Κρήτη

Η Κουντουρά απαντά στον Εμπορικό Σύλλογο Χερσονήσου

κουντουρά

Με απαντητικό έγγραφο που διαβιβάστηκε στον βουλευτή Ηρακλείου και συντονιστή της ΕΠΕΚΕ Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Ηγουμενίδη, η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά απαντά στο πρόσφατο υπόμνημα αιτημάτων του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου.

Με το εν λόγω έγγραφο η Υπουργός Τουρισμού διασαφηνίζει τον ρόλο και τις ενέργειες του Υπουργείου στην περιοχή της Χερσονήσου του Ν. Ηρακλείου και στα κρίσιμα ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργείου που αφορούν στην περιοχή της Χερσονήσου, μεταξύ αυτών η χωροθέτηση τουριστικών λιμένων, το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό και η στρατηγική του Υπουργείου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Σχετικά με την χωροθέτηση τουριστικών λιμένων, μέσα από την απάντηση στο έγγραφο της κοινοβουλευτικής αναφοράς που κατέθεσε ο Νίκος Ηγουμενίδης, ξεκαθαρίζεται ότι σε ό,τι αφορά στο πεδίο αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Τουρισμού, προκειμένου να χωροθετηθεί και να αδειοδοτηθεί ένας τουριστικός λιμένας εφαρμόζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (ν. 2160/93 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) και ότι «για την περιοχή Χερσονήσου δεν έχει υποβληθεί αίτημα χωροθέτησης τουριστικού λιμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, από τον οικείο Δήμο ή άλλο αρμόδιο φορέα».
Η Υπουργός Τουρισμού σημειώνει ότι στην ευρύτερη περιοχή έχουν χωροθετηθεί ο Τουριστικός Λιμένας Μαλίων με τις προ αυτού διατάξεις, ο Τουριστικός Λιμένας στις Γούβες Πεδιάδας έμπροσθεν ξενοδοχείου ιδιοκτησίας Μ. Ζαμπετάκη Α.Ε., καθώς και ο ξενοδοχειακός τουριστικός λιμένας έμπροσθεν του ξενοδοχείου "NANA BEACH" στη Χερσόνησο Ηρακλείου βάσει των διατάξεων του Ν. 2160/93.
Σχετικά με το ισχύον χωροταξικό πλαίσιο, βάσει του οποίου καθορίζονται οι κατευθύνσεις ανάπτυξης της εκάστοτε περιοχής, επισημαίνεται ότι «εντός του 2017 εγκρίθηκε η αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας Κρήτης και η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού {Αριθ. 42284/ 13.10.2017/17) το οποίο και αποτελεί αυτή τη στιγμή το ισχύον χωροταξικό πλαίσιο που ορίζει χωρικά τις κατευθύνσεις ανάπτυξης της περιφέρειας». Ως προς το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, η Έλενα Κουντουρά τονίζει στον Νίκο Ηγουμενίδη ότι «κατόπιν των ακυρωτικών αποφάσεων του ΣτΕ για τα Ειδικά Πλαίσια του 2013 και του 2009, σας γνωρίζουμε ότι βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας».

Σχετικά με τα αιτήματα του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου, στο έγγραφο σημειώνεται επίσης ότι η ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των επιμέρους προορισμών των Περιφερειών, αποτελεί βασικό στοιχείο της αποστολής του Υπουργείου μας αποσκοπώντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την άμβλυνση της εποχικότητας.

«Στο παραπάνω πλαίσιο έχουμε αναπτύξει εξαιρετική συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης με στόχο την υλοποίηση προγραμμάτων και ενεργειών τουριστικής ανάπτυξης, ανάδειξης των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων και προώθηση και προβολή της ως τουριστικού προορισμού ποιότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τον ρόλο του Υπουργείου επισημαίνεται ότι «το Υπουργείο Τουρισμού σχεδιάζει την Εθνική Αναπτυξιακή Τουριστική Πολιτική και την προβολή της χώρας μας ως διεθνούς τουριστικού προορισμού. Οι Οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οφείλουν να εκπονούν σχέδια και προγράμματα τουριστικών δράσεων που να αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των επιμέρους περιοχών σε συνεργασία με τις αρχές της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.».

