Οι αρχές της Τανζανίας ανακοίνωσαν χθες Πέμπτη ότι οι δυο πιλότοι του αεροσκάφους της εταιρείας Precision Air το οποίο συνετρίβη στη λίμνη Βικτόρια τον Νοέμβριο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 19 άνθρωποι, αγνόησαν προειδοποιήσεις που εξέπεμψε σύστημα ασφαλείας καθώς το αεροπλάνο πλησίαζε επικίνδυνα στο έδαφος.
Την 6η Νοεμβρίου, το αεροσκάφος με 43 επιβαίνοντες κατέπεσε στα νερά της μεγαλύτερης λίμνης της Αφρικής κι ακολούθησε επιχείρηση σωστικών συνεργείων, ψαράδων και κατοίκων της περιοχής για να βρεθούν και να διασωθούν επιζώντες.
Η αστυνομία είχε επισημάνει τις πολύ άσχημες μετεωρολογικές συνθήκες όταν έγινε το αεροπορικό δυστύχημα, το χειρότερο εδώ και δεκαετίες στην Τανζανία, καθώς το αεροσκάφος πλησίαζε στον προορισμό του.
Latest Visuals of the Search and Rescue Operations of the crashed Precision Air ATR 42-500 (5H-PWE).#aircraft #safety #aviation pic.twitter.com/q8duFSg9kd
— FL360aero (@fl360aero) November 6, 2022
Μπροστά στην οργή που προκάλεσε η τραγωδία, η πρόεδρος Σαμία Σουλούχου Χασάν υποσχέθηκε ότι θα διενεργείτο έρευνα σε βάθος και διέταξε να ενισχυθούν οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων στη χώρα.
Recovery team tried to lift the Precision Air ATR 42-500 (5H-PWF) aircraft from the water body , but the fwd fuselage collapsed ahead of wing Junction.
Precision Air plane from Dares Salaam had crash landed into Lake Victoria as it approached Bukoba airport in unstable weather. pic.twitter.com/Aa0DD41f68
— FL360aero (@fl360aero) November 8, 2022
Στη δεύτερη προκαταρκτική αναφορά του που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά το δυστύχημα, το υπουργείο Μεταφορών επισήμανε χθες ότι το αυτόματο σύστημα προειδοποίησης των χειριστών όταν το αεροσκάφος πλησιάζει επικίνδυνα το έδαφος (Enhanced Ground Proximity Warning System, EGPWS) ήχησε τρεις φορές, καθώς το αεροπλάνο είχε τεθεί σε ταχεία κάθοδο.
Όμως «δεν έγιναν διορθωτικές κινήσεις από πλευράς του πληρώματος», υπογράμμισε η διεύθυνση του υπουργείου που είναι αρμόδια για τις έρευνες αεροπορικών δυστυχημάτων, προσθέτοντας πως αντίθετα, οι πιλότοι ώθησαν το χειριστήριο προς τα εμπρός, βάζοντας το αεροσκάφος σε ακόμη ταχύτερη κάθοδο.

Η αναφορά τονίζει ωστόσο πως οι καιρικές συνθήκες ήταν κακές και η ορατότητα μειωμένη όταν έγινε το δυστύχημα, κάτι «που μπορεί να συνέβαλε στην έλλειψη αντίδρασης του πληρώματος στις ηχητικές ειδοποιήσεις».
Άλλη αναφορά που δημοσιοποιήθηκε μετά το δυστύχημα υπογράμμιζε τις ελλείψεις και τις δυσλειτουργίες στις υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, τονίζοντας πως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί περισσότεροι επιβάτες εάν η οργάνωσή τους ήταν καλύτερη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πόλεμος στην Υεμένη: Ένα παιδί πεθαίνει κάθε δέκα λεπτά από υποσιτισμό
55χρονος που «πέθανε για λίγα λεπτά» ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε για τον θάνατο
Κυκλώνας Γιάκου: "Σφυροκόπησε" το Περού – Στα 323 εκατομμύρια δολάρια η ζημία