Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο - Σχολικές καθαρίστριες: Ζητούν σεβασμό των εργασιακών τους δικαιωμάτων

καθαρίστριες

Το σεβασμό των εργασιακών τους δικαιωμάτων  ζητά το Σωματείο Εργαζομένων Καθαριστριών ν. Ηρακλείου και του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου σε ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη. 

Ολόκληρη η επιστολή:

"Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Για  πάρα πολλά χρόνια  περίπου 9.500 σχολικές καθαρίστριες ζούσαν στην ομηρία των συμβάσεων έργου, την χρονιά που μας πέρασε  για πρώτη (ελπίζουμε όχι τελευταία) φορά, βρεθήκαμε σε ένα καθεστώς  με αξιοπρεπείς μισθούς και συνθήκες εργασίας.  Ήταν μια δύσκολη χρονιά και χρειάστηκε όλοι να βάλουμε πλάτη για να νικήσουμε αυτόν τον αόρατο εχθρό, την πανδημία .

Δουλέψαμε πολύ σκληρά, συνεργαστήκαμε και βάλαμε τα δυνατά μας ώστε να κρατήσουμε τα σχολεία ασφαλείς και να μην κινδυνέψουν τα παιδιά μας στα σχολεία .

Δεν περιμέναμε «ευχαριστώ», κάναμε το καθήκον μας .

Τώρα εν αναμονή της ανανέωσης των συμβάσεων μας, με έκπληξη βλέπουμε να καλείτε τους δήμους με το  υπ’ αριθμ. 56982/30.7.2021 έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης να προχωρήσουν  σε προκηρύξεις, που ενώ διατηρούν και σε κάποιες περιπτώσεις μειώνουν τις ανθρωποώρες, συγχρόνως αυξάνουν τα άτομα, με αποτέλεσμα να μετατρέπεται η πλήρης εργασία, που μέχρι τώρα είχαμε σε τρίωρη και σε κάποιες περιπτώσεις δίωρη. Δηλαδή από 700 ευρώ μισθό σε 180 ευρώ. Καταλαβαίνετε ότι κάτι τέτοιο θα φέρει σε απόγνωση και θα καταστρέψει οικονομικά χιλιάδες οικογένειες.

Συγκεκριμένα,  στον δήμο Ηρακλείου από 986 ώρες  για 162 άτομα (143 πλήρης απασχόλησης και 19 μειωμένης) που ήταν το 2020-21 μετατρέπεται για το 2021-22  σε 788 ώρες για 263 άτομα. Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 20% των ωρών στην καθαριότητα των σχολείων σε μια εποχή μάλιστα που καλούμαστε και πάλι να δώσουμε μάχη κατά της πανδημίας. Φυσικά και θα υποβαθμίσει κατά πολύ την καθαριότητα στα σχολεία αλλά και θα δημιουργήσει τεράστια  ανασφάλεια σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς .

Το να μετατρέψετε τους 9.474 εργαζομένους σε 15.482 ελάχιστα απασχολούμενους δεν θα βοηθήσει κανέναν, αντιθέτως, θα δημιουργήσει ακόμα περισσότερη φτώχεια και ανέχεια γιατί κανείς δεν μπορεί να επιβιώσει με 180 και 200 ευρώ .

Ο πολύπαθής κλάδος των σχολικών καθαριστριών αποτελείται κυρίως από ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, μονογονεϊκές και πολύτεκνες οικογένειες και γονείς με παιδιά ΑΜΕΑ ,αφού οι προσλήψεις τόσα χρόνια γινόταν από τους δήμους με κοινωνικά κριτήρια. Δεν υπάρχουν λοιπόν περιθώρια για εκπτώσεις. Πολλοί από εμάς έχουν μέχρι και 20 χρόνια επαναλαμβανόμενες συμβάσεις στα ίδια σχολεία, όλοι καλύπτουμε  πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Το μόνο που ζητάμε είναι σεβασμός στο δικαίωμα να δουλέψουμε όπως κάνουμε τόσα χρόνια για να ζήσουμε τις οικογένειες μας και θα παλέψουμε όσο χρειαστεί  για αυτό.

Κύριε Υπουργέ,

Εσείς είστε ο μόνος που μπορεί  να δείξει σεβασμό στα δικαιώματα μας και να διορθώσετε άμεσα αυτήν την αδικία, πριν ξεκινήσουν οι δήμοι να κάνουν πελατειακές σχέσεις στις πλάτες μας.

Πριν βγάλουν προκηρύξεις που θα καταδικάζουν τις ζωές και τις οικογένειες μας .

Ελπίζουμε στην κατανόηση και την συμπαράσταση σας".

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Δήμος Ηρακλείου: Αντιδράσεις για την ΑΕ και τους παχυλούς μισθούς των στελεχών της

Κρήτη: Χιλιάδες κυβικά από το φράγμα Αποσελέμη "ξεδιψούν" εν μέσω καύσωνα ολόκληρες περιοχές

Κρήτη: Συνεχείς περιπολίες και φύλαξη "πνευμόνων πρασίνου"

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER