Κοινωνία

Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ για τα έξοδα κηδείας

ΕΦΚΑ

Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε για δεκαετίες τους πολίτες λύνεται οριστικά με την Υπουργική Απόφαση (21919/7423/Β’/2272/14.06.2020), μέσω της οποίας δημιουργείται νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για την πληρωμή των εξόδων κηδείας συνταξιούχων και ασφαλισμένων  του e- ΕΦΚΑ. 
Μέσω αυτής θα εξυπηρετούνται άμεσα οι δικαιούχοι χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στα κατάστημα του e-ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης των πληρωμών και την γενικότερης ταλαιπωρίας των πολιτών για τα έξοδα κηδείας είναι ότι τον Αύγουστο του 2019, βρέθηκαν σε εκκρεμότητα περίπου 35.000 αιτήσεις στον τ. ΟΓΑ με τις οποίες δεν ασχολήθηκε ποτέ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας από το 2015.
Με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, η διαδικασία απλοποιείται και επιταχύνεται με αποτέλεσμα να σταματούν οι καθυστερήσεις των πληρωμών, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό που θα αξιοποιηθεί σε άλλες κρίσιμες υπηρεσίες. Ειδικότερα, ο υπεύθυνος του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, θα  καταχωρεί τον Α.Μ.Κ.Α. του θανόντος, τον Α.Μ.Κ.Α. και το ΑΦΜ του δικαιούχου/ επιμεληθέντος την κηδεία, θα συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολόγιου για την τελετή της κηδείας- ταφής και θα αναρτά το τιμολόγιο. Ο ρόλος τους στην ηλεκτρονική διαδικασία συζητήθηκε και συμφωνήθηκε σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με συμμετοχή του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Χρήστου Χάλαρη και του προεδρείου της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών. 
Παράλληλα, οι δικαιούχοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), θα καταχωρούν τα προσωπικά τους στοιχεία και στη συνέχεια θα εκδίδεται  σε πραγματικό χρόνο η απόφαση πληρωμής. 
Με την συγκεκριμένη απόφαση μετασχηματίζεται η όλη η διαδικασία απόδοσης των εξόδων κηδείας, καταργείται η προσκόμιση χειρόγραφων παραστατικών και ληξιαρχικών πράξεων και καταβάλλεται άμεσα το ποσό στο λογαριασμό του δικαιούχου χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος. Επιπλέον, με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία διασφαλίζεται η νομιμότητα και θωρακίζεται ο e-ΕΦΚΑ απέναντι σε υφιστάμενες πρακτικές διπλών καταβολών, εικονικών παραστατικών για τον ίδιο θάνατο εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των συστημάτων των τ. ταμείων.  

O Yπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε τα εξής:
«Σήμερα, άλλη μία εστία ταλαιπωρίας για τους πολίτες κλείνει οριστικά. Δημιουργείται, για πρώτη φορά, ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ με την οποία  απλοποιείται σημαντικά η υποβολή των ηλεκτρονικών, πλέον, εγγράφων για τα έξοδα κηδείας από του συγγενείς του θανόντα και δρομολογείται σε λίγες μόνο ημέρες η καταβολή των εξόδων κηδείας. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει οριστικό τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο Ταμείο, στη γραφειοκρατία και κυρίως στηn πολυετή αναμονή για την πληρωμή των εξόδων κηδείας. Όλα, πλέον, θα γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές των εξόδων κηδείας θα πραγματοποιούνται κάθε 15 μέρες. Με αυτήν τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, αποδεικνύουμε στην πράξη, ότι συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του πλαισίου εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ». 
επισυνάπτεται ολόκληρη η Απόφαση

Ελλάδα

Εκτός λειτουργίας ψηφιακές λειτουργίες του Δημοσίου από 8/5 έως 9/5

τουρισμός ψηφιακός κόσμος

Λόγω προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης των υποδομών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατά το χρονικό διάστημα από Σάββατο 8 Μαΐου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί έως και Κυριακή 9 Μαΐου 2021 και ώρα 12:00 το μεσημέρι δεν θα είναι διαθέσιμες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει η ΓΓΠΣΔΔ μέσω των υποδομών της, και πιο συγκεκριμένα:

Υπηρεσίες αυθεντικοποίησης χρηστών μέσω κωδικών Taxisnet (όπως υπηρεσίες gov.gr, ΗΔΙΚΑ, e-ΕΦΚΑ κ.α.),

Υπηρεσίες της ΓΓΠΣΔΔ, όπως Πόθεν Έσχες, Ενιαία Αρχή Πληρωμής, e-Παράβολο, και web services από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης

Υπηρεσίες φορολογικής διοίκησης ΑΑΔΕ και Υπ. Οικονομικών, όπως Taxisnet, ICISnet, TAXIS, Elenxis, MIS, ΨΥΔΗΠΕΕΚ, Πόθεν Έσχες κ.α..

Για το διάστημα αυτό θα λειτουργεί κανονικά μόνο η πλατφόρμα για τους εμβολιασμούς emvolio.gov.gr η οποία θα υποστηριχθεί από standby υποδομή για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η διακοπή της παροχής των ηλεκτρονικών υπηρεσιών γίνεται στο πλαίσιο σημαντικών εργασιών αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών σε σύγχρονες εκδόσεις και υποδομές storage για την κάλυψη της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως καθημερινά πραγματοποιούνται άνω των 280.000 login από πολίτες, επιχειρήσεις και φορείς του Δημοσίου και 145.000 κλήσεις για web services.

Θα καταβληθεί η μέγιστη προσπάθεια ώστε οι εργασίες να ολοκληρωθούν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων που έχουν αγκαλιάσει τις ψηφιακές υπηρεσίες. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί επιτυχώς η μετάβαση σε νέες υποδομές που θα προσφέρουν ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και αποδοτικότερο περιβάλλον λειτουργίας των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Ηράκλειο: Έπιασαν στη φάκα τους εκβιαστές - Απειλούσαν και ζητούσαν χρήματα

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Ξενοδοχείο για μοναχικές... μέλισσες (φώτο)