Οικονομία

Αίρεται το τραπεζικό και φορολογικό απόρρητο για επιχειρηματίες με χρέη

τραπεζικες καταθεσεις

Στο τελευταίο κείμενο του νομοσχεδίου  που είδε το φως της δημοσιότητας για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων αναδεικνύονται τέσσερις μεγάλες αλλαγές.
Γενικεύεται η προστασία των τραπεζικών στελεχών για διαγραφές ληξιπρόθεσμων επιχειρηματικών δανείων -ακόμη και για διμερείς συμβάσεις ανάμεσα σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και εταιρείες- αίρεται το τραπεζικό και φορολογικό απόρρητο για τον εντοπισμό πλούσιων ιδιοκτητών με χρεοκοπημένες εταιρείες, προβλέπεται «κούρεμα» έως και 70% στις οφειλές προς το Δημόσιο και απαιτούνται δικαιολογητικά που παραπέμπουν σε περιουσολόγιο.

Τo άρθρο  17 
 
Ειδικότερα, και σύμφωνα με το τελευταίο κείμενο του σχεδίου νόμου που κυκλοφορεί, και συγκεκριμένα το άρθρο 17, προβλέπεται η γενίκευση της νομικής προστασίας των τραπεζικών στελεχών που χειρίζονται υποθέσεις ρυθμίσεων δανείων επιχειρήσεων. Στα προηγούμενα σχέδια νόμου, με ημερομηνία πριν από τον Φεβρουάριο το ακαταδίωκτο οριζόταν για τα πρόσωπα εκείνα που χειρίζονται αναδιαρθρώσεις επιχειρηματικών οφειλών μόνο στο πλαίσιο της υπαγωγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Το πρόσφατο νομοσχέδιο επεκτείνει τη νομική προστασία των προσώπων αυτών και για διαγραφές χρεών στο πλαίσιο του πτωχευτικού νόμου αλλά ακόμη και στη βάση διμερούς συμφωνίας μεταξύ τράπεζας και οφειλέτη. Με πιο απλά λόγια στην περίπτωση που ένας επιχειρηματίας με ληξιπρόθεσμα δάνεια έλθει σε διαπραγμάτευση με τράπεζα και συμφωνηθεί κούρεμα δανείων ή άλλου είδους ευνοϊκή ρύθμιση, τότε τα στελέχη του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος δεν θα διώκονται για πράξεις ή παραλείψεις τους. Το άρθρο 17 προσφέρει το ακαταδίωκτο και για τη μεταβίβαση δανειακών χαρτοφυλακίων σε funds.

Διατάξεις

Οι συγκεκριμένες διατάξεις του έχουν ως εξής: «Όσοι από τον νόμο ή από δικαιοπραξία έχουν την επιμέλεια ή με οποιοδήποτε τρόπο διαχείριση περιουσίας πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος (ολική ή μερική ή μόνο για ορισμένη πράξη) δεν υπέχουν ποινική και αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες τέλεσαν για την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής χρεών κατά τα οριζόμενα στον Πτωχευτικό Κώδικα ή στον (νόμο ΟCW- εξωδικαστικός μηχανισμός) ή στα άρθρα 2 και 3 Ν. 4354/2015 (σ.σ. πλαίσιο για funds) ή βάσει διμερούς συμφωνίας μεταξύ πιστωτικού ιδρύματος και οφειλέτη, εφόσον αυτές ήταν σύμφωνες με τις προβλεπόμενες στους ανωτέρω νόμους και τις σχετικές εγκυκλίους διαδικασίες, τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά των νομικών προσώπων που εκπροσωπούσαν και συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

1 Οι πράξεις ή παραλείψεις τελούνται με σκοπό είτε την είσπραξη μέρους τουλάχιστον της απαίτησης είτε, αν πρόκειται για επιχειρηματικά δάνεια, τη συνέχιση της δραστηριότητας επιχείρησης με βάση συμφωνία εξυγίανσης ή σχέδιο αναδιοργάνωσης και διάσωσης αυτής και αποβλέπουν μέσω αυτής, στην εξασφάλιση είσπραξης τουλάχιστον μέρους της απαίτησης.
2 Δεν έχουν παραβιαστεί οι σχετικές κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδος και
3 Υφίστανται αποφάσεις των θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων κάθε πιστωτικού και χρηματοδοτικού ιδρύματος, που κρίνουν αιτιολογημένα ότι προβλέπεται ανέφικτη η είσπραξη του συνόλου της απαίτησης».

Ανάλογη προστασία δίνεται επίσης και σε στελέχη του Δημοσίου, των δήμων και των νομικών προσώπων Δημοσίου Δικαίου που χειρίζονται υποθέσεις αναδιάρθρωσης ή διαγραφής χρεών στο πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού και του πτωχευτικού νόμου.

Απαιτήσεις

Σχετικά με τις διαγραφές των επιχειρηματικών οφειλών προς το Δημόσιο, το τελευταίο νομοσχέδιο περιγράφει ότι από τις απαιτήσεις του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων προαφαιρείται 60% των απαιτήσεων που έχουν προκύψει από τον καταλογισμό αυτοτελών προστίμων και 40% απαιτήσεων από τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Η αφαίρεση αυτών των ποσοστών δεν επιτρέπεται να οδηγεί σε απομείωση της απαίτησης του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων που να ξεπερνά το 30% της αρχικής συνολικής απαίτησης.