Τέλος, σημειώνεται και η πρόσφατη προηγούμενη ενημέρωση προς τον βουλευτή του Ν. Ηρακλείου Νίκο Ηγουμενίδη, σύμφωνα με την οποία, το Υπουργείο Τουρισμού από κοινού με την Περιφέρεια Κρήτης, προχωρά την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος «Τουρισμός 365 ημέρες τον χρόνο» για τη σεζόν 2018-2019.

Κρήτη

Κρήτη - αγορά: Κρίσιμο στοίχημα για την τοπική οικονομία η στήριξη ντόπιων επιχειρήσεων

φωτο αρχείου

Κάλεσμα στους Κρητικούς καταναλωτές να προτιμήσουν τα ντόπια καταστήματα,τους εμπόρους της διπλανής πόρτας με τις καλές τιμές στις εκπτώσεις, απευθύνει η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης εναρμονιζόμενη με την ανακοίνωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που κάνει λόγο για στήριξη της τοπικής οικονομίας ώστε να επιστραφούν τα χρήματα στην κοινωνία.

Σε ανακοίνωση της, η ΕΣΕΕ με αφορμή το άνοιγμα των καταστημάτων τη Δευτέρα αναφέρει ορισμένους από τους λόγους γιατί αξίζει να στηρίξουν οι καταναλωτές τα μαγαζιά της γειτονιάς:

1. «Δημιουργούμε προστιθέμενη αξία

Κάνοντας τις αγορές μας στα μαγαζιά της γειτονιάς μας υποστηρίζουμε στην πράξη και ενδυναμώνουμε την τοπική οικονομία, συμβάλλοντας έτσι στην ισορροπία της οικονομικής αλυσίδας. Ψωνίζοντας από την τοπική μας αγορά, επιστρέφουμε στην κοινότητα και την τοπική κοινωνία πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη της για να συνεχίζει να μεγαλώνει και να ανθίζει!

2. Σεβόμαστε τους μικρούς τοπικούς επιχειρηματίες

Οι μικροί επιχειρηματίες της γειτονιάς μας καθημερινά αγωνίζονται να πουλήσουν τα προϊόντα τους αντιμετωπίζοντας μεγάλο ανταγωνισμό, ο οποίος διαθέτει περισσότερους πόρους και καλύτερα μέσα. Πώς μπορούμε να μειώσουμε αυτή την απόσταση;

Επιλέγοντας και προτιμώντας συστηματικά τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς μας, δίνουμε χώρο στους μικρούς επιχειρηματίες να αναπτυχθούν, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουμε το έργο και την προσπάθειά τους. Σκεφτείτε ότι στην πλειοψηφία τους τα μικρά μαγαζιά διατηρούν μια σημαντική ιστορικότητα, δίνουν χρώμα και ταυτότητα στη γειτονιά μας μέσα στα χρόνια και φυσικά περνούν από γενιά σε γενιά στα μέλη της οικογένειάς τους.

3. Βρίσκουμε ποιοτικά και ξεχωριστά προϊόντα

Οι επιχειρήσεις της γειτονιάς μας επικεντρώνονται περισσότερο στην αξιοπιστία των προϊόντων που προσφέρουν στους πελάτες τους και λιγότερο στο κέρδος. Δεν επιδιώκουν μαζικές πωλήσεις με μεγάλα περιθώρια κέρδους αφού για τις ίδιες οι πωλήσεις είναι πάντα μια προσωπική υπόθεση. Η ποιότητα και η ιδιαιτερότητα των προϊόντων παίζει καθοριστικό ρόλο γι' αυτό και φροντίζουν να προμηθεύονται brands που παράγονται κυρίως στην Ελλάδα, έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα και ύφος και η αυθεντικότητά τους πρωταγωνιστεί στις βιτρίνες τους.

