Τεχνολογία

Επιστήμη

Θα μπορούν οι φακοί επαφής να προβλέπουν το κρυολόγημα;

φακοι επαφης

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Bangor, θα μπορούμε σύντομα να προβλέψουμε ακόμη και εάν ένα άτομο θα νοσήσει από ένα κοινό κρυολόγημα αναλύοντας το επίπεδο των αντισωμάτων στο δακρυϊκό υγρό.

Η εκκριτική ανοσοφαιρίνη Α (SigA) είναι ένα σημαντικό αντίσωμα που λειτουρρια είναι ένα σημαντικό αντίσωμα που λειτουργεί ως πρώτη γραμμή άμυνας για να εμποδίσει ιούς και βακτήρια να μπουν στο σώμα και υπάρχει σε αφθονία στις βλεννογόνες εκκρίσεις, όπως είναι το σάλιο, τα δάκρυα και το ρινικό έκκριμα.

Χωρίς να χρειαστεί «να βάλουμε τα κλάμματα», συλλέγοντας δείγματα δακρύων από το κάτω βλέφαρο αναλύοντας τη SigA παρατηρήθηκε ότι άτομα με χαμηλότερα επίπεδα SigA δακρυϊκού υγρού ήταν εννιά φορές πιο πιθανό να έχουν συμπτώματα κρυολογήματος μέσα στην επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με άτομα με φυσιολογικά επίπεδα SigA. Όταν μάλιστα, άτομα των οποίων τα επίδεδα SigA πέφτουν κατά 30%, η πιθανότητα να κρυολογήσουν είναι έξι φορές μεγαλύτερη.

Η παρατεταμένη κόπωση από εργασία ή και σωματική άσκηση προκαλεί μείωση της δακρϋικής SigA καθώς το ανοσοποιοτικό σύστημα είναι προσωρινά εκτεθειμένο δημιουργώντας μεγαλύτερη ευπάθεια σε μολύνσεις, όπως το κοινό κρυολόγημα.

Σύμφωνα με το Δρ. Αναστάσιο Κανελλόπουλο, Καθηγητή Οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ν. Υόρκης, «είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι ο τεχνολογικός κολοσσός Google συμπράττει με την Alcon έτσι ώστε να έχει δημιουργηθεί ένας φακός επαφής που μπορεί να δώσει βιομετρικά στοιχεία του ατόμου που το φορά, όπως είναι η ποσότητα ζαχάρου στο αίμα του ή κάποιες άλλες ορμόνες π.χ, οι ορμόνες του γυναικείου ορμονικού κύκλου».

Είναι λοιπόν πιθανό, όπως λέει, σύντομα να γίνονται και μετρήσεις του ανοσοποιητικού συστήματος από τα δάκρυα μέσω των «έξυπνων» φακών έτσι ώστε να παρακολουθούνται ο κίνδυνος μόλυνσης και η άμυνα του οργανισμού.
«Βλέπουμε λοιπόν πως η τεχνολογία συνεχίζει να εξυπηρετεί με πολύ εντυπωσιακό τρόπο απλά καθημερινά ερωτήματα και θέματα. Έτσι μένει λίγος χρόνος ούτως ώστε να μπορούν οι περισσότεροι συνάνθρωποί μας να απολαμβάνουν όλα αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματα σε βαθμό που κάνει τη ζωή τους πιο ευχάριστη και φυσικά την ιατρική περίθαλψη πιο πρόωρη και ασφαλή», καταλήγει ο κ. Κανελλόπουλος.

Τεχνολογία

Ηλεκτροκίνηση - Παγκόσμια έρευνα: 4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτοξευθούν τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας EY Mobility Consumer Index (MCI), με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες.

Περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Η έρευνα, επίσης, αποκαλύπτει ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον κορυφαίο λόγο πίσω από την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, με το 78% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η πανδημία του COVID-19 τους ευαισθητοποίησε περισσότερο σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Το 53% όσων σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα αισθάνονται ότι έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον ατομικό τους αντίκτυπο στο περιβάλλον, ενώ 54% θεωρούν ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχουν.

Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενό τους αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα.

Η φόρτιση στο επίκεντρο

Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.

Η αυτοκίνηση ανακάμπτει

Παρότι η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των διαδρομών που κάνουν οι καταναλωτές αναμένεται να μειωθεί κατά 5% σε σχέση τα προ-COVID επίπεδα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν τον λιγότερο δημοφιλή τρόπο μετακίνησης (με αναμενόμενη μείωση της χρήσης τους κατά 11%), ενώ το αυτοκίνητο αναδεικνύεται ως η κορυφαία επιλογή. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες που είναι είτε κάτοχοι αυτοκινήτου, είτε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα, δηλώνουν ότι η δυνατότητα διαρκούς πρόσβασης σε ένα προσωπικό όχημα είναι σημαντική για εκείνους (56%), και ότι η ασφάλεια και η ευεξία τους εξασφαλίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό από ένα προσωπικό όχημα (52%).

Επιπρόσθετα, ενώ η έρευνα δείχνει ότι οι μετακινήσεις για προσωπικούς λόγους αναμένονται να ανακάμψουν στα επίπεδα πριν την πανδημία, οι επαγγελματικές μετακινήσεις αναμένονται να μειωθούν κατά 14%, υποδεικνύοντας μία σημαντική στροφή προς την τηλεργασία.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος του Τμήματος Ελεγκτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Είναι πλέον σαφές ότι η πανδημία έχει περαιτέρω ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σε όλον τον κόσμο για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, και ότι η ευαισθητοποίηση αυτή επηρεάζει άμεσα τις καταναλωτικές τους επιλογές. Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό σηματοδοτεί μια πολύ ταχύτερη στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη βλέπουμε και στην εγχώρια αγορά, την εμφάνιση και την κυκλοφορία ολοένα και περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, ενώ δίνονται και τα ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους. Η ανάγκη ανάπτυξης ενός εκτενούς δικτύου υποδομών φόρτισης και εν γένει υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, γίνεται πλέον επιτακτική για το αύριο των αστικών, και όχι μόνο, μετακινήσεων. Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση, πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος και ενέργειας, αλλά και κατασκευαστές, θα πρέπει να συνεργαστούν για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ρέθυμνο: Μετανάστης βρήκε πορτοφόλι με 1.500 ευρώ και το παρέδωσε στην αστυνομία

Κρήτη - κορωνοϊός: "Έπεσαν" αισθητά οι νοσηλείες

Παραιτήθηκε από πολυκατάστημα και... "έκραξε" τη διεύθυνση από το μικρόφωνο (βίντεο)

ESPA BANNER