Κρήτη

Ηράκλειο

Λέκκας, Τσελέντης στο Αρκαλοχώρι - Απαντήσεις στην αγωνία των κατοίκων από τα Ρίχτερ (φωτο)

Σύσκεψη στο Αρκαλοχώρι

Στο εκθεσιακό κέντρο Αρκαλοχωρίου πραγματοποιείται η ευρεία σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κρήτης, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το σχέδιο ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ, με αφορμή τη συνεχή εδώ και δύο μήνες σεισμική δραστηριότητα.

Το παρών δίνουν ο πρόεδρος του οργανισμού αντισεισμικής προστασίας Ευθύμιος Λέκκας, ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Άκης Τσελέντης, και ο σεισμολόγος του Ινστιτούτου Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών Θεσσαλονίκης Χρήστος Παπαϊωάννου.

Αρκαλοχώρι: Στιγμιότυπο από τη συζήτηση για τη συνεχή σεισμική δραστηριότητα
Αρκαλοχώρι: Στιγμιότυπο από τη συζήτηση για τη συνεχή σεισμική δραστηριότητα

Μάλιστα ο κ. Τσελέντης θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα των ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου στην ευρύτερη περιοχή.

Ο συντονιστής Πολιτικής Πριοστασίας Κρήτης Μανώλης Παραβολιδάκης, Ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Λεονταράκης, ο δήμαρχος Μινώα ΠεδιάδοςΑντώνης Φραγκάκης και ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Δυνάμεων Κρήτης Δημοσθένης Μπουντουράκης
Ο συντονιστής Πολιτικής Πριοστασίας Κρήτης Μανώλης Παραβολιδάκης, Ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Λεονταράκης, ο δήμαρχος Μινώα ΠεδιάδοςΑντώνης Φραγκάκης και ο Διοικητής των Πυροσβεστικών Δυνάμεων Κρήτης Δημοσθένης Μπουντουράκης
Ο Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών Άκης Τσελέντης στη σύσκεψη για τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι
Ο Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών Άκης Τσελέντης στη σύσκεψη για τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι

Η έντονη σεισμική δραστηριότητα που ξεκίνησε στις 4 Ιουνίου προκαλεί συνεχείς σεισμούς, οι οποίοι αν και μικροί σε μέγεθος, προκαλούν ζημιές σε κτίρια καθώς είναι επιφανειακοί, με αποτέλεσμα δεκάδες σπίτια να έχουν κριθεί ακατάλληλα.

Η  ευρεία σύσκεψη  στο εκθεσιακό κέντρο Αρκαλοχωρίου
Η ευρεία σύσκεψη στο εκθεσιακό κέντρο Αρκαλοχωρίου

Σήμερα συμπληρώθηκε μία εβδομάδα από τα 4,8 Ρίχτερ, που προκάλεσαν και την μεγαλύτερη ανησυχία στους κατοίκους σχεδόν ολόκληρου του νομού Ηρακλείου.

Ακης Τσελέντης, Δημήτρης Φραγκάκης, Άκης Παπαϊωάννου
Ακης Τσελέντης, Δημήτρης Φραγκάκης, Άκης Παπαϊωάννου

Το Σχέδιο "Εγκέλαδος" - μεταξύ άλλων - προβλέπει ελέγχους στατικότητας στα κτίρια της ευρύτερης περιοχής από κλιμάκια μηχανικών και ειδικών, αλλά και ενημέρωση των πολιτών για τους χώρους καταφυγής και συγκεντρώσεως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη: Ανθρωποκτονία ή αυτοχειρία; Μυστήριο γύρω από τον θάνατο του άνδρα μέσα στο βαρέλι

Ηράκλειο: Περιπέτεια για επτά επιβάτες ιστιοφόρου

Κρήτη: Όρθιοι πελάτες και μουσική... στο τέρμα, έφεραν λουκέτα

 

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER