Κρήτη

Ηράκλειο

Δ. Γόρτυνας: Για το υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στο Ασήμι

Δήμος Γόρτυνας

Σε ενημέρωση για τις ενέργειές της σχετικά με το υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στο Ασήμι προέβηη δημοτική αρχή Γόρτυνας.

Η ενημέρωση έχει ως εξής:

"Σχεδόν ένας μήνας (!) πέρασε από την ημέρα που η δημοτική αρχή έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισμα για το κλείσιμο του υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στο Ασήμι και η γνωστή… συμμαχία της αντιπολίτευσης, θυμήθηκε τώρα να ασχοληθεί με αυτό το τόσο σοβαρό για τον Δήμο μας ζήτημα.

Όχι ασφαλώς για να συνδράμει στην προσπάθεια που καταβάλλουμε, από την πρώτη στιγμή, σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς, προκειμένου να αποτρέψουμε αυτή την απαράδεκτη εξέλιξη. Αλλά για να μοιράσει… ευθύνες (!), να ρίξει λάσπη και να προσπαθήσει (μάταια) να παραπλανήσει τους δημότες μας, κατά την προσφιλή τακτική της.

Προς αποκατάσταση, λοιπόν, της αλήθειας:

-Η δημοτική αρχή κινητοποιήθηκε άμεσα, εισηγήθηκε την έκδοση ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο, ενημέρωσε την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, επικοινώνησε με βουλευτές (κατατέθηκαν δύο ερωτήσεις στην Βουλή), εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας, ήταν και παραμένει σε ανοικτή γραμμή με όλους τους τοπικούς φορείς, αναλαμβάνοντας και στηρίζοντας κάθε πρωτοβουλία προκειμένου να αποτραπεί το κλείσιμο του υποκαταστήματος.

Όλο αυτό το διάστημα, σε ποιες ενέργειες προχώρησε η αντιπολίτευση; Γιατί δεν συμμετείχε στην προσπάθεια αυτή, αλλά αδιαφόρησε πλήρως;

-Μόλις η δημοτική αρχή ενημερώθηκε για την συρρίκνωση της λειτουργίας του υποκαταστήματος της Παγκρήτιας στους Αγίους Δέκα, άνοιξε δύο νέους λογαριασμούς: στην Eurobank και στην Τράπεζα Πειραιώς (και μάλιστα στο υποκατάστημα Ασημίου!).

Τα 2.000.000 ευρώ, όπως πολύ καλά γνωρίζει η αντιπολίτευση, μεταφέρθηκαν στην Eurobank μόνο για λίγες ημέρες. Όταν οριστικοποιήθηκε το πρόγραμμα λειτουργίας της Παγκρήτιας στους Αγίους Δέκα (δύο φορές την εβδομάδα), τα χρήματα επέστρεψαν στον λογαριασμό της Παγκρήτιας και παραμένουν εκεί!

-Κατά την διάρκεια της θητείας της προηγούμενης δημοτικής αρχής, αποφασίστηκε η εκ περιτροπής λειτουργία που οδήγησε στο οριστικό κλείσιμο του υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στην Αγία Βαρβάρα, καθώς και ο περιορισμός της λειτουργίας του υποκαταστήματος της Παγκρήτιας στους Αγίους Δέκα. Τι έκανε ο τότε Δήμαρχος, κ. Σχοιναράκης για να αποτρέψει αυτές τις εξελίξεις και ποιες ευθύνες έχει;

Η δημοτική αρχή, σε συνεννόηση με τα αρμόδια θεσμικά όργανα (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και άλλους φορείς), συμμετέχει ενεργά στις διεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη πανελλαδικά και έχουν ως στόχο να διασφαλίσουν ότι οι τράπεζες δεν θα λειτουργούν με γνώμονα μόνο τους αριθμούς και τις στατιστικές, αλλά θα λαμβάνουν υπόψη τους και τον ανθρώπινο παράγοντα, καθώς και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Είναι επιλογή της αντιπολίτευσης αν θα συμπορευθεί σε αυτή την προσπάθεια ή αν θα συνεχίσει να επιδιώκει τον… θόρυβο άνευ ουσίας και την χαμηλού επιπέδου αντιπαράθεση, προκειμένου να κρύψει την πολιτική γύμνια της.

(Ως προς την προσωπική επίθεση εναντίον του συνδημότη μας – συζύγου δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας και τους ψευδείς ισχυρισμούς περί δήθεν αιτήματος μείωσης ενοικίου από πλευράς τράπεζας, το μόνο που θα σχολιάσουμε είναι: Ντροπή!)"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέα πρόκληση Μπαχτσελί: Η Κύπρος ήταν, είναι και θα παραμείνει τουρκική

 

 

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER