Ανακαλύφθηκε ένας εξωπλανήτης «π» σαν τη Γη, που έχει έτος διάρκειας 3,14 ημερών

εξωπλανήτης «π» σαν τη Γη

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν εξωπλανήτη που ονόμασαν «π-Γη» επειδή έχει μέγεθος ανάλογο του δικού μας πλανήτη και ολοκληρώνει μία περιφορά γύρω από το άστρο του κάθε 3,14 μέρες. Αυτή η διάρκεια του έτους του παραπέμπει στη μαθηματική σταθερά «π», που είναι ο λόγος της περιφέρειας προς τη διάμετρο ενός κύκλου και, με ακρίβεια οκτώ δεκαδικών ψηφίων, ισούται με 3,14159265.

Οι πρώτες ενδείξεις για τον συγκεκριμένο πλανήτη με την ονομασία K2-315b είχαν βρεθεί από το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ» το 2017 και η επιβεβαίωση έγινε τώρα με το δίκτυο των επίγειων τηλεσκοπίων Speculoos στην έρημο Ατακάμα της Χιλής και στις ΗΠΑ. Οι επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητές του αμερικανικού Πανεπιστημίου ΜΙΤ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας Astronomical Journal.

Ο εξωπλανήτης -πιθανότατα βραχώδης- έχει εκτιμώμενη ακτίνα σχεδόν ίδια με της Γης και κινείται με μεγάλη ταχύτητα 81 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο γύρω από ένα ψυχρό άστρο νάνο με μικρή μάζα, που έχει μέγεθος περίπου το ένα πέμπτο του Ήλιου. Ο πλανήτης μάλλον δεν είναι φιλόξενος για ζωή λόγω της μικρής απόστασης της τροχιάς του από το άστρο του και της υψηλής θερμοκρασίας στην επιφάνειά του.

Έρευνα: Aντισηπτικά στοματικά διαλύματα ίσως βοηθούν στον περιορισμό του κορωνοϊού

στοματικό διάλυμα

Τα στοματικά διαλύματα με αντι-ιικά συστατικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του ιικού φορτίου στα άτομα που έχουν μολυνθεί από κορωνοϊό και έτσι να περιορίσουν την μετάδοση του από άνθρωπο σε άνθρωπο, όταν κάποιος μιλάει, βήχει ή φταρνίζεται, σύμφωνα με μια νέα γαλλική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Φλοράνς Καρουέλ του Πανεπιστημίου Κλοντ Μπερνάρ της Λιόν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό οδοντιατρικής έρευνας "Journal of Dental Research", σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, δήλωσαν ότι όλοι πρέπει να χρησιμοποιούν τέτοια διαλύματα καθημερινά, ιδίως πριν από συναντήσεις με άλλους ανθρώπους για επαγγελματικούς, φιλικούς ή άλλους λόγους, επειδή μπορεί να έχουν μολυνθεί από κορωνοϊό, χωρίς να το ξέρουν. Για όσους έχουν διαγνωστεί με Covid-19, πρότειναν την τακτική χρήση επί επτά έως δέκα μέρες.

Η στοματική κοιλότητα πιστεύεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην παθογένεια και μετάδοση του κορωνοϊού SARS-CoV-2. Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει κλινικές δοκιμές για την αποτελεσματικότητα των στοματικών διαλυμάτων, οι ερευνητές εκτιμούν ότι ορισμένα διαλύματα στο εμπόριο που περιέχουν μερικές δραστικές ουσίες (povidone-iodine, chlorhexidine, hydrogen peroxide, cyclodextrin, Citrox, cetylpyridinium chloride) πιθανώς μπορούν να αδρανοποιήσουν εν μέρει τον κορωνοϊό.

Οι Γάλλοι ερευνητές τονίζουν ότι έως τώρα δεν έχουν υπάρξει αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία που να οδηγούν στην επίσημη σύσταση από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) για χρήση κατά του κορωνοϊού. Όμως ορισμένα συστατικά σε αυτά τα διαλύματα έχουν αντι-ιικές ιδιότητες που θα μπορούσαν να μειώσουν το ιικό φορτίο του κορωνοϊού στο στόμα, γι' αυτό κρίνεται ουσιώδες να πραγματοποιηθεί μια μεγάλη κλινική δοκιμή πάνω στα στοματικά διαλύματα.

Μια άλλη πρόσφατη αμερικανική έρευνα, από επιστήμονες του Κολλεγίου Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, με επικεφαλής τον καθηγητή μικροβιολογίας και ανοσολογίας Κρεγκ Μέγιερς, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ιατρικής ιολογίας "Journal of Medical Virology", κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ορισμένα αντισηπτικά στοματικά διαλύματα μπορούν να αδρανοποιήσουν τους κορωνοϊούς και συνεπώς πιθανότατα είναι χρήσιμα για τη μείωση του ιικού φορτίου του SARS-CoV-2 και της μετάδοσης του.

Τα πειράματα τους σε κυτταρικές καλλιέργειες έδειξαν ότι μερικά αντισηπτικά του στόματος απενεργοποίησαν το 99,9% του ιού μέσα σε μόνο 30 δευτερόλεπτα. Και ο Μέγιερς τόνισε την ανάγκη να πραγματοποιηθούν κλινικές δοκιμές για να αξιολογηθούν διάφορα στοματικά διαλύματα κατά του SARS-CoV-2