Οικονομία

Δάνεια έως 25.000 ευρώ για τους αποκλεισμένους από τις τράπεζες

τράπεζα δάνειο χρήματα

Στη Βουλή αναμένεται να κατατεθεί σήμερα το νομοσχέδιο για τις μικροχρηματοδοτήσεις, με το οποίο η κυβέρνηση στοχεύει να δώσει διέξοδο για νόμιμη και φθηνή χρηματοδότηση σε χιλιάδες πολίτες που είναι αποκλεισμένοι από το τραπεζικό σύστημα.

Το νομοσχέδιο θα εισαγάγει στη χώρα μας τον θεσμό των μικροδανείων μέχρι 25.000 ευρώ για την έναρξη ή την επέκταση επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το λεγόμενο microfinance στοχεύει να εντάξει στο σύστημα της παραγωγικής οικονομικής δραστηριότητας  ένα μεγάλο κομμάτι του ενεργού πληθυσμού της χώρας που σήμερα δεν έχει πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, κάνοντας τους πολίτες αυτούς συμμέτοχους στο εγχείρημα της ανάκαμψης της Οικονομίας. Παράλληλα, θα βάλει φραγμό στην τοκογλυφία και θα ελέγξει αποτελεσματικότερα το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Το νομοσχέδιο, των 30 άρθρων, για τις μικροχρηματοδοτήσεις είναι αποτέλεσμα πολύμηνης εργασίας του Υπουργείου Οικονομικών και συγκεκριμένα της ομάδας του υφυπουργού, αρμόδιου για τον χρηματοπιστωτικό τομέα, Γ. Ζαββού.

Όπως  έχει γράψει το Capital.gr, το νομοσχέδιο για το microfinance προβλέπει την αδειοδότηση ιδρυμάτων μικροχρηματοδοτήσεων, τα οποία θα δανειοδοτούν φυσικά πρόσωπα ή πολύ μικρές επιχειρηματικές οντότητες, με κεφάλαια μέχρι 25.000 ευρώ και χωρίς την υποχρέωση εμπράγματων εξασφαλίσεων από πλευράς δανειοληπτών.

Ίδρυμα μικροχρηματοδότησης θα μπορούν να συστήσουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα κατόπιν αξιολόγησης και χορήγησης άδειας από την Τράπεζα της Ελλάδος. Στα ιδρύματα μικροχρηματοδότησης θα μπορούν να συμμετέχουν (ή να ιδρύονται από) και ξένα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, με την προϋπόθεση να έχουν έδρα στην Ελλάδα.

Η κυβέρνηση επιδιώκει να δημιουργήσει δομές για τα ιδρύματα μικροχρηματοδότησης, οι οποίες δεν θα έχουν τις βαριές, γραφειοκρατικές διαδικασίες που διέπουν το τραπεζικό σύστημα, αλλά από την άλλη πλευρά, τα ιδρύματα θα αδειοδοτούνται και θα εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος προκειμένου να διασφαλίζεται τόσο η προέλευση των κεφαλαίων, όσο και η χρήση τους.

Ο συνδυασμός ευελιξίας στην παροχή χρηματοδότησης και fit & proper στις δομές λειτουργίας, κρίνεται απαραίτητος για τα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων προκειμένου να καταστούν εφικτές οι χρηματοδοτήσεις σε ένα κοινό που δεν έχει τις προϋποθέσεις δανεισμού από τις τράπεζες. Παράλληλα, ωστόσο, ο νέος θεσμός θα οχυρωθεί ώστε να μην χρησιμοποιηθεί ως πλυντήριο χρήματος, ούτε να εκληφθεί ως "κρουνός" επιδοτήσεων.

Τα ιδρύματα θα έχουν υποχρέωση διαφάνειας για το επιτόκιο, τη διάρκεια και το συνολικό κόστος της χρηματοδότησης, ενώ θα πρέπει να ακολουθούν και μιας μορφής εταιρική διακυβέρνηση. Το ύψος των επιτοκίων δεν ορίζεται στο σχετικό νομοσχέδιο.

Οι δραστηριότητες που θα καλύπτουν οι μικροχρηματοδοτήσεις  έως 25.000 ευρώ θα αφορούν ανάγκες  για επενδύσεις ή για κεφάλαιο κίνησης, ανάγκες εξοπλισμού ή μίσθωσης, εγγυήσεις, ακόμα  και κόστη εκπαίδευσης. Το ευρύ φάσμα των καλυπτόμενων δραστηριοτήτων περιλαμβάνει τόσο μικροεπαγγελματίες που αδυνατούν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους χωρίς νέα χρηματοδότηση, όσο και πρόσωπα, και δη ανέργους που θέλουν να ενταχθούν στην οικονομική παραγωγή.

 

Capital.gr

Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Φθηνότερα σε σχέση με πέρσι

Τέλη κυκλοφορίας

Φθηνότερα έως και 50% σε σχέση με πέρυσι, θα κοστίσει σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ η ανάκτηση των πινακίδων κυκλοφορίας για το καλοκαίρι ή μέχρι και τέλος της χρονιάς, αυτό διότι οι εν λόγω κάτοχοι ΙΧ θα πληρώσουν μόνο για τα τέλη που πραγματικά αναλογούν στους μήνες χρήσης του οχήματος.

Την Πέμπτη εκδόθηκε απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή που ενεργοποιεί το μέτρο της εθελουσίας άρσης ακινησίας των ΙΧ.

Η απόφαση για την άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2020 και την αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας, προβλέπει τα εξής:

- Με το άρθρο 32 του ν.4701/2020 δίνεται η δυνατότητα, εξαιρετικά για το έτος 2020, καταβολής αναλογικών τελών κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους, από κατόχους ΙΧ οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών.

- Καταβάλλονται τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.

Αυτό σημαίνει πως οι κάτοχοι ΙΧ θα πληρώσουν μόνο για τα τέλη που πραγματικά αναλογούν στους μήνες χρήσης του οχήματος και εφεξής δεν θα επιβαρύνονται με ένα μήνα επιπλέον για ένα μήνα άρσης ακινησίας, ούτε θα καταβάλουν έξτρα τέλη δυο μηνών για έξι μήνες χρήσης του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας τους.

Για παράδειγμα:

Έστω Ε.Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία.

Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου 2020.

Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ.

Ο μήνας της αίτησης (Ιούλιος) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου, ήτοι την Τετάρτη 30.9.2020.

Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας συντελεστεί μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Οκτωβρίου 2020, επιβάλλεται κατά τα ως άνω αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας δηλ. στην ανωτέρω περίπτωση 120 ευρώ Χ 2 = 240 ευρώ.