4. Στηρίζουμε πολύτιμες θέσεις εργασίας 

Η διατήρηση των θέσεων εργασίας και η διασφάλιση ευκαιριών στην απασχόληση στην τοπική κοινότητά μας είναι εξίσου σημαντική. Σκεφτείτε ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που λειτουργούν στις γειτονιές μας συγκεντρώνουν το 18% της συνολικής απασχόλησης στην οικονομία, προσφέροντας περίπου 700.000 θέσεις εργασίας. Εκτιμήστε ακόμη το γεγονός ότι για τους νέους εργαζόμενους ηλικίας κάτω των 25 ετών οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις αποτελούν την αφετηρία της σταδιοδρομίας τους. Για αυτό λοιπόν, στηρίζοντας τα μαγαζιά της γειτονιάς μας, στηρίζουμε αυτόματα πολύτιμες θέσεις εργασίας. Και αυτό είναι μια μεγάλη πράξη αληθινής αγάπης και αλληλεγγύης.

Επιπλέον, η δραστηριότητα των μικρών επιχειρήσεων στις τοπικές κοινότητες συνεισφέρει και σε ακόμη έναν σκοπό: αναπτύσσει επαγγελματικές δεξιότητες, καλλιεργώντας κατάλληλες και ρεαλιστικές συνθήκες για την μελλοντική γενιά επιχειρηματιών!

5. Νιώθουμε ασφαλείς

Ιδιαίτερα τώρα που η ασφάλειά μας βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» εξαιτίας της πανδημίας, μπορούμε να νιώσουμε ασφαλείς περισσότερο από ποτέ. Τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς μας, είναι σημεία που γνωρίζουμε καλά, είναι εύκολα προσβάσιμα και εκεί μπορούμε να νιώσουμε σιγουριά ότι όλα τα μέτρα τηρούνται κατά γράμμα! Τα καταστήματα της γειτονιάς μας διαθέτουν τον ιδανικό χώρο για να φιλοξενήσουν περιορισμένο και διαχειρίσιμο αριθμό πελατών κάθε φορά, κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις αλλά και το ζεστό χαμόγελό τους πίσω από την προστατευτική τους μάσκα.

6. Απολαμβάνουμε εξαιρετική εμπειρία εξυπηρέτησης σε ένα φιλικό και οικείο περιβάλλον

Στα καταστήματα της γειτονιάς μας, υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να μας ξέρουν με το όνομά μας. Η εμπειρία της εξυπηρέτησης περνάει στα χέρια των ανθρώπων αυτών που επιθυμούν πάντα να κάνουν το κάτι παραπάνω για εμάς για να ικανοποιήσουν όχι μόνο την αγοραστική μας ανάγκη αλλά και τη συνολική μας εμπειρία στα καταστήματά τους. Είναι οι άνθρωποι που θέλουν να μας δουν να επιστρέφουμε στο «σπίτι» τους για μια καλημέρα ή για ακόμη μια μικρή ή μεγαλύτερη αγορά.

Και τώρα που ξέρεις γιατί χρειάζεται να υποστηρίξεις τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς σου, μπορείς να δεις κάποιους τρόπους για το πως μπορείς να το κάνεις πράξη!

Στην ανακοίνωση σημειώνονται ακόμη τα εξής:

- Προτίμησε τα καταστήματα της γειτονιάς σου…είναι δίπλα σου!

