Γυναίκα

Fitness

Αδυνάτισμα: Χάστε βάρος τρώγοντας μπανάνες!

Μπανάνα

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, οι μπανάνες δεν είναι τόσο παχυντικές. Στην πραγματικότητα, είναι ένα από τα πιο υγιεινά φρούτα.

Το κίτρινο αυτό φρούτο είναι εξαιρετικά θρεπτικό, γεμάτο με βασικές βιταμίνες και μέταλλα που παρέχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και χαμηλό σε λιπαρά, γεγονός που το καθιστά ένα εξαιρετικό σνακ μετά την προπόνηση για να περιορίσει την πείνα και να αναπληρώσει την ενέργεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρήσεις της μπανάνας που δεν φανταζόσασταν!

Το μόνο πρόβλημα με τις μπανάνες είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και θερμίδες, η οποία είναι κυρίως υπεύθυνη για την κακή φήμη της μεταξύ των παρατηρητών βάρους.

Μια μεσαία μπανάνα περιέχει 105 θερμίδες και 27 γραμμάρια υδατανθράκων. Εκτός αυτού, είναι επίσης χαμηλή σε πρωτεΐνες.

Αλλά παραλείποντας αυτό το φρούτο από τη διατροφή σου, λόγω αυτών των παραγόντων μπορεί να σου στερήσει τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία σου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ενυδάτωση με μπανάνες

Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις όμως τη μπανάνα στη διατροφή σου, όταν θες να χάσεις βάρος;

Πλιγούρι βρόμης-μπανάνας για πρωινό

Είτε προσπαθείς να χάσεις βάρος είτε όχι, θυμήσου να μην παραλείπεις ποτέ το πρωινό σου. Το πρωινό είναι το πρώτο και πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Το πρωί, μετά από 10-12 ώρες νυχτερινής νηστείας, το σώμα μας χρειάζεται κάτι για να αναπληρώσει και να ενεργοποιηθεί ξανά. Έχοντας ένα πρωινό το πρωί, πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά μπορεί να μειώσει την κατανάλωση θερμίδων για όλη την ημέρα. Η μπανάνα είναι πλούσια σε ανθεκτικό άμυλο και κάλιο, τα οποία μπορούν να προωθήσουν την αίσθηση της πληρότητας και να σου δώσουν άμεση ενέργεια. Αν το συνδυάσεις με πλιγούρι βρόμης, σπόρους chia ή κουσκούς, θα δημιουργήσεις ένα ικανοποιητικό και νόστιμο πρωινό.

Μπανάνα με φυστικοβούτυρο ή ξηρούς καρπούς

Πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι οι μπανάνες κάνουν το τέλειο σνακ πριν και μετά την προπόνηση. Είναι πλούσιο σε γλυκόζη, η οποία δίνει άμεση ενέργεια, που απαιτείται πολύ μετά από μια έντονη προπόνηση. Εκτός αυτού, η περιεκτικότητα σε κάλιο μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή μυϊκών κραμπών μετά την προπόνηση και ενδεχόμενης ζάλης. Βοηθά στη γρήγορη αποκατάσταση των μυών και σε προετοιμάζει για την επόμενη προπόνηση. Αλλά αυτός ο κίτρινος καρπός έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ένα μακροθρεπτικό συστατικό απαραίτητο για την ανάπτυξη των μυών. Για να το αντισταθμίσεις αυτό συνδύασε μία μεσαία μπανάνα με λίγο φυστικοβούτυρο ή μια χούφτα καρύδια.

Smoothies με άγουρες μπανάνες

Σύμφωνα με τις μελέτες, η περιεκτικότητα σε άμυλο στις μπανάνες μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ενίσχυση του μεταβολισμού σου. Ακόμη και η περιεκτικότητα σε κάλιο πιστεύεται ότι ρυθμίζει τη μεταφορά θρεπτικών ουσιών στα κύτταρα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrition & Metabolism αποκάλυψε ότι η αντικατάσταση μόλις 5% των υδατανθράκων της ημέρας με μια πηγή ανθεκτικού αμύλου μπορεί να αυξήσει την καύση λίπους μετά το γεύμα κατά 23%.

