Skip to main content
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online αγορές το γ' τρίμηνο - Τα top προϊόντα

Image
καλαθι
 clock 13:25 | 20/10/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Με λιγότερα προϊόντα, λόγω των αυξήσεων τους,  γεμίζει το online καλάθι του νοικοκυριού στα σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από το τελευταίο τριμηνιαίο report της Convert Group. 

Ειδικότερα, στο διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου 2022, δηλαδή στην αιχμή της τουριστικής σεζόν, καταγράφηκε 8% αύξηση στα τεμάχια που πούλησαν τα online σούπερ μάρκετ στους καταναλωτές, με τη συνολική αξία όμως να είναι αυξημένη κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού δεν διαφοροποιήθηκε (στα 76,4 ευρώ), ωστόσο οι καταναλωτές τοποθέτησαν σε αυτό 33 αντί 36 τεμάχια (9% μείωση) δημιουργώντας από την άλλη πλευρά περισσότερα καλάθια, κατά 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία

Σε επίπεδο 9μηνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών ήταν: 

+19% σε προϊόντα για κατοικίδια

+7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού

+5% σε προϊόντα αρτοποιίας

+5% σε ποτά και αναψυκτικά

+3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά 

+2% σε συσκευασμένα τρόφιμα

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου.

Δημοφιλέστερη ημέρα για ψώνια η Δευτέρα

Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας.

Ψώνια τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά

Τέλος, εντυπωσιακό εύρημα αποτελεί ότι πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά.

Συσκευασμένα νερά

Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των συσκευασμένων νερών η οποία σημειώνει σημαντική ανάπτυξη στο 9μηνο του 2022 και αποτελεί τη μόνη κατηγορία που εμφανίζεται να κερδίζει περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια από ότι στο αντίστοιχο διάστημα του 2021. Συγκεκριμένα, προϊόντα αυτής της κατηγορίας τοποθετήθηκαν πλέον στο 27% των online καλαθιών του 9μηνου του 2022, σε σχέση με 24% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Image
νερό

Γκεζερλής: Το 2023 το 5% του τζίρου θα γίνεται online

Με λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα σε σύγκριση με πέρυσι γεμίζουν οι καταναλωτές το «καλάθι» τους στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ ο Παναγιώτης Γκεζερλής, πρόεδρος της Convert Group από τα δεδομένα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2022 προκύπτει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν τα ίδια χρήματα ανά online παραγγελία σε σχέση με πέρυσι.

Πόσο επηρεάζουν όμως οι πληθωριστικές πιέσεις τις αγοραστικές ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών; Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκεζερλής, από τα δεδομένα που επεξεργάστηκε η Convert Group προκύπτει ότι «ανάμεσα σε προϊόντα που εξυπηρετούν την ίδια περίπου ανάγκη των καταναλωτών, όσα έχουν μικρότερη τιμή και μικρότερη αύξηση στις τιμές τους φαίνεται να έχουν περισσότερες πωλήσεις». Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος 10% σε τζίρο και 4% σε τεμάχια στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε προϊόντα με ισχυρότερο brand loyalty. Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των τιμών, ο πρόεδρος της Convert Group τονίζει ότι οι κατηγορίες με μεγαλύτερη ελαστικότητα ζήτησης (non-essential) επηρεάστηκαν περισσότερο, όπως για παράδειγμα οι κατηγορίες του κρασιού, των οδοντοβουρτσών ή των προϊόντων γενικού καθαρισμού, ακόμη κι αν δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές αυτών των κατηγοριών.

Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο αριθμός παραγγελιών αυξήθηκε κατά 18% στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. «Σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών» αναφέρει ο κ. Γκεζερλής και συμπληρώνει «ιστορικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκεζερλής προβλέπει ότι η δυναμική που παρουσιάζει η αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα συνεχιστεί. Όπως εκτιμά, οι 4 μεγάλες αλυσίδες -εκτός από την αλυσίδα LIDL που δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα- το 2023 θα φτάσουν το 5% του τζίρου τους να γίνεται online. «Σίγουρα απέχουν από αγγλικές αλυσίδες. Για παράδειγμα, η Tesco φλερτάρει με 20% μερίδιο online πωλήσεων. Το ερώτημα είναι πότε και αν θα φτάσουμε στη χώρα μας να βλέπουμε τέτοια ποσοστά. Κρίνοντας ότι κατά την διάρκεια της 2ετούς πανδημίας ο κλάδος του ελληνικού online grocery δημιούργησε μερίδια, που στην Αγγλία χρειάστηκαν 10 χρόνια να δημιουργηθούν, η εκτίμησή μας είναι ότι θα δούμε τέτοια μερίδια σύντομα και στην Ελλάδα. 'Αλλωστε είναι μία κούρσα που την οδηγούν οι καταναλωτές: σύγκριση τιμών, ευκολία παραλαβής και μεγάλη ποικιλία προϊόντων είναι παράγοντες που τους οδηγούν στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ» σημειώνει ο πρόεδρος της Convert Group. Προσθέτει επίσης τη βεβαιότητά του ότι «πλαφόρμες q commerce όπως e-food, Wolt, Instacart, Pop Market θα διεισδύσουν πολύ πιο έντονα στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο αλλά με κωδικολόγιο έως 3.000 κωδικούς. Την ίδια στιγμή τα e-shops των αλυσίδων έχουν πάνω από 12.000 κωδικούς σε διαθεσιμότητα».

πηγή: imerisia.gr/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σούπερ μάρκετ: Πώς θα λειτουργεί το καλάθι των 51 «φθηνών» προϊόντων

Χρήστος Τριαντόπουλος στο Ράδιο Κρήτη: Έτσι θα δοθούν οι αποζημιώσεις σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά (Ηχητικό)

Ηράκλειο: Έσπασε τις πόρτες των σπιτιών της πρώην συζύγου και των πρώην πεθερικών του!

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis