Το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με το μεγάλο χάσμα που το χωρίζει στην μέση

ηλιακο συστημα

Είναι γνωστό ότι το ηλιακό μας σύστημα χωρίζεται σε δύο ζώνες, την εσωτερική στην οποία υπάρχουν οι τέσσερις βραχώδεις πλανήτες που βρίσκονται πιο κοντά στον Ήλιο (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης) και η εξωτερική που βρίσκονται οι γίγαντες αερίου (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας). Ανάμεσα τους υπάρχει ένα μεγάλο διαστημικό κενό, ένα χάσμα όπως το ονομάζουν οι επιστήμονες, με έκταση 550 εκατ. χλμ.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science Advances» ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) υποστηρίζουν ότι το χάσμα αυτό δεν δημιουργήθηκε στην πορεία της εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος αλλά ότι το ηλιακό μας σύστημα γεννήθηκε με αυτό το κενό στη μέση να χωρίζει τους πλανήτες που σχηματίζονταν σε αυτό. Οι ερευνητές κατέληξαν στα ευρήματα τους κυρίως από την ανάλυση πανάρχαιων μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη. Όπως αναφέρουν το ηλιακό σύστημα γεννήθηκε με αυτή την «τρύπα» η οποία αρχικά ήταν μικρή αλλά όσο αναπτυσσόταν το ηλιακό σύστημα μεγάλων παράλληλα και αυτή.

Εκτιμούν ότι το κενό αυτό κρατούσε εγκλωβισμένη την ύλη που υπήρχε στις δύο πλευρές του ώστε να μην υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ύλη των δύο πλευρών. Ίσως για αυτό στη μια πλευρά του κενού υπάρχουν μόνο βραχώδεις πλανήτες και στην άλλη μόνο πλανήτες αερίου.Ο Πλούτωνας αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, είναι ένας απομακρυσμένος παγωμένος βράχος που δεν σχηματίστηκε με τις ίδιες διαδικασίες όπως οι υπόλοιποι πλανήτες. Μετά τον εντοπισμό του οι επιστήμονες έκριναν ότι έπρεπε να θεωρηθεί πλανήτης αλλά πριν από μερικά χρόνια άλλαξαν γνώμη και τον… υποβάθμισαν.

Δεν έχει επιτευχθεί ακόμη η συλλογή κάποιων στοιχείων που να εξηγούν την ύπαρξη του χάσματος αλλά μια ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναι ότι όπως και για πολλά άλλα χαρακτηριστικά του ηλιακού μας συστήματος και έτσι και για αυτό υπεύθυνος είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης σε αυτό, ο Δίας. Καθώς εξελισσόταν ο σχηματισμός του Δία οι τρομερές βαρυτικές του δυνάμεις υποχρέωσαν μεγάλες ποσότητες αερίων και σκόνης από τον κοσμικό δίσκο που υπήρχε γύρω από τον Ήλιο να κινηθούν προς την πλευρά του πλανήτη με την ύλη που δεν κατάφερε να «συλλάβει» η βαρυτική έλξη του Δία να παραμένει στη θέση της και να δημιουργηθεί έτσι αυτό το κενό.

Γη: Νέες θεωρίες για τον πυρήνα της

Παράξενα ραδιοκύματα φθάνουν στη Γη από άγνωστη πηγή στην κατεύθυνση του κέντρου του γαλαξία μας

Η γη «σκοτεινιάζει»

Διάστημα: Ανακαλύφθηκαν οι κοντινότερες στη Γη μαύρες τρύπες

Μαύρη Τρύπα

Ανακαλύφθηκε το κοντινότερο στη Γη ζευγάρι από τεράστιες μαύρες τρύπες, σε απόσταση περίπου 89 εκατομμυρίων ετών φωτός, με το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή.

Τα δύο αντικείμενα που βρίσκονται τόσο κοντά στη Γη έχουν, επίσης, τη μικρότερη μεταξύ τους απόσταση (1.600 ετών φωτός) από οποιοδήποτε άλλο ζευγάρι μεγάλων μαύρων οπών του παρελθόντος. Τελικά, κάποια στιγμή στο μέλλον, οι δύο μαύρες τρύπες αναμένεται να συγκρουστούν και να συγχωνευθούν σε μία γιγάντια μαύρη τρύπα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Καρίνα Βόγκελ του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου, έκαναν την ανακάλυψη και προχώρησαν στη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Αστρονομίας και Αστροφυσικής «Astronomy & Astrophysics».

Η μεγαλύτερη μαύρη τρύπα, που βρίσκεται δεξιά από το κέντρο του γαλαξία NGC 7727 στον αστερισμό του Υδροχόου, έχει μάζα περίπου 154 εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας, ενώ η μικρότερη, στον ίδιο γαλαξία, έχει 6,3 εκατομμύρια ηλιακές μάζες.

Η αναζήτηση μεγάλου μεγέθους μαύρων οπών και ζευγών τους αναμένεται να κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου όταν αρχίσει να λειτουργεί το υπό κατασκευή Υπερβολικά Μεγάλο Τηλεσκόπιο (ELT) του ESO στην έρημο Ατακάμα της Χιλής, αργότερα εντός αυτής της δεκαετίας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Κορωνοϊός: 48χρονος έφυγε από τη ζωή λίγες μέρες μετά τον πατέρα του

Ηράκλειο: Ο θερμόαιμος κρεοπώλης... ξανά εν δράσει!

Κρήτη - κορωνοϊός: Κατέληξαν δύο ασθενείς - Αυξήθηκαν οι διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