ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Ανακάλυψαν «μαιευτήριο» άστρων στον γαλαξία μας, 55.000 έτη φωτός μακριά από τη Γη

Image
 «μαιευτήριο» άστρων<p>Πηγή: <a target="_blank" href="https://www.iefimerida.gr">iefimerida.gr</a> - <a target="_blank" href="https://www.iefimerida.gr/kosmos/gigantia-domi-apo-aerio-ydrogono-ston-galaxia-mas">Ανακάλυψαν «μαιευτήριο» άστρων στον γαλαξία μας -55.000 έτη φωτός μακριά από τη Γη </a></p>
 clock 23:32 | 21/12/2021

Στην ανακάλυψη της «Μάγκι», μιας από τις πιο μακριές δομές στον γαλαξία μας, προχώρησαν οι αστρονόμοι.

Πρόκειται πιθανόν για έναν πρόδρομο των «νεφών» που γεννούν άστρα, που εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.900 ετών φωτός και πλάτος 130 ετών φωτός, αποτελούμενη σχεδόν αποκλειστικά από αέριο ατομικό υδρογόνο

Η «Μάγκι» βρίσκεται στην άλλη πλευρά του γαλαξία μας σε σχέση με τη Γη, σε απόσταση περίπου 55.000 ετών φωτός. Τα μεγαλύτερα γνωστά νέφη μοριακού αερίου μέχρι σήμερα δεν ξεπερνούσαν τα 800 έτη φωτός.

Το ατομικό αέριο υδρογόνο στη «Maggie» φαίνεται να συγκλίνει κατά τόπους και να σχηματίζει μοριακό υδρογόνο. Όταν αυτό συμπιέζεται σε μεγάλα μοριακά νέφη, αποτελεί το υλικό από το οποίο τελικά σχηματίζονται τα άστρα.

Το υδρογόνο είναι το πιο διαδεδομένο στοιχείο στο σύμπαν και το βασικό συστατικό των άστρων. Υπάρχει στο σύμπαν σε διάφορες μορφές. Οι αστρονόμοι το βρίσκουν στη μορφή ατόμων και μορίων (δύο άτομα μαζί). Η μετάβαση από το ατομικό στο μοριακό υδρογόνο αποτελεί μια διαδικασία που δεν έχει ακόμη κατανοηθεί καλά. Μόνο το μοριακό αέριο συμπυκνώνεται σε συμπαγή νέφη.

Όμως η ανίχνευση ατομικών νεφών αέριου υδρογόνου είναι πολύ δύσκολη, γι' αυτό είναι επίσης δύσκολη η μελέτη των πρώιμων φάσεων σχηματισμού των άστρων. Έτσι, η νέα ανακάλυψη αυτής της μακριάς σαν «λεωφόρο» νηματοειδούς δομής αέριου ατομικού υδρογόνου θεωρείται σημαντική.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής επιστήμονες του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Χαϊδελβέργη, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής Astronomy & Astrophysics.

Μπορείτε να δείτε την «Μάγκι» στο βίντεο που ακολουθεί:

Η NASA παρουσιάζει τη «μουσική» του Γανυμήδη

Χειμερινό Ηλιοστάσιο: Ξεκινά επίσημα ο χειμώνας την Τρίτη