Οικονομία

Στουρνάρας: Ανάπτυξη πάνω από 6% το 2021

στουρνάρας

Την πεποίθηση ότι η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να επιστρέψει φέτος στα προ πανδημίας επίπεδα εκφράζει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Politico.

Ο κ. Στουρνάρας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο Politico προβλέπει ότι η αύξηση του ΑΕΠ το 2021 θα ξεπεράσει το 6%. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, στο τέλος της χρονιάς το ΑΕΠ της χώρας θα διαμορφωθεί σε υψηλότερο επίπεδο από εκείνο που ήταν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας.

Εκτίμησε δε ότι η Ελλάδα θα διατηρήσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, της τάξεως του 3,5% ετησίως, για τα επόμενα 10 χρόνια.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ο ίδιος εκτίμησε ότι ο λόγος του Δημοσίου Χρέους ως προς το ΑΕΠ θα υποχωρήσει στο 187% το 2022 από τα επίπεδα του 200% που κυμαίνεται σήμερα.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, έως το 2019 η Ελλάδα είχε καταφέρει να μειώσει το Δημόσιο Χρέος στα επίπεδα του 180% του ΑΕΠ και θα είχε καταφέρει να αποκτήσει την επενδυτική βαθμίδα αν δεν ξεσπούσε η πανδημία.

Για το ζήτημα των ελληνικών ομολόγων ο διοικητής της ΤτΕ εκτίμησε ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (η οποία σύμφωνα με το δημοσίευμα κατέχει ελληνικά ομόλογα ύψους 30 δισ. ευρώ επί συνόλου 4,4 τρισ. ευρώ που έχει αποκτήσει μέσω των διαφόρων προγραμμάτων που εφαρμόζει), θα συνεχίσει τις αγορές Ελληνικού Χρέους ακόμη και μετά τη λήξη του προγράμματος πανδημίας - ΡΕΡΡ.

Όπως αναφέρε ο κ. Στουρνάρας το όλο θέμα δεν αφορά το κατά πόσον η Ελλάδα θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί το Δημόσιο Χρέος της αλλά κατά κύριο λόγο αφορά την μετάδοση της νομισματικής πολιτικής που ακολουθεί η ΕΚΤ, και την προσπάθεια της Κεντρικής Τράπεζας στη Φρανκφούρτη να διατηρήσει το κόστος δανεισμού για τα κράτη σε χαμηλό επίπεδο.

«Θα ήταν πραγματικά αλαζονικό από την πλευρά μας να δηλώσουμε τη νίκη επί της πανδημίας αυτή τη στιγμή», είπε ο κ. Στουρνάρας. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με την παράταση ή όχι του PEPP πέρα από τον Μάρτιο του 2022 ».

Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι ο πληθωρισμός επιμένει να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι προβλεπόταν αρχικώς. Άλλωστε τούτο, όπως είπε, αντανακλάται στις αναθεωρημένες προβλέψεις της ΕΚΤ. Εξέφρασε ωστόσο την πεποίθηση του ότι μεσοπρόθεσμα ο πληθωρισμός θα κινηθεί στο 2%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΝΔΙΣΥ: Λάθος ο επανυπολογισμός του 2019 σε 600.000 κύριες συντάξεις

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκε ο τζίρος - Πού ξόδεψαν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές

Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για αιτήσεις - Πότε λήγει η προθεσμία

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER