Γη: Νέες θεωρίες για τον πυρήνα της

γη πυρήνας

Ο πυρήνας της Γης αποτελείται από δύο μέρη: ένα στερεό εσωτερικό πυρήνα σιδήρου ακτίνας 1.220 χιλιομέτρων (λίγο μικρότερος από τη Σελήνη), και τον εξωτερικό πυρήνα, ένα κέλυφος από λιωμένο σίδηρο, πάχους 2.500 χιλιομέτρων.  To βάθος, η πίεση και οι θερμοκρασίες που βρίσκεται ο πυρήνας δεν καθιστά εφικτή την πρόσβαση σε αυτόν με κάποιο τεχνικό μέσο. Για αυτό και υπάρχουν πολλά ερωτηματικά τόσο για την σύσταση όσο και τους μηχανισμούς του.

Ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον Ρετ Μπάτλερ, γεωφυσικό του Πανεπιστημίου της Χαβάης υποστηρίζουν ότι ο εσωτερικός πυρήνας του πλανήτη μας δεν είναι στέρεος. Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science Direct» οι ερευνητές αναφέρουν ότι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης αποτελείται από διάφορες δομές άλλες στερεές, άλλες μαλακές και άλλες υγρές.

Οι ερευνητές κατέληξαν στα συμπεράσματα τους μελετώντας σεισμολογικά δεδομένα. Δημιούργησαν ζευγάρια αντίθετων μεταξύ τους περιοχών του πλανήτη και προχώρησαν σε αναλύσεις σεισμολογικών δεδομένων των δύο περιοχών. Τα ζευγάρια ήταν Τόνγκα-Αλγερία, Ινδονησία-Βραζιλία και τρεις περιοχές Χιλής-Κίνας.

Πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις με βάση αυτά τα δεδομένα με τον υπερυπολογιστή Japan Earth Simulator τα αποτελέσματα των οποίων υπέδειξαν την ύπαρξη των τριών δομών του εσωτερικού πυρήνα του πλανήτη μας. Οι ερευνητές θα πραγματοποιήσουν νέες προσομοιώσεις με τον ίδιο υπερυπολογιστή ώστε να διαπιστώσουν αν η παρουσία των τριών δομών στον εσωτερικό πυρήνα είναι συμβατή με τη λειτουργία του μαγνητικού πεδίου της Γης το οποίο παράγεται από την λειτουργία του πυρήνα του πλανήτη μας. Αν τα αποτελέσματα είναι θετικά αυτό θα ενισχύσει σημαντικά αυτή τη νέα θεωρία.

Εποχή παγετώνων πριν από 30 εκατ. έτη μετάλλαξε τα θηλαστικά

Η Κίνα έφερε στη Γη σεληνιακά πετρώματα που λύνουν γεωλογικό γρίφο για το φεγγάρι

Πόνοι στην κοιλιά λόγω του φαγητού, για έναν στους δέκα ανθρώπους

Έρευνα: Η ρύπανση αέρα και νερού μπορεί να επηρεάσει το φύλο του μωρού

Εγκυμοσύνη

Η ρύπανση του αέρα και του νερού μπορεί να επηρεάσει το φύλο του μωρού που θα γεννηθεί σε μία περιοχή, σύμφωνα με μία νέα αμερικανο-σουηδική επιστημονική έρευνα. Μερικοί ρύποι «ευνοούν» τα αγόρια και άλλοι τα κορίτσια.

Στα μέρη με υψηλά επίπεδα PCB (πολυχλωριωμένων διφαινυλίων) στην ατμόσφαιρα και στο νερό υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να γεννηθούν αγόρια, από ό,τι σε περιοχές με χαμηλά επίπεδα τέτοιων ρύπων όπου η πιθανότητα γέννησης κοριτσιού είναι μεγαλύτερη. Οι εν λόγω χημικές ουσίες, πριν αποκαλυφθεί η επίπτωσή τους στην υγεία, χρησιμοποιούνταν παλαιότερα ευρέως ως ψυκτικά σε ηλεκτρικές συσκευές και ακόμη υπάρχουν στο περιβάλλον.

Η μελέτη δείχνει ότι και οι περιοχές με υψηλά επίπεδα αλουμινίου στον αέρα, συνήθως εκεί όπου αυτό το μέταλλο υφίσταται επεξεργασία, έχουν επίσης αυξημένα ποσοστά γέννησης αγοριών σε σχέση με κορίτσια. Κάτι ανάλογο, σε μικρότερο βαθμό, συμβαίνει όπου υπάρχει αυξημένη ρύπανση του νερού από χρώμιο, αρσενικό και υδράργυρο, καθώς και αυξημένο μονοξείδιο του άνθρακα στον αέρα.

Αντίθετα, όταν το έδαφος εμφανίζει μεγάλη ρύπανση από μόλυβδο και σίδηρο, κάτι που συνήθως συμβαίνει σε μέρη με βαριές βιομηχανίες για χρόνια, ευνοείται η γέννηση κοριτσιών, όπως ανέφεραν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ιατρικής Αντρέι Ρέτσκι του Πανεπιστημίου του Σικάγο, οι οποίοι ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερες από τρία εκατομμύρια γεννήσεις σε ΗΠΑ και Σουηδία και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Υπολογιστικής Βιολογίας «PLoS Computational Biology».

Το φύλο του παιδιού καθορίζεται κατά τη σύλληψη και κατ' αρχήν η πιθανότητα γέννησης αγοριού-κοριτσιού είναι 50%-50%. Όμως, η ανάλυση των ιστορικών δημογραφικών τάσεων δείχνει ότι η αναλογία αγοριών-κοριτσιών (συνήθως ελαφρώς υπέρ των πρώτων) δεν είναι σταθερή αλλά εμφανίζει διακυμάνσεις διαχρονικά και ανά περιοχή. Σε βιολογικό επίπεδο μπορεί να επηρεαστεί από ορμονικούς παράγοντες, ενώ ρόλο μπορεί να παίξουν και διάφοροι περιβαλλοντικοί παράγοντες (ρύπανση, κλίμα-καιρός κ.ά.), καθώς και ψυχολογικοί (στρες κ.λπ.), που επιδρούν στις έγκυες και κατ' επέκταση στο φύλο του μωρού, αν και τα ευρήματα των μελετών εμφανίζουν μία ασάφεια.

Η νέα μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κλίμα και οι εποχές, η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας, η εγκληματικότητα, η ανεργία κ.ά. δεν επηρεάζουν το φύλο του εμβρύου. Αντίθετα, οι ρύποι στο περιβάλλον φαίνεται να ασκούν επίδραση υπέρ του ενός ή του άλλου φύλου του μωρού. Η διαβίωση π.χ. της οικογένειας κοντά σε κάποιο ρυπογόνο εργοστάσιο μπορεί να παίξει ρόλο στο αν θα γεννηθεί αγόρι ή κορίτσι. Ένα σοκαριστικό περιστατικό (π.χ. μία μαζική δολοφονία ή μία φονική φυσική καταστροφή με πολλά θύματα) που προκαλεί μεγάλο ψυχικό στρες, έχει φανεί ότι ευνοεί τη γέννηση περισσότερων κοριτσιών.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η ρύπανση μπορεί να επηρεάσει σε ποσοστό έως 3% την αναλογία αγοριών-κοριτσιών, κάτι που σημαίνει ότι σε έναν πληθυσμό ενός εκατομμυρίου ανθρώπων είναι δυνατό να γεννηθούν 60.000 περισσότερα αγόρια ή κορίτσια.
Διαβάστε ολόκληρη την επιστημονική δημοσίευση ΕΔΩ