Μύθος ότι τα κορίτσια υστερούν από τα αγόρια στα μαθηματικά

sholeio.jpg

Το 1992 μια ομιλούσα κούκλα Μπάρμπι έλεγε τη φράση: "Τα μαθηματικά είναι δύσκολα". Όταν αυτό το παιχνίδι βγήκε στην αγορά συνάντησε έντονες αντιδράσεις, αλλά αυτή η υποβόσκουσα ιδέα επιμένει, προπαγανδίζοντας τον μύθο ότι οι γυναίκες δεν τα καταφέρνουν στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά λόγω βιολογικών ανεπαρκειών.

Η Τζέσικα Κάντλον, από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon της Πενσιλβάνια, διεύθυνε μια ερευνητική ομάδα η οποία εξέτασε την εγκεφαλική ανάπτυξη των αγοριών και των κοριτσιών με στόχο να καταρρίψει αυτόν τον μύθο.

Η έρευνά τους, που δημοσιεύτηκε χτες στην επιστημονική επιθεώρηση "Science of Learning", έδειξε ότι πράγματι δεν υπάρχουν διαφορές στην εγκεφαλική λειτουργία των αγοριών και τον κοριτσιών που να δικαιολογούν διαφορές στις μαθηματικές ικανότητες.

"Η επιστήμη δεν ευθυγραμμίζεται με τις λαϊκές αντιλήψεις", δήλωσε η Κάντλον και συνέχισε λέγοντας: "Παρατηρούμε ότι η εγκεφαλική λειτουργία των παιδιών είναι ίδια ανεξαρτήτως του φύλου τους, οπότε μπορούμε να ξανασκεφτούμε τις προσδοκίες που έχουμε γι' αυτά που τα παιδιά μπορούν να καταφέρουν στα μαθηματικά".

Η Κάντλον και η ομάδα της διεξήγαγε την πρώτη νευροαπεικονιστική έρευνα προκειμένου να εκτιμήσει τις βιολογικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων στις μαθηματικές ικανότητες. Συγκεκριμένα χρησιμοποίησαν τη μέθοδο της μαγνητικής τομογραφίας εγκεφάλου (MRI) σε 104 μικρά παιδιά (55 κορίτσια) τριών έως 10 ετών κατά την παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού βίντεο σχετικά με θέματα των μαθηματικών (π.χ. πρόσθεση, μέτρηση κ.ά.). Οι ερευνητές στη συνέχεια συνέκριναν τις απεικονίσεις των κοριτσιών και των αγοριών για τον εντοπισμό διαφορών. Συμπληρωματικά η ομάδα εξέτασε την ωριμότητα του εγκεφάλου συγκρίνοντας αυτές τις απεικονίσεις των παιδιών με τις αντίστοιχες μιας ομάδας ενηλίκων (63 ενήλικες από τους οποίους οι 25 ήταν γυναίκες), η οποία παρακολουθούσε το ίδιο βίντεο.

Δεν διαπιστώθηκαν διαφορές στην ανάπτυξη του εγκεφάλου μεταξύ των αγοριών και των κοριτσιών. Επίσης η εγκεφαλική ωριμότητα μεταξύ των δύο φύλων ήταν η ίδια όταν συγκρίθηκαν με την ομάδα των ενηλίκων. Οι μαθηματικές δεξιότητες μεταξύ των δύο φύλων ήταν ακριβώς οι ίδιες.

Δεν είναι μόνο ότι τα κορίτσια και τα αγόρια χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο το τμήμα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τις μαθηματικές δεξιότητες, αλλά οι ομοιότητες είναι εμφανείς στο σύνολο του εγκεφάλου", είπε η Αλίσα Κέρσεϊ, μεταδιδακτορική ερευνήτρια του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Σικάγο και επικεφαλής συντάκτρια της μελέτης.

"Πρόκειται για μια ακόμη ένδειξη ότι οι άνθρωποι είναι πιο πολύ ίδιοι μεταξύ τους παρά διαφορετικοί", δήλωσε η ίδια.

Οι ερευνητές επίσης συνέκριναν τα αποτελέσματα του Τεστ Πρώιμης Μαθηματικής Ικανότητας , που έχει ήδη σταθμιστεί σε παιδιά τριών έως οκτώ ετών, σε 97 συμμετέχοντες (50 κορίτσια) για να υπολογίσουν τον ρυθμό ανάπτυξης των μαθηματικών δεξιοτήτων. Δεν βρέθηκαν διαφορές που να σχετίζονται με το φύλο ή την ηλικία.

Η Κάντλον δήλωσε ότι πιστεύει πως η κοινωνία και η κουλτούρα πιθανότατα απομακρύνουν τα κορίτσια από τις επιστήμες που συνδέονται με τα μαθηματικά. Προηγούμενες μελέτες δείχνουν ότι οι οικογένειες περνούν περισσότερο χρόνο για να παίζουν με τα μικρά αγόρια παιχνίδια που σχετίζονται με τη χωρική αντίληψη. Επίσης, πολλοί δάσκαλοι ασχολούνται περισσότερο με τα αγόρια όταν διδάσκουν μαθηματικά, γεγονός που προβλέπει μεγαλύτερη επιτυχία των αγοριών σε αυτόν τον τομέα. Τελικά, τα παιδιά ίσως απλά ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των γονιών και των δασκάλων τους.

"Η τυπική διαδικασία της κοινωνικοποίησης μπορεί να αμβλύνει τις μικρές διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών δημιουργώντας το φαινόμενο της χιονοστιβάδας στο πώς αντιμετωπίζουμε τις ικανότητές τους στα μαθηματικά", τόνισε η Κάντλον. (σ.τ.σ.: φαινόμενο χιονοστιβάδας: μόλις μια άποψη βρίσκει σύμφωνο ένα σημαντικό αριθμό ανθρώπων, η άποψη αυτή αρχίζει να εδραιώνεται και να επηρεάζει όλο και περισσότερα άτομα).

Η ίδια υπογράμμισε την ανάγκη διεξαγωγής περαιτέρω ερευνών στο πλαίσιο των οποίων τα παιδιά θα παρακολουθούνται για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Κορωνοϊός: Το εμβόλιο της Pfizer προκαλεί ισχυρότερη ανοσολογική απόκριση από της Sinovac

pfizer εμβόλιο

Όσοι έχουν εμβολιαστεί με το σκεύασμα της Pfizer/BioNTech κατά της covid-19 εμφανίζουν «σημαντικά υψηλότερα» επίπεδα αντισωμάτων σε σχέση με αυτούς στους οποίους έχει χορηγηθεί αυτό της Sinovac Biotech, ανέφερε η εφημερίδα South China Morning Post σήμερα επικαλούμενη έρευνα που διεξήχθη στο Χονγκ Κονγκ.

Οι εμβολιασθέντες με το κινεζικό Sinovac ενδέχεται να χρειαστούν και τρίτη επαναληπτική δόση, σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία επικαλείται τον ερευνητή καθηγητή Μπέντζαμιν Κόουλινγκ επιδημιολόγο του πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τη σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ και στο πλαίσιό της εξετάστηκε η ανοσολογική απόκριση 1.000 ανθρώπων που είχαν λάβει είτε το ένα είτε το άλλο εμβόλιο.

Χθες Παρασκευή οι αρχές της Ινδονησίας ανακοίνωσαν ότι περισσότερα από 350 μέλη του υγειονομικού προσωπικού της χώρας μολύνθηκαν από covid-19, παρά το γεγονός ότι τους είχε χορηγηθεί το εμβόλιο Sinovac, με δεκάδες από αυτούς να χρειάζεται να νοσηλευθούν, ένα γεγονός που προκάλεσε ανησυχίες για την αποτελεσματικότητα του κινεζικού εμβολίου έναντι στων παραλλαγμένων στελεχών του κορωνοϊού.

Νωρίτερα τον Ιούνιο η Ουρουγουάη έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία από την πραγματική ζωή για την επίδραση του Sinovac στον πληθυσμό της χώρας. Σύμφωνα με αυτά, το εν λόγω εμβόλιο είναι σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90% αποτελεσματικό στην πρόληψη νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας και θανάτου από την covid-19.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του υπουργείου Υγείας της Ουρουγουάης εξέτασε επίσης την αποτελεσματικότητα του εμβολίου των Pfizer/BioNTech μεταξύ 162.047 υγειονομικών και ατόμων άνω των 80 ετών. Σύμφωνα με τα συμπεράσματά της, αυτό το σκεύασμα είναι σε ποσοστό 94% αποτελεσματικό στην πρόληψη νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας και θανάτου, ενώ μείωσε το ποσοστό των μολύνσεων κατά 78%.

πηγή: ΑΠΕ