Οικονομία

Ελληνικά Ομόλογα: Σε ένα μήνα το επόμενο "ραντεβού"με τους οίκους αξιολόγησης

ελληνικά ομόλογα

Για τις 22 Οκτωβρίου τοποθετείται το επόμενο «ραντεβού» των ελληνικών ομολόγων με τους οίκους αξιολόγησης, μετά την αναβάθμιση τους, την Παρασκευή, από την καναδική εταιρεία DBRS. 

O διεθνής οίκος αξιολόγησης Standard and Poors, o οποίος έχει κατατάξει την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας στην κατηγορία ΒΒ, δύο βαθμίδες χαμηλότερα από την επενδυτική, θα προχωρήσει στην επαναξιολόγηση της κατάστασης την παραπάνω ημερομηνία.  

Ο συγκεκριμένος οίκος είχε διατηρήσει αμετάβλητη την βαθμολογία του τον περασμένο Απρίλιο, αναβαθμίζοντας ωστόσο ως «θετικές» τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Ο έτερος οίκος αξιολόγησης, η Moody's, έχει διατηρήσει σταθερές τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, την οποία την κατατάσσει τρείς βαθμίδες χαμηλότερα από την επενδυτική βαθμίδα, στην κατηγορία Ba3.

Η Moody’s θα επανεξετάσει την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας στις 19 Μαρτίου. 
Με βάση τα παραπάνω χρονοδιαγράμματα, η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας στην επενδυτική κατηγορία (investment grade) τοποθετείται χρονικά για τις αρχές του 2023. Ωστόσο, με δεδομένη την βούληση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να συνεχίσει να αγοράζει από τη δευτερογενή αγορά ελληνικά ομόλογα ανεξαρτήτως της πιστοληπτικής τους ταυτότητας, η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας στην επενδυτική βαθμίδα, δεν έχει κάποιο πρακτικό αντίκτυπο στην αγορά. Άλλωστε και η αναβάθμιση της Παρασκευής είχε περιορισμένο μόνον θετικό αντίκτυπο σήμερα στην δευτερογενή αγορά ομολόγων. 

 Ενδεικτικά, η απόδοση του 5ετούς ομολόγου παρέμεινε σε «θετικό έδαφος» και κυμάνθηκε στο 0,015% από 0,026% την Παρασκευή, του 15ετούς κυμάνθηκε στο 0,881% από το 0,89%, ενώ η απόδοση του 10ετούς διατηρήθηκε στο επίπεδο του 0,77%.  
   Στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Συναλλαγών της Τραπέζης της Ελλάδος (ΗΔΑΤ) καταγράφηκαν συναλλαγές 112 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 60 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε εντολές αγοράς. Η απόδοση του 10ετούς ομολόγου αναφοράς διαμορφώθηκε στο 0,79% από 0,81, έναντι -0,31% του αντίστοιχου γερμανικού, με αποτέλεσμα το περιθώριο να διαμορφωθεί στο 1,10% από 1,08%.
Στην αγορά συναλλάγματος ενισχύεται ελαφρώς το ευρώ, καθώς η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου κυμαινόταν, νωρίς το απόγευμα, στα 1,1734 δολάρια από το επίπεδο των 1,173 δολαρίων που άνοιξε η αγορά.

  Η ενδεικτική τιμή για την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου που ανακοινώνει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα διαμορφώθηκε στα 1,1711 δολάρια. 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Ηράκλειο: Οι κόντρες με τις μηχανές προάγγελος θανάτου (Αποκαλυπτικά βίντεο)

Λιμάνι Ηρακλείου: Σε έναν μήνα θα ξέρουμε τον νέο "ιδιοκτήτη"

Ηράκλειο: Θρήνος για τον Ματθαίο και τον Έρντι... (φωτογραφίες)

 

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER