Τεχνολογία

Ρομποτικός σεφ ψήνει το κοτόπουλο με λέιζερ (βίντεο)

Ρομποτικός σεφ

Πρώτα είδαμε φαγητά να παράγονται από εκτυπωτές τριών διαστάσεων, τώρα ήρθε η ώρα για κοτοκροκέτες ψημένες με λέιζερ.

Μηχανικοί του Πανεπιστημίου Κολούμπια στη Νέα Υόρκη παρουσίασαν ένα ασυνήθιστο σύστημα που βομβαρδίσει εκτυπωμένα τρόφιμα με λέιζερ σημείο προς σημείο. Μπορεί ακόμα και να αναπαράγει τις σκούρες γραμμές που αφήνει στο κρέας η παραδοσιακή ψησταριά.

Η ιδέα δοκιμάστηκε σε κροκέτες που «εκτυπώθηκαν» με κιμά κοτόπουλου. Οι γευσιγνώστες που δοκίμασαν το πιάτο «προτίμησαν το κρέας που είχε ψηθεί με λέιζερ από ό,τι τα δείγματα που ψήθηκαν με συμβατικό τρόπο» υπερηφανεύεται ο Τζόναθαν Μπλάτινγκερ, μέλος της ερευνητικής ομάδας που υπογράφει μελέτη στην επιθεώρηση NPG Science of Food.

Ο Μπλάτινγκερ εργάζεται ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο εργαστήριο «Ψηφιακών Τροφίμων» του Κολούμπια με επικεφαλής τον Χοντ Λίμπστον, ο οποίος εργάζεται από το 2007 για την ανάπτυξη αυτόνομων ρομποτικών σεφ.

«Παρόλο που οι εκτυπωτές μπορούν να παράγουν τρόφιμα με ακρίβεια χιλιοστού, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει μέθοδος θέρμανσης που προσφέρει την ίδια ανάλυση» λέει ο Μπλάτινγκερ.

«Το μαγείρεμα παίζει κρίσιμο ρόλο για τη διατροφική αξία, τη γεύση και την υφή πολλών τροφίμων, και αναρωτηθήκαμε αν θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε μια μέθοδο με λέιζερ για να ελέγχουμε αυτές τις ιδιότητες με ακρίβεια».

 

 

Η ερευνητική ομάδα πειραματίστηκε με κιμά κοτόπουλου που εκτυπώθηκε σε φέτες με πάχος τριών χιλιοστών και βομβαρδίστηκε με τρία λέιζερ στο φάσμα του μπλε φωτός (μήκος κύματος 445 νανόμετρα) και του υπέρυθρου (980 νανόμετρα και 10.600 νανόμετρα).

Η ψημένη φέτα αξιολογήθηκε στη συνέχεια ως προς το βάθος ψησίματος, το χρώμα, το ποσοστό υγρασίας και οι διαφορές στη γεύση, συγκριτικά με παρόμοιες φέτες που ψήθηκαν με συμβατικό τρόπο.

Η ανάλυση έδειξε ότι το κρέας που ψήνεται με λέιζερ συρρικνώνεται κατά 50% λιγότερο, διατηρεί διπλάσια επίπεδα υγρασίας και προσφέρει παρόμοια γεύση με το συμβατικό ψήσιμο.

Δύο γευσιγνώστες κλήθηκαν να δοκιμάσουν τις φέτες, χωρίς να γνωρίζουν ποια είχε ψηθεί με λέιζερ, και δήλωσαν ότι έμειναν λιγότερο ικανοποιημένοι με το συμβατικό ψήσιμο, αναφέρουν οι ερευνητές.

Παραδέχονται ωστόσο ότι η ιδέα τους δύσκολα θα περάσει άμεσα σε εμπορική εφαρμογή, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει το κατάλληλο λογισμικό, ένα «Photoshop για τρόφιμα» που θα επιτρέπει στον απλό χρήστη να δημιουργεί πιάτα από πολλά διαφορετικά συστατικά.

Ποιος ξέρει όμως; Ίσως στο απώτερο μέλλον να μπορείτε να παραγγείλετε στον ρομποτικό σας μάγειρα φιλετάκια στο λέιζερ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαδίκτυο: Έκρηξη της χρήσης εν μέσω πανδημίας

Ηλεκτροκίνηση - Παγκόσμια έρευνα: 4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα

Διάστημα: Νέο ρεκόρ ταυτόχρονης παρουσίας 14 ανθρώπων στο διάστημα

Τεχνολογία

Η Facebook θέλει να δημιουργήσει το «Metaverse»!

facebookapps-0.jpg

Η  Facebook θέλει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα πέντε χρόνια προκειμένου να οικοδομήσει τον εικονικό κόσμο «Metaverse», όπως ανακοίνωσε ο  επικεφαλής Παγκόσμιων Υποθέσεων και Επικοινωνίας του ψηφιακού κολοσσού, Νικ Κλεγκ.

«Αυτή η επένδυση είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και τις δυνατότητες της ευρωπαϊκής τεχνολογίας», έγραψε σε ανάρτησή του ο Κλεγκ.

Η Facebook κατανοεί το «Metaverse» ως έναν κόσμο στον οποίο η φυσική πραγματικότητα συγχωνεύεται με την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και την εικονική πραγματικότητα (VR) σε έναν κόσμο στον κυβερνοχώρο.

Ο όρος metaverce (μετά-σύμπαν), προέρχεται από τον Αμερικανό συγγραφέα Νιλ Στίβενσον,ο οποίος τον χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το 1992 στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του «Snow Crash».

Ο Κλεγκ, πρώην αντιπρόεδρος της βρετανικής κυβέρνησης ο οποίος πρακτικά έχει αναλάβει  το ρόλο του «υπουργού Εξωτερικών» για την εταιρεία Διαδικτύου, είπε ότι η Facebook είναι  στην αρχή ενός ταξιδιού που θα βοηθήσει στην οικοδόμηση της πλατφόρμας του μέλλοντος. «Μαζί με τις συνεργαζόμενες εταιρείες, αναπτύσσουμε το «Metaverse»- μια νέα φάση δικτυωμένων, εικονικών εμπειριών χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα», τόνισε.

Το «Metaverse» έχει τη δυνατότητα να ανοίξει την πρόσβαση σε εντελώς νέες δημιουργικές, κοινωνικές και οικονομικές ευκαιρίες. «Και η Ευρώπη θα βοηθήσει να διαμορφωθεί από την αρχή», σημειώνει ο Κλεγκ.

Όπως το Διαδίκτυο, το Metaverse θα χαρακτηρίζεται από διαφάνεια και διαλειτουργικότητα, τονίζει ο Κλεγκ. «Χιλιάδες εργαζόμενοι και εκατομμύρια εταιρείες που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές και τα εργαλεία μας καθημερινά συμβάλλουν στην επιτυχία μας».

Η ανακοίνωση από την Facebook έρχεται σε μια εποχή που ο αμερικανικός όμιλος δέχεται τεράστια πίεση διεθνώς. Σε ακρόαση στη Γερουσία των ΗΠΑ στις αρχές Οκτωβρίου, η πρώην διευθύντρια  του Facebook Φράνσις Χόγκεν κάλεσε τους πολιτικούς να πιέσουν τον διαδικτυακό κολοσσό  να είναι πιο διαφανής. Η Χόγκεν κατηγόρησε την Facebook, μεταξύ άλλων, ότι γνώριζε από εσωτερικές μελέτες ότι το Instagram βλάπτει την ψυχική υγεία μερικών εφήβων-αλλά έκανε τίποτα  γι 'αυτό.

Η εταιρεία πυροδότησε πρόσφατα ,αρνητικά πρωτοσέλιδα όταν ένα σφάλμα στις ρυθμίσεις δικτύου προκάλεσε διακοπή λειτουργίας για έξι ώρες διακοπής στο Facebook και τις θυγατρικές του, Whatsapp και Instagram.

 

Διαβάστε επίσης:

Καθηλωμένα τα αεροσκάφη στη Λα Πάλμα

ESPA BANNER