Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Τον... Σεπτέμβριο το δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη

Image
καστέλλι βοακ
 clock 11:52 | 16/01/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία εκτέλεσης του ΒΟΑΚ ακόμη και στα τμήματα όπου έχει υπογραφεί εδώ και μήνες η σύμβαση του έργου όπως το τμήμα Χερσόνησος Νεάπολη κρούει ο Δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης, αφού οι μεγάλες καθυστερήσεις ίσως θέσουν εν αμφιβόλω ακόμη και τη χρηματοδότηση από το ταμείο ανάκαμψης.

Όπως αποκάλυψε σήμερα στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη, ο δήμαρχος το δικαστήριο για τον καθορισμό τιμής μονάδος που αφορούν τις απαλλοτροιώσεις σε διάφορους οικισμούς, που απαιτούνται για να προχωρήσει το έργο, αποφάσισε πριν από λίγες ημέρες, να αναβάλει την εκδίκαση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024!

Όπως ανέφερε, το διαπίστωσε ο ίδιος όταν ζήτησε να ενημερωθεί τις τελευταίες ημέρες για το σοβαρό αυτό θέμα που απασχολεί την περιοχή του.

Ο κ. Δοξαστάκης επεσήμανε τον κίνδυνο να χαθούν κονδύλια του ταμείου ανάκαμψης και τόνισε την ανάγκη να διοριστεί ένας υφυπουργός αρμόδιος για το μεγάλο αυτό έργο ώστε να προχωρήσει με fast track διαδικασίες ανάλογες με αυτές των Ολυμπιακών έργων λόγω της σπουδαιότητάς του και να χαρακτηριστεί ως έργο εθνικής σημασίας.

Να θυμίσουμε ότι η σύμβαση του έργου μήκους 22,5 χιλιομέτρων υπεγράφη τον περασμένο Απρίλιο και θα υλοποιηθεί με την μέθοδο της ΣΔΙΤ Αυτό το διάστημα το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έχει αναλάβει το έργο εκπονεί τις απαραίτητες μελέτες. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η κρίσιμη περίοδος, τότε θα αναπτυχθούν και τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα των.

Από αυτά τα 8,3 χιλιόμετρα αφορούν σε χάραξη νέου δρόμου και τα υπόλοιπα 14,2 χιλιόμετρα αφορούν στην αναβάθμιση του υφιστάμενου άξονα.

 

Παράλληλα υπήρξαν και διαφοροποιήσεις  στο χρηματοδοτικό μίγμα του τμήματος αυτού. Συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αυξήθηκε το κόστος του έργου από τα 238,7 εκατ. ευρώ  στα 255,2 εκατ. ευρώ. Το επιπλέον ποσό είναι 16,5 εκατ. ευρώ και εγγράφεται χρηματοδοτικά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, ο ΒΟΑΚ θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης πράγμα που διασφαλίζει τη συνολική υλοποίηση του έργου από άκρη σε άκρη. Με τα περίπου 427 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν για την κατασκευή του έργου, καλύπτεται το σκέλος της Δημόσιας Συμμετοχής για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ.

Από αυτά, περί τα 200 εκατ. ευρώ θα πάνε στο τμήμα της παραχώρησης (Χανιά-Χερσόνησος), 90 εκατ. ευρώ στο ΣΔΙΤ (Χερσόνησος-Νεάπολη). Τα υπόλοιπα χρήματα καλύπτουν την κατασκευή του ανατολικού τμήματος του ΒΟΑΚ Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος, που υλοποιείται ως δημόσιο έργο.

Ποιο είναι το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είναι μήκους 22,5χλμ. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ αγγίζει τα 360 εκατ. ευρώ. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών (360 μήνες) δηλαδή 5 χρόνια περισσότερο από την σύμβαση παραχώρησης.

Στο πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) καλείται να αναλάβει τα ακόλουθα:
α) εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, με βάση τις ήδη υφιστάμενες μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά την διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του.
β) κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, καθώς και εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης των κατασκευασμένων τμημάτων, που θα ενταχθούν στον οριστικό σχεδιασμό.
γ) χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού και
δ) συντήρηση – λειτουργία του οδικού τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη», όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης·καθώς και δικαίωμα προαίρεσης, για τη συντήρηση και λειτουργία του τμήματος «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που θα κατασκευαστεί με δημόσια σύμβαση έργου, μετά την παράδοσή του προς λειτουργία, με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης:

Αποκλειστικό Ράδιο Κρήτη: Tο κόκκινο σκαθάρι χτύπησε το φοινικόδασος στο Βάι - Ξεράθηκαν πολλά δέντρα! (φωτo)

Κρήτη: Τί συμβαίνει με τις κατεδαφίσεις σε Ελούντα και Ιεράπετρα

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis