Κρήτη

Ηράκλειο

Ερώτηση Βαρδάκη σχετικά με τις απλήρωτες εισφορές των μηχανικών του ΟΑΕΔ

Σωκράτης Βαρδάκης

Η άνιση μεταχείριση που υφίστανται οι διπλωματούχοι μηχανικοί, μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του τέως ΟΕΚ, εξαιτίας των απλήρωτων εργοδοτικών εισφορών, αναδεικνύεται με τρίτη σε σειρά ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, που κατέθεσαν 35 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Σωκράτη Βαρδάκη.

Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ήδη από το έτος 2007, ο τ. Ο.Ε.Κ., βάσει μιας γνωμοδότησης της Νομικής Υπηρεσίας, αρνήθηκε να καταβάλει εργοδοτικές εισφορές προς το τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. για τους διπλωματούχους μηχανικούς παλαιούς ασφαλισμένους μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους, θεωρώντας τους, ελεύθερους επαγγελματίες-εργολάβους. Παρόλο που μετά την κατάργηση του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας και Εστίας, ο Ο.Α.Ε.Δ. κατ΄ εφαρμογή του Νόμου 4144/2013 κατέστη καθολικός διάδοχος και υπεισήλθε σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του τ. Ο.Ε.Κ. έναντι του προσωπικού του, ουδέποτε μέχρι και σήμερα εκκαθάρισε ή κατέβαλε, για μια σημαντική κατηγορία εργαζομένων μηχανικών του τ. Ο.Ε.Κ.., το σκέλος της εργοδοτικής εισφοράς που αντιστοιχεί στο τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. ως όφειλε.

Η μη συμμόρφωση του Οργανισμού στην υποχρέωση ασφαλιστικής τακτοποίησης και συγκεκριμένα για το διάστημα 01.01.2007 έως 31.12.2013, δεν συνιστά μόνο παράνομη και άνιση μεταχείριση των μηχανικών του τέως Ο.Ε.Κ., αλλά συνεπάγεται και μια σειρά επαχθών συνεπειών, αφού δημιουργείται εις βάρος τους ο κίνδυνος να μην μπορεί το τμήμα των εργοδοτικών εισφορών που δεν έχει καταβάλει ο τ. Ο.Ε.Κ., νυν Ο.Α.Ε.Δ., να προσμετρήσει το άθροισμα των μηνιαίων αποδοχών τους, με συνέπεια οι συντάξιμες αποδοχές τους, να υπολογιστούν με βάση τις μειωμένες μηνιαίες αποδοχές.

Οι βουλευτές τονίζουν ότι είναι αντιφατικό ο Ο.Α.Ε.Δ. να καταβάλλει κανονικά από 1.1.2014 τις ασφαλιστικές εισφορές ως οφείλει, αλλά για το χρονικό διάστημα από 01.01.2007 έως 31.12.2013 να αρνείται μέχρι σήμερα να τις πληρώσει. Μάλιστα οι Υπηρεσίες του Ε.Φ.Κ.Α. εγγράφως αναγνωρίζουν τη ρητή και νόμιμη υποχρέωση του Ο.Α.Ε.Δ. στην καταβολή των εισφορών αυτών, απορρίπτοντας σχετικά κάθε άλλη αιτίαση της Διοίκησής του ή των Νομικών Υπηρεσιών του.

Οι βουλευτές στηλιτεύουν την προ μηνών τοποθέτηση του απερχόμενου Υπουργού Εργασίας για το εν λόγω θέμα στην Ολομέλεια της Βουλής, ο οποίος φαίνεται ότι υιοθετούσε πλήρως τόσο την γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας του τέως Ο.Ε.Κ. το 2007 και 2009, για μη αναδρομική καταβολή των εισφορών, αλλά και τη γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ., σύμφωνα με την οποία, ο οργανισμός δεν υποχρεούται να καταβάλει στο τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. αναδρομικά εισφορές.

Σε κάθε περίπτωση, ο απερχόμενος Υπουργός είχε ξεκαθαρίσει ότι μόνο εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποφανθεί πως ο ΟΑΕΔ πρέπει να καταβάλει αναδρομικές εισφορές τ. Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε., θα το πράξει. Σε διαφορετική περίπτωση,, κατά τα λεγόμενά του κ. Βρούτση η ηγεσία του Υπουργείου ‘’θα ακολουθήσει τη νομιμότητα, θα περιφρουρήσει τα λεφτά του δημοσίου και δεν θα γίνει κουβαρντάς με λεφτά του κρατικού προϋπολογισμού’’.

Με βάση τα παραπάνω οι βουλευτές καλούν τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:

1. Έχουν συντάξει και αποστείλει οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου, σχετικό έγγραφο προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, για το αν υποχρεούται τελικά να καταβάλει ο ΟΑΕΔ τις εν λόγω εισφορές;
2. Προτίθεται, αν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους καθυστερήσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να απαντήσει, να διευθετήσει το ζήτημα που έχει προκύψει σε βάρος του ασφαλιστικού – συνταξιοδοτικού καθεστώτος δεκάδων μηχανικών, λόγω της μη σύννομης και εμπρόθεσμης διευθέτησης των ασφαλιστικών εισφορών τους προς το τ. ΤΣΜΕΔΕ;
3. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα επίλυσης του ζητήματος ;

Ειδήσεις σήμερα 

Μόσιαλος για εμβόλιο Johnson & Johnson: 100% προστασία μετά από 28 μέρες

Ηράκλειο: Έκλεψε την εκκλησία - Συναγερμός στην Αστυνομία

Ταραντίλης για επίθεση στο γραφείο του Αμυρά: Η κυβέρνηση ούτε τρομοκρατείται, ούτε εκβιάζεται

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Παρουσία Πλακιωτάκη η συζήτηση για την παραχώρηση του λιμανιού - Τι ζητάει ο δήμος

Λιμάνι Ηρακλείου

Τις θέσεις και τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου αναφορικά με την επικείμενη παραχώρηση του λιμανιού σε επενδυτές, εξέφρασε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Απριλίου, διαδικτυακά, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΗ Μηνά Παπαδάκη.

Συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος,  σχετικά με όσα πρέπει να διεκδικήσει ο Δήμος Ηρακλείου, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«1.       Την ταχύτατη ολοκλήρωση της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης.

2.         Την δέσμευση του Υπουργείου για την έγκριση της ίδρυσης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο οποίο θα υπαχθούν τόσο η διαχείριση του μη παραχωρουμένου Ενετικού Λιμένα όσο και η παραχώρηση του καφέ ΜΑΡΙΝΑ, των κτιρίων του Θεατρικού Σταθμού και πρώην ΚΤΕΛ, και το πρώην Λιμενικό Περίπτερο.

3.         Την ενημέρωση του Δήμου για τα υπό αξιολόγηση επενδυτικά πακέτα που αφορούν στο λιμάνι του Ηρακλείου.

4.         Την διασφάλιση της προστασίας του θαλάσσιου και χερσαίου περιβάλλοντος καθώς και της κοινωνικής ζωής του τόπου.

5.         Την συμμετοχή του εκάστοτε Δημάρχου Ηρακλείου ή του αναπληρωτή του  στη νέα διοίκηση του Λιμανιού.

6.         Τον προσδιορισμό αντισταθμιστικών οφελών προς τον Δήμο Ηρακλείου (ενδεικτικά  ποσοστό επί του τζίρου) και

7.         Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων όλων των εργαζομένων σήμερα στο λιμάνι».

Ο Υπουργός από την πλευρά του δεσμεύτηκε εκ νέου για την μη παραχώρηση του Ενετικού Λιμένα ενώ υποσχέθηκε να εξετάσει άμεσα το θέμα της σύστασης Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς και των λοιπών  ζητημάτων που του ετέθησαν.

Συνολικά η θέση της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου για την αξιοποίηση του Λιμανιού:

Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο διαχρονικά με την ζωή της πόλης των 5+1 πολιτισμών, τμήμα της οποία αποτελεί.

Είναι ένα σημαντικό ελληνικό λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα όμως, είναι η σημαντικότερη εμπορική πύλη της Κρήτης και ένας κρίσιμος βραχίονας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου.

Λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία και τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και λόγω της δυναμικής που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, το λιμάνι του Ηρακλείου, δύναται να συμβάλει περαιτέρω στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, ΚΑΙβέβαια, στην ανάπτυξη της πόλης του Ηρακλείου και της Κρήτης.

Θεωρούμε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Ηρακλείου που είναι ενταγμένο στο «Κεντρικό δίκτυο» των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, πρέπει να αναφέρεται:

  1. στην εγγύτητα του στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης του Ηρακλείου, που επιβάλει την κάλυψη-εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών των πολιτών για μετακίνηση, ναυταθλητισμό, αναψυχή και ελεύθερα προσβάσιμους χώρους,
  2. στην γειτνίαση του με σημαντικά ιστορικά μνημεία, γεγονός που επιβάλει την φυσική προστασία τους, την ανάδειξη της ιστορικότητας και της σημασίας τους και την αξιοποίηση τους ως τοπικό «συμβολικό» κεφάλαιο».
  3. στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της (τακτικής) επιβατηγού ναυτιλίας, με εκσυγχρονισμό των υποδομών, βελτίωση της εξυπηρέτησης και ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών,
  4. στην δημιουργία-λειτουργία ενός σύγχρονου και ευμεγέθους υδατοδρομίου, που θα συνδέει το Ηράκλειο με κάθε “άκρη” της Κρήτης αλλά και με τα νησιά του Αιγαίου και τη Πελοπόννησο, με προφανή οφέλη για τον τουρισμό και τις μεταφορές,
  5. στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με νέες ειδικές υποδομές (δημιουργία «σταθμού κρουαζιέρας») και εξωστρέφεια, για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με έμφαση στην μεγέθυνση του οικονομικού της αντικειμένου για την πόλη και την σύνδεση της με την τοπική πρωτογενή παραγωγή και την ενδοχώρα.
  6. στην αναδιοργάνωση του εμπορευματικού λιμένα, με επέκταση των εγκαταστάσεων του, υιοθέτηση διεθνών προτύπων λειτουργίας, υψηλή αποτελεσματικότητα και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και εξάλειψη του θορύβου και της ρύπανσης,
  7. στην δημιουργία ενός σύγχρονου αλιευτικού καταφυγίου-ιχθυόσκαλας, για τις ανάγκες των επαγγελματιών αλιέων όλου του νησιού και την ανάπτυξη μιας νέας διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη μας,

Θεωρούμε αυτονόητο πως οτιδήποτε αναφέρεται σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας έχει ρυθμιστεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Με "πρωτιά" και με τουρίστες VIP η κρουαζιέρα

Ηράκλειο: Στους φιναλίστ για το βραβείο "Κορυφαίο Λιμάνι της Ευρώπης"