Διάστημα: Τα αποφάγια μιας μαύρης τρύπας

Μαύρη Τρύπα

Διεθνής ομάδα ερευνητών παρατηρεί και μελετά ένα από τα πιο εντυπωσιακά αλλά και δύσκολα στην ανίχνευση και παρατήρηση κοσμικά φαινόμενα. Οι ερευνητές εντόπισαν μια μαύρη τρύπα μεσαίας μάζας στα βαρυτικά δίχτυα της οποίας έχει πέσει ένα άστρο. Το φαινόμενο ανάμεσα στα άλλα παράγει μια ουρά από την ύλη του άστρου την οποία δεν καταφέρνει να απορροφήσει άμεσα η μαύρη τρύπα.

Όλα τα φαινόμενα που σχετίζονται με μαύρες τρύπες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αινιγματικά για τους επιστήμονες αφού η παρατήρηση τους γίνεται συνήθως με έμμεσο τρόπο. Ακόμη πιο μυστηριώδη είναι τα φαινόμενα που σχετίζονται με τις αποκαλούμενες μεσαίας μάζας μαύρες τρύπες οι οποίες έχουν μάζα από μόλις 100 φορές ως ένα εκατ. φορές μεγαλύτερη μάζα από αυτή του Ήλιου αφού η παρατήρηση τους είναι ακόμη πιο δύσκολη λόγω του σχετικά μικρού μεγέθους τους. Τέτοιου μεγέθους μαύρες τρύπες βρίσκονται στο κέντρο μικρών γαλαξιών αφού στους μεγάλους γαλαξίες βρίσκονται κολοσσιαίες μαύρες τρύπες με μεγέθος δεκάδες ή εκατοντάδες εκατ. φορές μεγαλύτερο από αυτό το Ήλιου ενώ έχουν εντοπιστεί και μαύρες τρύπες με μάζα δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από αυτή του μητρικού μας άστρου.

Το φαινόμενο που παρατηρούν οι ερευνητές αφορά μια… μικρομεσαία μαύρη τρύπα μάζας δέκα χιλιάδες φορές μεγαλύτερης από αυτή του Ήλιου. Για αυτό τον λόγο η μελέτη του φαινομένου αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «The Astrophysical Journal» οι ερευνητές αναφέρουν τα όσα έχουν διαπιστώσει μέχρι τώρα από το φαινόμενο που μελετούν στο οποίο έδωσαν την κωδική ονομασία J2150.

Οι ερευνητές παρατήρησαν και μελέτησαν αρχικά την ακτινοβολία που παράγει το άτυχο άστρο και από εκεί οδηγήθηκαν στην ανακάλυψη ότι η ακτινοβολία αυτή προέρχεται από ένα άστρο που αποτελεί «γεύμα» μιας μαύρης τρύπας. Στη συνέχεια κατάφεραν να υπολογίσουν το μέγεθος της μαύρης τρύπας. Δόθηκε μάλιστα στη δημοσιότητα μια εικόνα από τις προσομοιώσεις που έγιναν στο πλαίσιο της μελέτης που δείχνει με εντυπωσιακό τρόπο το εντυπωσιακό κοσμικό φαινόμενο.

NASA: Εντόπισε έξι «νεκρούς» γαλαξίες

Η NASA θέλει να σώσει τις ενυδρίδες από την εξαφάνιση

Ηλιακή καταιγίδα: Θα καταστρέψει το ίντερνετ για μήνες, λένε οι επιστήμονες

Τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται με χάρτινα και όχι ψηφιακά παραμύθια

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Η διαδικασία του διαβάσματος ενός παραμυθιού για να κοιμηθεί ένα παιδί συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής. Όμως τα τελευταία χρόνια πολλοί γονείς έχουν αντικαταστήσει τα βιβλία με τα tablets ή τα κινητά τηλέφωνα και προτιμούν να διαβάζουν στα παιδιά τις ιστορίες μέσα από τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν πραγματοποίησαν μια μελέτη η οποία δείχνει ότι οι γονείς πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις ηλεκτρονικές τους συσκευές και να χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό τρόπο με τα βιβλία για να κοιμίζουν τα παιδιά τους. Αν και η μελέτη έγινε σε μικρό δείγμα (72 γονείς με παιδιά 2-3 ετών) τα αποτελέσματα της παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ως συνήθως οι ερευνητές δημιούργησαν δύο ομάδες. Στη μια ομάδα οι γονείς διάβαζαν στα παιδιά παραμύθια από βιβλία και στην άλλη ομάδα οι γονείς διάβαζαν τα παραμύθια μέσα από tablets. Οι ερευνητές φρόντισαν στα tablets αυτά να υπάρχουν παραμύθια που απευθύνονται στις ηλικίες των παιδιών που συμμετείχαν στη μελέτη και παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα νούμερα downloading στις σχετικές online εφαρμογές.

Όπως διαπιστώθηκε οι γονείς μιλούσαν περισσότερο στα παιδιά τους κάνοντας διάφορα σχόλια όταν διάβαζαν το παραμύθι από ένα βιβλίο και όχι από το tablet ενώ επίσης τα παιδιά αλληλεπιδρούσαν με τους γονείς τους περισσότερο όταν εκείνοι τους διάβαζαν το παραμύθι από βιβλίο από ότι όταν το διάβαζαν από tablet. Σύμφωνα με τους ειδικούς η αλληλεπίδραση αυτή είναι πολύ σημαντική και παίζει ρόλο στην ανάπτυξη των γλωσσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού αλλά και στις σχολικές του επιδόσεις.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα tablet δημιουργούν διαφόρων ειδών περισπασμούς όπως εμφάνιση στην οθόνη γραφικών, animations, διαφημιστικών ή άλλων μηνυμάτων τα οποία διακόπτουν τη διαδικασία του διαβάσματος, αποσπούν την προσοχή του παιδιού και εμποδίζουν τελικά την επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και τον γονιό.

Οι ερευνητές δεν απορρίπτουν τη χρήση των tablet και γενικότερα των ηλεκτρονικών συσκευών ως μέσα ανάγνωσης παραμυθιών αλλά τονίζουν ότι πρέπει οι δημιουργοί των ιστοριών που αποκτούν ψηφιακή μορφή να τις φτιάχνουν έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο επιμορφωτικές για τα παιδιά και να μην κάνουν την εμφάνιση τους animations, διαφημίσεις και άλλα μηνύματα.

Επιστήμη - Έρευνα: Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι