεν θα χάνεται.

Η αίτηση υπαγωγής στην πάγια ρύθμιση του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών θα πρέπει να υποβληθεί πριν από τη λήξη της προθεσμίας καταβολής έστω και μίας δόσης της νέας οφειλής.

Η δυνατότητα υπαγωγής, όμως, στην πάγια ρύθμιση του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών παρέχεται μόνο εφόσον ο φορολογούμενος προσέλθει αυτοπροσώπως στην αρμόδια ΔΟΥ και υποβάλει ένα πολυσέλιδο έντυπο αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης στο οποίο θα πρέπει να αναγράψει αναλυτικά στοιχεία για τα μηνιαία εισοδήματά του και την περιουσιακή του κατάσταση προκειμένου να γίνει αποδεκτό το αίτημά του για αποπληρωμή των νέων οφειλών σε 12 δόσεις. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής στη ρύθμιση των 12 δόσεων του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών δεν παρέχεται στους φορολογούμενους μέσω του συστήματος ΤΑΧΙSNET.

Οι προϋποθέσεις από την 1η Ιανουαρίου 2018

Ουσιαστικά, από την 1η Ιανουαρίου 2018 όσοι φορολογούμενοι έχουν εντάξει παλαιές οφειλές τους στη ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις 100 δόσεις θα πρέπει, για να μη χάσουν τη ρύθμιση αυτή:
* είτε να εξοφλούν εγκαίρως, πριν λήξουν, όλες τις νέες οφειλές τους στο Δημόσιο,
* είτε να ρυθμίζουν τις νέες οφειλές τους με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών προσερχόμενοι αυτοπροσώπως στις αρμόδιες ΔΟΥ πριν από τη λήξη των προθεσμιών καταβολής της πρώτης δόσης ή ολόκληρων των ποσών των νέων αυτών οφειλών.

Σε κάθε περίπτωση, ο φορολογούμενος που θα υπαχθεί στην πάγια ρύθμιση του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών θα πρέπει να γνωρίζει ότι:

α) Το συνολικό ποσό των νέων οφειλών που θα ρυθμίσει επιβαρύνεται με ετήσιο ποσοστό τόκων 5%, ακόμη κι αν ένα τμήμα του ποσού αυτού δεν έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο κατά την υποβολή της αίτησης.

β) Σε περίπτωση που, μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση, δημιουργηθούν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές, ο οφειλέτης μπορεί να τις υπαγάγει και αυτές στην πάγια ρύθμιση (άπαξ) με τους ίδιους όρους.

γ) Προϋπόθεση για την ένταξη στη ρύθμιση είναι ο οφειλέτης να έχει υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος της τελευταίας πενταετίας, καθώς και τυχόν περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ για τις οποίες ήταν υπόχρεος την τελευταία πενταετία. Η ανωτέρω προϋπόθεση πληρούται εφόσον ο οφειλέτης έχει υποβάλει τις ανωτέρω δηλώσεις εμπρόθεσμα ή εκπρόθεσμα, αλλά υποχρεωτικά έως την ημερομηνία της αίτησης. Θα πρέπει, επίσης, όλα τα προηγούμενα χρέη του να έχουν ρυθμιστεί. Γενικά, πρέπει να έχουν εξοφληθεί ή τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο όλες οι οφειλές οι οποίες δεν υπάγονται στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων του ν. 4174/2013.

δ) Για να είναι έγκυρη η ρύθμιση και να μην ακυρωθεί, ο φορολογούμενος θα πρέπει να εξοφλήσει είτε μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) είτε στο ΑΤΜ υποκαταστήματος της τράπεζάς του είτε σε υποκατάστημα οποιασδήποτε τράπεζας την πρώτη δόση της ρύθμισης μέσα σε χρονικό διάστημα τριών εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης. Η εξόφληση της πρώτης δόσης είναι εφικτή είτε με την πληκτρολόγηση -σε περίπτωση πληρωμής μέσω e-banking ή μέσω ΑΤΜ- είτε με την προσκόμιση -σε περίπτωση προσέλευσης στο ταμείο τραπεζικού υποκαταστήματος- της λεγόμενης Ταυτότητας Ρυθμιζόμενης Οφειλής, δηλαδή του ειδικού τριμερούς πολυψήφιου κωδικού αριθμού που συνοδεύει τη ρυθμιζόμενη οφειλή και τον οποίο θα του έχει εκδώσει η αρμόδια ΔΟΥ.

naftemporiki.gr

Οικονομία

Τουρισμός: Πλησιάζουν το 50% του 2019 οι φετινές αφίξεις

αεροδρόμιο τουρίστες

Οι εθνικοί στόχοι για τον τουρισμό φέτος επετεύχθησαν και οι αφίξεις και τα έσοδα αναμένεται να διαμορφωθούν σε επίπεδα της τάξης του 50% εκείνων του 2019 ή και οριακά υψηλότερα, συμφωνούν πηγές του κλάδου αλλά και της κυβέρνησης.

Συγκρίνοντας τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την επιβατική κίνηση των αεροδρομίων κατά το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2019 που οι πτήσεις ήταν 368.414, φέτος υπάρχει πτώση 36,1% στην κίνηση αεροσκαφών, ενώ στο σύνολο της επιβατικής κίνησης που ήταν 44.895.202 το 2019, στο φετινό οκτάμηνο υπάρχει πτώση 53,8%. Οσον αφορά τις αφίξεις επιβατών εξωτερικού φέτος τον Αύγουστο, αυτές ανήλθαν σε 3.042.098 ταξιδιώτες, ενώ τον Αύγουστο του 2020 είχαν αφιχθεί 1.666.222 επιβάτες – ποσοστό αύξησης 82,6%.

Η διεύρυνση της παρατηρούμενης ανάκαμψης θα εξαρτηθεί όμως κυρίως από τις επιδόσεις των μη καλοκαιρινών προορισμών όπως η Αθήνα, που παίρνει τη σκυτάλη από τα τέλη Οκτωβρίου ως ο νούμερο ένα ελληνικός προορισμός. Επί του παρόντος υπολογίζεται πάντως πως οι ταξιδιωτικές εισπράξεις φέτος θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, ποσό διπλάσιο από το περσινό και μισό από εκείνο του 2019. Ωστόσο, ούτε όλοι οι προορισμοί είχαν εξίσου καλές επιδόσεις ούτε τα φαινόμενα υπερτουρισμού που εκδηλώθηκαν σε αρκετούς προορισμούς, αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα και το περιβάλλον τους, είναι πλέον επιθυμητά.

Επιπλέον, καθώς η τρέχουσα χρονιά βαίνει προς το τέλος της, έχει ξεκινήσει και η σχεδίαση πολιτικών που μπορούν να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των ταξιδιωτικών αφίξεων, με την κυβέρνηση και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων να σηματοδοτούν πως το νέο μοντέλο πρέπει να χαρακτηρίζεται από υψηλότερη κατά κεφαλή δαπάνη και συμμόρφωση με τις αρχές της βιωσιμότητας και τους στόχους για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, με παράλληλη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών.

Πρακτικά αυτό σημαίνει δραστικό έλεγχο του αριθμού των ημερήσιων επισκεπτών που επισκέπτονται συγκεκριμένους κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς χωρίς να αφήνουν αξιόλογο οικονομικό έσοδο, αλλά επιβαρύνοντας με δεκάδες προβλήματα όπως το κυκλοφοριακό, η διαχείριση των απορριμμάτων και των λυμάτων, η ύδρευση και η εν γένει αλλοίωση του χαρακτήρα τους ώστε να αυξηθεί ο τουρισμός.

Συνολικά φέτος μέχρι και τον Αύγουστο τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ δείχνουν πως ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών, ξένων και Ελλήνων, έφθασε τους 20.727.553 επιβάτες παρουσιάζοντας άνοδο 53,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, όπου είχαν διακινηθεί 13.485.139 επιβάτες. Οσον αφορά τις πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας είχαν επίσης θετικό πρόσημο καθώς ανήλθαν στις 235.570, από τις οποίες 103.755 ήταν εσωτερικού και 131.815 εξωτερικού, παρουσιάζοντας άνοδο 38,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οπότε και είχαν πραγματοποιηθεί συνολικά 169.999 πτήσεις.

Διαβάστε επίσης:

Ευρωζώνη: Τι λένε οι οικονομολόγοι για την εκτίναξη των τιμών της ενέργειας

Σκυλακάκης: Εξόχως συντηρητική η πρόβλεψη για ανάκαμψη 5,9% το 2021

ESPA BANNER