Οικονομία

Κίνα: Ξεκινά σταδιακά η παραγωγή στα εργοστάσια αυτοκινήτων

κίνα εργοστάσιο

Ενώ το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων έχει διακοπεί λόγω της επιδημίας του κορονοϊού, η Κίνα σταδιακά ξεκινά την παραγωγή στα εργοστάσια που βρίσκονται σε αυτή την χώρα και προγραμματίζει την έναρξη ορισμένων αεροπορικών πτήσεων.

Η σταδιακή ανάκαμψη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο ενισχύει σε ένα ποσοστό τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες από το κλείσιμο των εργοστασίων τους και την πρωτοφανή πτώση της ζήτησης, λόγω της επιδημίας. Η παραγωγή και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί είτε μηδενιστεί στην Ευρώπη, ΗΠΑ, Ινδία και Λατινική Αμερική, αναφέρει το Bloomberg.

Οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στην εργασία τους, οι γραμμές παραγωγής αρχίζουν να κυλούν και ακόμη και το αρχικό επίκεντρο της επιδημίας η πόλη του Wuhan, εκτιμάται ότι σύντομα θα αποκτήσει τους γνωρίμους ρυθμούς σε όλες τις δραστηριότητες.

Στοιχεία από την δραστηριότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών:

BMW: Η παραγωγή στα εργοστάσια της BMW στη πόλη Shenyang συνεχίστηκε στις 17 Φεβρουαρίου και η πολυτελής γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι είναι σίγουρη ότι η κινεζική κυβέρνηση θα διαχειριστεί την κρίση και θα νικήσει την επιδημία.

Daimler: Η Daimler επανεκκίνησε το εργοστάσιό της στην Κίνα και δήλωσε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των αντιπροσωπειών της έχουν ξανανοίξει.

Fiat Chrysler: Η εταιρεία ανέφερε ότι οι παραγωγικές της δραστηριότητες στην Κίνα έχουν ξαναρχίσει την παραγωγή με την έγκριση των αρμόδιων. Περισσότερο από το 90% των αντιπροσώπων της και το 95% του προσωπικού της κοινοπραξίας με την Guangzhou Automobile Group εργάζονται με τηλεργασία και οι μεταποιητικές και εμπορικές δραστηριότητες επιστρέφουν σταδιακά στις επιχειρήσεις.

Honda: Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η παραγωγικότητα σταδιακά ανακάμπτει στις δύο κινεζικές επιχειρήσεις της και μέχρι στιγμής έχει επάρκεια εξαρτημάτων.

Nissan: Όλα τα εργοστάσια της Nissan στην Κίνα έχουν ξαναρχίσει την παραγωγή συμφωνα με τις κυβερνητικές εντολές.

SAIC: Όλες οι μονάδες της SAIC στην Κίνα έχουν ξαναρχίσει την παραγωγή και η εταιρεία προσαρμόζει τα επίπεδα παραγωγής βάσει της ζήτησης. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει έτοιμα προγράμματα έκτακτης ανάγκης για την εξασφάλιση εξαρτημάτων σε περίπτωση που υπάρξουν ελλείψεις.

Tesla: Το εργοστάσιο της Tesla στην Κίνα έχει ξαναρχίσει την παραγωγή, με τη βοήθεια των τοπικών αρχών.

Toyota: Τα εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Guangzhou και στο Changchun επέστρεψαν στο κανονικό πρόγραμμα δύο βαρδιών, ενώ στο Tianjin όλες οι γραμμές παραγωγής έχουν πλέον δυο βάρδιες εκτός από μία που παραμένει σε μία βάρδια. Περισσότερο από το 98% των αντιπροσωπειών της Toyota είναι ανοιχτοί.

Volkswagen: Σχεδόν όλοι οι χώροι παραγωγής επιστρέφουν στη λειτουργία, δήλωσε ο Όμιλος Volkswagen. Η εταιρεία προσαρμόζει τα επίπεδα παραγωγής της βάσει των τρεχουσών συνθηκών, όπως η μετάβαση σε μία βάρδια αντί για δύο προηγουμένως, σύμφωνα με την εταιρεία.

Volvo: Η Volvo Cars άνοιξε εκ νέου τα τέσσερα εργοστάσια παραγωγής της στην Κίνα μετά από μια εκτεταμένη περίοδο κλεισίματος για να αντιμετωπίσει την εκδήλωση του ιού. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι επανέρχεται σταδιακά ο ρυθμός προσέλευσης των επισκεπτών στις εκθέσεις αυτοκινήτων. Η Volvo κατασκευάζει οχήματα στις πόλεις Chengdu, Luqiao και Daqing και κατασκευάζει κινητήρες στο Zhangjiakou.

 

Οικονομία

ΕΚΤ: Ο κορωνοϊός ρίχνει τον σπόρο για μια νέα οικονομική κρίση

ΕΚΤ, Λαγκάρντ

Η πανδημία του κορωνοϊού στην Ευρώπη έχει ενισχύσει τις χρηματοοικονομικές αδυναμίες, αυξάνοντας το φάσμα των περαιτέρω κρίσεων που μπορεί αν έρθουν στο μέλλον καθώς τα επίπεδα χρέους των χωρών αυξάνονται και οι τράπεζες αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές συνέπειες, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα την Τρίτη.

Με την οικονομία της ζώνης του ευρώ να αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 10% το 2020, οι κυβερνήσεις έχουν λάβει πολλά μέτρα για να περιορίσουν τις ζημιές, αλλά υπάρχει ένα μακροπρόθεσμο τίμημα που θα κληθούν να πληρώσουν, καθώς ορισμένες χώρες πιθανώς να δυσκολευτούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους, αυξάνοντας τον κίνδυνο να καταρρεύσουν, πρόσθεσε η ΕΚΤ.

Οι υπερχρεωμένες εταιρείες ενδέχεται επίσης να μην καταφέρουν να αποπληρώσουν τα χρέη τους, ενώ η εξαιρετικά χαμηλή κερδοφορία των τραπεζών και ο αυξανόμενος κίνδυνος πτώσης των τιμών των ακινήτων αποτελούν επίσης μεταβλητές που συνδράμουν στην αβεβαιότητα της αγοράς, δήλωσε η ΕΚΤ στην εξαμηνιαία έκθεση χρηματοοικονομικής σταθερότητάς.

«Ακόμη και αν τα ποσοστά εξάπλωσης του ιού πέσουν σε πολλές χώρες, ο αντίκτυπος στην οικονομία και τις αγορές έχει αποκαλυφθεί. Αυτό έχει ως συνέπεια, να έχουν ενταθεί οι υπάρχουσες ευπάθειες που απειλούν τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα της ζώνης του ευρώ», δήλωσε η ΕΚΤ.

Το συνολικό επίπεδο του δημόσιου χρέους της ζώνης του ευρώ θα μπορούσε να υπερβεί το 100% επί του ΑΕΠ φέτος, δηλαδή να φτάσει πολύ πάνω από τα επίπεδα της κρίσης χρέους του 2009. Επιπλέον, θα μπορούσε να πλησιάσει το 160% στην Ιταλία, η οποία αντιμετωπίζει ήδη τα αυξανόμενα πονταρίσματα στις αγορές σχετικά με την πιθανότητα να εξέλθει από τη ζώνη του ευρώ, όπως αναφέρει το Reuters.

«Εάν τα μέτρα που λαμβάνονται σε εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο θεωρηθούν ανεπαρκή για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του χρέους, η εκτίμηση της αγοράς για την πιθανότητα εξόδου μια χώρας από το ευρώ ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω», ανέφερε η ΕΚΤ.