Με άλλη διάταξη ορίζεται ότι η αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού σημαίνει πως ο οφειλέτης δίνει το δικαίωμα στους συμμετέχοντες στις διαπραγματεύσεις πιστωτές την επεξεργασία και διασταύρωση των δεδομένων του. Αυτό συνεπάγεται την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων και του φορολογικού απορρήτου.

Ταυτόχρονα τα έγγραφα που απαιτείται να προσκομίσει ο οφειλέτης εμπλουτίζονται με περισσότερα. Ένα από αυτά είναι το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του οφειλέτη ή του πρόεδρου του διοικητικού συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου για ανώνυμες εταιρείες, του διαχειριστή για εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και ιδιωτικές κεφαλαιουχικές Εταιρείες, των ομόρρυθμων εταίρων και των διαχειριστών για προσωπικές εταιρείες.

Ακαταδίωκτο

Στην περίπτωση που ένας επιχειρηματίας με ληξιπρόθεσμα δάνεια έλθει σε διαπραγμάτευση με τράπεζα και συμφωνηθεί «κούρεμα» δανείων ή άλλου είδους ευνοϊκή ρύθμιση, τότε τα στελέχη του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος δεν θα διώκονται για πράξεις ή παραλείψεις τους. Το άρθρο 17 προσφέρει το ακαταδίωκτο και για τη μεταβίβαση δανειακών χαρτοφυλακίων σε funds.

Πηγή: businessnews.gr

Οικονομία

ΓΣΕΕ: Πώς αμείβεται η 15η Αυγούστου

Κατώτατος μισθός

Στις υποχρεωτικές αργίες ανήκει η 15η Αυγούστου, κατά τις οποίες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΓΣΕΕ, απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών, καθώς και η λειτουργία των επιχειρήσεων εκτός από εκείνες που νόμιμα λειτουργούν τις Κυριακές και κατά τις υποχρεωτικές αργίες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, φέτος η 15η Αυγούστου συμπίπτει με την ημέρα της Κυριακής, με αποτέλεσμα να ισχύουν τα εξής:

α) Δεν γεννάται θέμα μεταθέσεως της εορτής σε άλλη εργάσιμη μέρα, διότι όπως είναι γνωστό τόσο για τον ιδιωτικό, όσο και το Δημόσιο τομέα καταργήθηκαν οι διατάξεις περί μεταθέσεως των αργιών, όταν συμπίπτουν με ημέρα Κυριακή (άρθρο 7 του Ν.1400/83).

Για τους μισθωτούς που δεν θα απασχοληθούν κατά την 15η Αυγούστου ισχύουν τα εξής:

α) οι ημερομίσθιοι που δεν θα απασχοληθούν για λόγους που δεν οφείλονται σ’ αυτούς, θα πάρουν το συνήθως καταβαλλόμενο για τη συγκεκριμένη ημέρα ημερομίσθιό τους.

β) οι επί μηνιαίο μισθό, δεν δικαιούνται άλλη αμοιβή πέρα από το καταβαλλόμενο μισθό τους.

Για τους μισθωτούς που θα απασχοληθούν κατά την 15η Αυγούστου ισχύουν τα εξής:

α) οι ημερομίσθιοι θα λάβουν το συνηθισμένο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους, για όσες ώρες απασχοληθούν.

β) οι επί μηνιαίο μισθό θα λάβουν τόσα ωρομίσθια όσες ώρες απασχοληθούν και προσαύξηση 75% στο νόμιμο ωρομίσθιό τους.

Επιπλέον οι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

• Εάν η απασχόληση τόσο των ημερομισθίων, όσο και των επί μηνιαίο μισθό κατά την 15η Αυγούστου είναι πέρα των 40 ωρών, οφείλεται εκτός από την προσαύξηση και πρόσθετη αμοιβή λόγω υπερεργασίας κλπ.

• Το ημερομίσθιο της 15ης Αυγούστου το δικαιούνται και οι μισθωτοί που βρίσκονται σε άδεια, χωρίς να προσμετρήσουν όμως τη μέρα αυτή στις εργάσιμες μέρες της άδειάς τους. Οι αμειβόμενοι με μηνιαίο μισθό δεν θα πάρουν πρόσθετο ημερομίσθιο για την αργία, αλλά και στην περίπτωση αυτή δεν θα προσμετρηθεί η ημέρα της αργίας στις εργάσιμες ημέρες της άδειάς τους.

• Δεν δικαιούνται το ημερομίσθιο οι μισθωτοί που θα απέχουν από την εργασία τους για τους δικούς τους λόγους, αν η επιχείρηση λειτουργεί νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις αργίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αύριο οι αποζημιώσεις ειδικού σκοπού για τις αναστολές Ιουλίου

Επανεκκίνηση Εστίασης: Ξεπέρασαν τις 29.000 οι αιτήσεις για επιδότηση μέσω του ΕΣΠΑ

ΑΑΔΕ: Μόνο 1.750 ΑΦΜ πήραν λάθος εκκαθαριστικά