Οικονομία

ΕΝΔΙΣΥ: Λάθος ο επανυπολογισμός του 2019 σε 600.000 κύριες συντάξεις

Συντάξεις

Για λάθη στον επανυπολογισμό 600.000 κύριων συντάξεων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων τονίζοντας ότι, «για πολλοστή φορά επανερχόμαστε στο σοβαρό θέμα του λάθος επανυπολογισμού στις κύριες συντάξεις σε 600.000 περίπου χιλιάδες συνταξιούχους, που πραγματοποιήθηκε το 2019, σύμφωνα με τον ν4387/2016 (γνωστό ως νόμο Κατρούγκαλου)».

«Είχαμε επισημάνει και στον τότε υπουργό αλλά έχουμε τονίσει και στον σημερινό υπουργό Εργασίας κ. Κωστή Χατζηδάκη αλλά και στον σημερινό Διοικητή του e-ΕΦΚΑ κ. Παν. Δουφεξή το θέμα, το οποίο έχει προκύψει. Μετά από ερμηνεία του νόμου, διαπιστώσαμε ότι δεν έχει εφαρμοστεί σωστά ο νόμος Κατρούγκαλου στον επανυπολογισμό» τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΕΝΔΙΣΥ και προσθέτει:

«Ο επανυπολογισμός του 2019 δυστυχώς έγινε σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία είχε ηλεκτρονικά τότε ο e-ΕΦΚΑ και όχι με τα πραγματικά στοιχεία που είχε ο κάθε φάκελος χωριστά, με αποτέλεσμα:

Α) Δεν έχουν υπολογιστεί στην ανταποδοτικότητα η προσαύξηση των ασφαλίστρων πάνω από 20%.

Β) Δεν έχουν υπολογιστεί τα βαρέα και υπερβαρέα ένσημα.

Γ) Παράλληλη ασφάλιση. Δεν έχουν υπολογιστεί οι αποδοχές του παράλληλου χρόνου στον επανυπολογισμό του 2019 (νόμος 4387/2016, νόμος Κατρούγκαλου).

Δ) Συντάξεις χηρείας (δεν έχει επανυπολογιστεί σε πολλές περιπτώσεις στη μεταβίβαση χηρείας). Σημειωτέον ότι για τα προαναφερόμενα έχουν κρατηθεί εισφορές!

»Ζητάμε άμεσα να εφαρμοστεί ο νόμος, να διορθωθεί ο επανυπολογισμός αυτεπαγγέλτως σε περίπου 600.000 συνταξιούχους, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.

»Σας πληροφορούμε δε ότι έχει κατατεθεί και εξώδικη δήλωση προς τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ από μέλη του Δικτύου με αριθμό έκθεσης επίδοσης 932/30-7-2021.

»Την Κυριακή 12/9/2021 σε πρωινή εκπομπή ο υπουργός Εργασίας δήλωσε ότι η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας την απόφαση του ΣτΕ 1891/2019, προχωρά σε δεύτερο επανυπολογισμό με τον ν.4670/2020 (νόμος Βρούτση), δίνοντας και κάποια αναδρομικά τα οποία προκύπτουν από τον επανυπολογισμό και τα οποία θα αρχίσουν να καταβάλλονται από τον μήνα Οκτώβριο.

Το ΕΝΔΙΣΥ απευθύνει τα εξής ερωτήματα:

Α) Πώς, κύριοι της κυβέρνησης, προχωράτε σε δεύτερο επανυπολογισμό, ενώ δεν έχετε εφαρμόσει ορθά τον νόμο για τον πρώτο επανυπολογισμό;

Β) Πώς προχωράτε σε δεύτερο επανυπολογισμό, τη στιγμή που σε ομάδες συνταξιούχων οι οποίοι έχουν πάνω από δύο κύριες συντάξεις δεν έχει γίνει καθόλου επανυπολογισμός; (δεν έχουν λάβει ενημερωτικό σημείωμα σύνταξης από το 2019, δεν γνωρίζουν ποια είναι η σύνταξή τους και ποιες οι κρατήσεις τους).

Γ) Με ποιο δικαίωμα στερείτε χρήματα από τον συνταξιούχο, τη στιγμή που δεν έχετε εφαρμόσει σωστά τον νόμο;

»Αυτό που θα θέλαμε επίσης να επισημάνουμε, είναι ότι ο 4670/2020 (νόμος Βρούτση) έλαβε ως βάση επανυπολογισμού τα 30 έτη έως και τα 43 ενώ:

»Η απόφαση του ΣτΕ (1891/2019) δεν προκαθόριζε έτη. Πολλά χρόνια είναι και τα 29, και τα 28, και τα 27… Η άποψή μας σε αυτό το θέμα είναι ότι θα έπρεπε από τα 20 χρόνια και μετά να υπάρχει αναλογική αύξηση στο ανταποδοτικό κομμάτι της σύνταξης, τη στιγμή που η εθνική σύνταξη (384 ευρώ) δίνεται σε όσους έχουν 20 χρόνια ασφάλισης και πλέον.

»Διαφωνούμε και ως προς τον νόμο της κυβέρνησης να θεωρήσει ότι ο δεύτερος επανυπολογισμός πρέπει να αρχίσει από εκείνους που έχουν 30 χρόνια ασφάλισης έως και 43, αφήνοντας αδικημένους εκείνους που έχουν πάνω από 43 χρόνια ασφάλισης. Δεν είναι δυνατόν κάποιος που έχει 45 χρόνια ή 47 χρόνια ασφάλισης να έχει την ίδια ανταποδοτικότητα με εκείνον που έχει 43 χρόνια. Αν υπήρχε όντως αναλογικότητα, αυτό θα ήταν και αποτελεσματικό αλλά και σύμφωνο με τους κανόνες Δικαίου.

»Παρακαλούμε να τεθεί το θέμα στο Κοινοβούλιο και να δοθεί απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί δεν είναι δυνατόν κάθε φορά οι συνταξιούχοι να τρέχουν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα των νομοθετικών παρεμβάσεων της εκάστοτε Κυβέρνησης, καταλήγει το ΕΝΔΙΣΥ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

e-ΕΦΚΑ - ΟΑΕΔ: Οι πληρωμές από σήμερα μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου

Τουρισμός - ΤτΕ: Εκτοξεύτηκαν τα έσοδα τον Ιούλιο – Ανήλθαν στα 2,275 δισ.

Spiegel: Η Βουλγαρία, νέος κίνδυνος για το ευρώ μετά την Ελλάδα

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER