Οικονομία

Ασφαλιστικό: Τι αλλάζει σε εισφορές, εφάπαξ και εργαζόμενες μητέρες

Βουλή

Αλλαγές με θετικό πρόσημο περιλαμβάνονται στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες Δευτέρα στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν τους πολύτεκνους, τους ένστολους, τους αγρότες, τις νέες μητέρας και άτομα με αναπηρία, την εξαγορά πλασματικών ετών για τους δικαιούχους επικουρικής σύνταξης στο δημόσιο, αλλά και την απονομή εφάπαξ.

Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου προτείνεται παράλληλα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου ασφαλιστικού
Όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε τη Δευτέρα στη Βουλή είναι «το πρώτο νομοσχέδιο στην ιστορία της χώρας που θα συνοδεύεται από πλήρη ειδική αναλογιστική μελέτη για τις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις και θα επιβεβαιώνει τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, μέχρι το 2070». Παράλληλα, το νέο νομοσχέδιο συνοδεύει, ολοκληρωμένη μελέτη επάρκειας συντάξεων την οποία εκπόνησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Δεύτερο χαρακτηριστικό στο οποίο στέκονται οι ίδιες πηγές είναι το γεγονός ότι μετά από 12 χρόνια, είναι το πρώτο ασφαλιστικό νομοσχέδιο το οποίο όπως τονίζουν «δεν θα έχει καμία μείωση στις συντάξεις», αλλά αντίθετα, θα έχει αυξήσεις από τις οποίες θα ευνοηθούν εργαζόμενοι που θα έχουν 30 χρόνια ασφάλισης και πάνω.

Τέλος, οι κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ένα ασφαλιστικό νομοσχέδιο απλό, ευέλικτο και ελεύθερο το οποίο «αφήνει στο παρελθόν το νόμο Κατρούγκαλου και δημιουργεί ένα ελκυστικό, ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα».

 

Οικονομία

AEGEAN: 74% μείωση του Κύκλου Εργασιών το 4ο τρίμηνο με το 2ο Lockdown

AEGEAN

Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.

Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χατζηδάκης: Fake news τα περί κατάργησης του 8ωρου

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Μετά το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet

Σταμπουλίδης: Από Δευτέρα ανοίγουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όχι τα εμπορικά