Πριν επισκεφτείς μεγαλύτερα καταστήματα ή εμπορικά κέντρα, αφιέρωσε λίγο χρόνο και κάνε μια έρευνα αγοράς για να δεις αν το  κατάστημα στη γειτονιά σου μπορεί να ικανοποιήσει την αγοραστική σου ανάγκη. Σίγουρα θα βρεις μια μεγάλη ποικιλία σε πολλές κατηγορίες προϊόντων και μάλιστα σε πολύ καλές τιμές! Προτίμησε να αγοράσεις τα δώρα για τους αγαπημένους σου από τα μικρά εμπορικά καταστήματα της γειτονιάς σου. Σκέψου ότι με αυτό τον τρόπο ευαισθητοποιείς και αφυπνίζεις παράλληλα τους δικούς σου ανθρώπους να πράξουν αντίστοιχα, αφού θα τους έχεις συστήσει ένα κατάστημα που μέχρι τώρα δεν γνώριζαν.

- Δες αν το κατάστημα της γειτονιάς σου έχει το δικό του ψηφιακό σπίτι και επικοινώνησε την εμπειρία σου «με τον έξω κόσμο» !

Ο ψηφιακός κόσμος έχει ατελείωτες δυνατότητες, ταξιδεύει τα νέα πολύ γρήγορα και προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες για όλους. Ανεβάζοντας στο προσωπικό σου προφίλ, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φωτογραφίες και πληροφορίες για το αγαπημένο σου κατάστημα, αυτόματα μαθαίνει για αυτό ένας μεγάλος αριθμός νέων καταναλωτών. Πόσο επιδραστικός μπορείς να γίνεις για καλό σκοπό; Την ίδια στιγμή, μπορείς να δεις αν το αγαπημένο σου κατάστημα διατηρεί κάποιο προφίλ σε αυτά τα μέσα και να αφήσεις εκεί μια θετική κριτική, ενισχύοντας τη φήμη του!

- Μίλησε για τα καταστήματα της γειτονιάς σου σε φίλους και γνωστούς

Η γνώμη σου μετράει. Για αυτό μοιράσου την με κάθε τρόπο και ευκαιρία. Αφού έχεις μείνει ευχαριστημένος από τις αγορές σου αλλά και από την εξυπηρέτηση του μικρού καταστήματος στη γειτονιά σου, φρόντισε να μιλήσεις για την εμπειρία σου σε φίλους αλλά και γνωστούς που πιστεύεις ότι θα ενισχύσουν και αυτοί με τη σειρά τους το κατάστημα αυτό με τις αγορές τους.

Θυμηθείτε ότι οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις βρίσκονται δίπλα σας, όπως δίπλα τους χρειάζεται να σταθούμε και εμείς αυτή τη στιγμή. Στη γειτονιά μας υπάρχουν πολλοί κρυμμένοι θησαυροί που περιμένουν να τους ανακαλύψουμε. Ναι, είναι λίγα βήματα ή μερικά μέτρα μακριά από το σπίτι μας. Στηρίζουμε τη Γειτονιά μας και τα μικρά εμπορικά καταστήματα που δίνουν ζωή σε αυτή.

Σήμερα έχουμε έναν ακόμη περισσότερο λόγο να το κάνουμε γιατί εκεί είμαστε πραγματικά ασφαλείς.

Μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά περισσότερα.

Ιδιαίτερα τώρα η δύναμή μας μπορεί να μεταμορφώσει το μέλλον και τη ζωή πολλών ανθρώπων προς το καλύτερο.

Και μην ξεχνάτε, σε κάθε αγορά που θα κάνετε αυτές τις ημέρες, χρησιμοποιήστε το #stirizoumetigeitoniamas για να διαδώσουμε όλοι μαζί το μήνυμα ότι στηρίζοντας τη γειτονιά μας και τα μικρά εμπορικά καταστήματά της, μένουμε πραγματικά ασφαλείς!».

Διαβάστε επίσης:

Νίκος Παπαθανάσης: Πρόγραμμα δανειοδότησης για μικρές επιχειρήσεις έως 50.000 ευρώ

Επιστημονικοί σύλλογοι της χώρας: Ζητούν την άμεση καταβολή του επιδόματος των 400 ευρώ