Καθώς οι άγουρες μπανάνες περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα αμύλου, είναι καλύτερο να τις συμπεριλάβεις στη διατροφή σου. Οι μπανάνες πρέπει να είναι ελαφρώς πικρές, ώστε να μπορούν να προστεθούν σε smoothies με λίγο μέλι και ξηρούς καρπούς και να το απολαύσεις μετά από μια προπόνηση ή το μεσημέρι για να περιορίσεις την πρόωρη πείνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η δίαιτα για να χάσουμε κιλά και να κατεβαίνουμε νούμερο με ασφάλεια!

Γυναίκα

Fitness

Έρευνα: Μια πολύ χαλαρωτική συνήθεια μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

γυναίκα

Είναι γνωστό πως τόσο η έλλειψη, όσο και η κακή ποιότητα ύπνου συνδέονται με προβλήματα στον έλεγχο του σωματικού βάρους, αλλά μια νέα έρευνα δείχνει πως ο ύπνος συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδες μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα.

Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει πως ο ύπνος που χάνεται τις καθημερινές, δεν αναπληρώνεται τα Σαββατοκύριακα, ακόμα και αν τότε κοιμάστε λίγο παραπάνω και συστήνουν να προσπαθείτε να μην στερήστε τον ύπνο καμιά μέρα.

Ωστόσο μια νέα μελέτη δείχνει πως ο παραπάνω ύπνος τα Σαββατοκύριακα συνδέεται με τον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεότερη έρευνα  που δημοσίευσε το περιοδικό «Oxford University Press».  ο ύπνος αυτές τις μέρες της εβδομάδας σχετίζεται με χαμηλότερους δείκτες σωματικού λίπους .

Τι ανακάλυψαν
Ερευνητές από την Βοστόνη σε συνεργασία με επιστήμονες από την Δημοκρατία της Κορέας επεδίωξαν να προσδιορίσουν αν ο αποκαλούμενος «ύπνος αναπλήρωσης» μπορεί να επηρεάσει τον δείκτη σωματικού βάρους στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Για τον σκοπό αυτό διεξήγαγαν προσωπικές συνεντεύξεις με τυχαία δειγματοληψία 2.156 ενηλίκων, συγκρίνοντας τις συνήθειες σχετικά με τον ύπνο με τον δείκτη σωματικής μάζας. Οι 932 συμμετέχοντες που κοιμόντουσαν περισσότερες ώρες το Σαββατοκύριακο για να αναπληρώσουν τις χαμένες ώρες μέσα στην εβδομάδα, είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος σε σύγκριση με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

Παράλληλα κάθε έξτρα ώρα ύπνου επιδρούσε θετικά στην μείωση του εν λόγω δείκτη.

Ο  Robert Tomas που ανήκει στην ομάδα των ερευνητών, τονίζει ότι ο «ύπνος αναπλήρωσης» μέσα στο Σαββατοκύριακο διαφέρει από άτομο σε άτομο καθώς το όφελος που αποκομίζει ο καθένας από την συνήθεια αυτή σχετίζεται με τις ώρες ύπνου που χρειάζεται ο κάθε οργανισμός.

Το πόσες ώρες χρειάζεται να κοιμηθεί ο καθένας μπορεί να διαπιστωθεί αν παρακολουθήσει τις ώρες που κοιμάται το βράδυ δίχως να χρειαστεί να ξυπνήσει κάποια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας λόγω δουλειάς ή υποχρεώσεων. Πάντως η πλειοψηφία των ενηλίκων χρειάζεται συνήθως 6-8 ώρες ύπνου την ημέρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα ποτήρι πριν τον ύπνο θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

5 τρόποι να κάψετε λίπος ενώ... κοιμάστε (βίντεο)