Υγεία

Σύψας: Θα πάμε μέχρι το καλοκαίρι με τον κορωνοϊό

Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας, Νίκος Σύψας

«Είμαστε σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση επιδημιολογικά, έχουμε αρνητικά αριθμητικά αλλά και ποιοτικά στοιχεία της πανδημίας, κυρίως στην Αττική», τόνισε αρχικά ερωτηθείς για την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα.

Όπως ανέφερε, ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι οι εστίες στο κέντρο της Αθήνας, οι παραθεριστές που επέστρεψαν από περιοχές με μεγάλο φορτίο, τα σχολεία που άνοιξαν. 

«Σε κάθε περίπτωση είμαστε σε πορτοκαλί συναγερμό, δεν είναι κόκκινος, δεν είμαστε σε φάση lockdown, αλλά η κατάσταση χρειάζεται επαγρύπνηση», υπογράμμισε. 

Σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και το αν επαρκούν, ο κ. Σύψας ανέφερε πως: «τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση από τις 10 Σεπτεμβρίου και μετά, σε δόσεις, έχουν ήδη δώσει κάποια επίδραση στην επιδημία. Έχουμε μια σχετική σταθεροποίηση, βέβαια σε υψηλά νούμερα. 

Εάν τα μέτρα συνεχίσουν να αποδίδουν κι αν προσθέσουμε και νέα μέτρα που ενδεχομένως θα προσθέσουμε, τότε θα δούμε μια επιπέδωση της επιδημίας, που είναι το πρώτο βήμα πριν την κάμψη».

«Είμαστε στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, το οποίο χτυπά όχι μόνο την Ελλάδα αλλά όλο τον κόσμο. Είναι δύσκολη η κατάσταση επιδημιολογικά, αλλά προς το παρόν είναι διαχειρίσιμη».

Όσον αφορά την πορεία των ερευνών για το εμβόλιο, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «θα πάμε μέχρι την άνοιξη, τις αρχές καλοκαιριού με τον κορωνοϊό. Ακόμα κι αν έχουμε κάποιες δόσεις του εμβολίου στην Ελλάδα, σε κάμια περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν το 70% του πληθυσμού, άρα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον ιό».

 

 

 

Υγεία

Καύσωνας: Πόσα ποτήρια νερό πρέπει να πίνετε καθημερινά

καύσωνας

Κύμα καύσωνα πλήττει τη χώρα μας και οι εκτιμήσεις για τη διάρκειά του δεν είναι αισιόδοξες. 

Έτσι, ο κίνδυνος αφυδάτωσης σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλος. Προκειμένου να αποφύγετε κάτι τέτοιο χρειάζεται να πίνετε άφθονα υγρά και κυρίως νερό.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω σε περιόδους καύσωνα

Με φυσική δραστηριότητα σε κανονικά επίπεδα, οι ειδικοί προτείνουν να πίνουμε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα. Κανονικά η απώλεια υγρών από τον οργανισμό μας κυμαίνεται μεταξύ 2-2.5 λίτρων ημερησίως και οι ειδικοί προτείνουν για την αναπλήρωσή τους ως ιδανική ποσότητα τα 6-8 ποτήρια νερό, κάποια από τα οποία μπορούν να αντικατασταθούν από τσάι, καφέ, ποτά χωρίς ζάχαρη, χυμούς φρούτων, smoothies κ.ά. Ωστόσο, θα πρέπει να θυμάστε ότι τα ροφήματα με καφεΐνη έχουν διουρητική δράση οπότε καλό θα είναι να καταναλώνονται με φειδώ, ειδικά σε περιόδους που επικρατούν υψηλότερες θερμοκρασίες.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πόσο νερό πρέπει να πίνουμε σε συνθήκες καύσωνα, όπου αφυδατωνόμαστε πιο εύκολα, με αποτέλεσμα να χάνουμε περισσότερα υγρά.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), σε περιόδους μέτριας περιβαλλοντικής θερμοκρασίας η πρόσληψη 2 και 2,5 λίτρων υγρών για γυναίκες και άνδρες αντίστοιχα (9 - 10 ποτήρια νερό περίπου των 240 ml), με μέτρια επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, θεωρείται επαρκής. Το καλοκαίρι, ωστόσο, με τις υψηλές θερμοκρασίες οι συστάσεις τροποποιούνται και επιβάλλεται ακόμα μεγαλύτερη πρόσληψη υγρών (περίπου 1 λίτρο περισσότερο, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία ή τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας).

Επομένως, όταν υπάρχει έντονη φυσική δραστηριότητα, εκτός από τα 12 -14 ποτήρια που συνίστανται, ιδανικά είναι και τα ποτά για αθλητές τα οποία έχουν διαμορφωθεί ώστε να είναι πιο ενυδατικά από το κλασικό νερό. Αν όμως υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα υγείας καλό είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας και να μην κάνετε υπερβολές. Θυμηθείτε ότι «μέτρον άριστον».

Πως θα ελέγξω αν πίνω επαρκείς ποσότητες νερού

Αν δεν είσαι σίγουρος αν καταναλώνεις αρκετό νερό, δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Υπάρχεις τρόπος να το ελέγξεις. Μπορεί να είναι ένας ευχάριστος τρόπος αλλά είναι αποτελεσματικός. Ειδικότερα, πρέπει να κοιτάξεις το χρώμα των ούρων σου.

Αν έχει χλωμό και καθαρό χρώμα, αυτό είναι καλό. Εάν είναι σκούρο πορτοκαλί και μυρίζει, πρέπει να πιείτε περισσότερο.

Ας σημειωθεί ότι η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει κόπωση, πονοκεφάλους και ναυτία και μπορεί να έχει σοβαρότερες επιπτώσεις στην υγεία για τους πολύ νέους και τους ηλικιωμένους. Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι τόσο σωματικές, με αποτέλεσμα το λήθαργο, όσο και πνευματικές προκαλώντας έλλειψη συγκέντρωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θερμική Εξάντληση: Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Κορωνοϊός: Το φάρμακο που μειώνει κατά 99% το ιικό φορτίο