Skip to main content
ΥΓΕΙΑ

Ο θυμός θέλει... επιβράβευση!

Image
νευρα, θυμος
 clock 00:12 | 28/10/2016
writer icon newsroom ekriti.gr

Το αίσθημα του θυμού ωθεί τους ανθρώπους στην αναζήτηση επιβράβευσης, σύμφωνα με νέα έρευνα. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που είναι θυμωμένοι, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε επιβραβεύσεις παρά σε απειλές, το αντίθετο δηλαδή από όσους διακατέχονται από αρνητικά συναισθήματα, όπως είναι ο φόβος.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι το συναίσθημα επηρεάζει αυτό στο οποίο κάποιος δίνει προσοχή. Αν κάποιος φοβισμένος ή αγχώδης έχει επιλογή μεταξύ μιας φωτογραφίας επιβράβευσης και μιας απειλητικής, θα περάσει περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας την απειλή, παρά την επιβράβευση.

Δεν είναι σαφές αν οι συγκεκριμένες αντιδράσεις συμβαίνουν επειδή τα συναισθήματα είναι θετικά ή αρνητικά ή λόγω άλλης αιτίας, δήλωσαν οι ερευνητές Brett Ford και Maya Tamir, του Boston College.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ερευνητές εστίασαν στο θυμό. Όπως και ο φόβος, ο θυμός είναι αρνητικό συναίσθημα. Αλλά παρακινεί κάποιον να αναζητήσει επιβράβευση, σύμφωνα με tanea.gr.

Οι συμμετέχοντες έγραψαν για 15 λεπτά μια από τέσσερις αναμνήσεις. Μια στιγμή θυμού, φόβου, ενθουσιασμού και ευτυχίας ή που αισθάνονταν λίγο ή καθόλου συναίσθημα. Μουσική που διήρκεσε 5 λεπτά ενέτεινε το όποιο συναίσθημα είχε ανατεθεί στον συμμετέχοντα. Στη συνέχεια συμπλήρωσαν κάποια εργασία στην οποία έπρεπε να εξετάσουν δυο φωτογραφίες που τοποθετήθηκαν η μία δίπλα στην άλλη.

Μηχάνημα που ακολουθούσε την κίνηση των ματιών παρακολούθησε πόσο χρόνο κατανάλωναν κοιτάζοντας την κάθε φωτογραφία.

Οι θυμωμένοι άνθρωποι ξόδεψαν περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας τη φωτογραφία επιβράβευσης, γεγονός που υποδεικνύει ότι τέτοιου είδους επιλογή στην προσοχή σχετίζεται περισσότερο με τον τρόπο που ένα συναίσθημα κινητοποιεί κάποιον σε σύγκριση με το αν είναι θετικό ή αρνητικό.

Το να κοιτάμε κάτι είναι το πρώτο βήμα πριν τις σκέψεις και τις πράξεις που ακολουθούν, δήλωσε ο Ford. Η προσοχή ελκύει γεγονότα που καταλήγουν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά. Οι άνθρωποι που αισθάνονταν ευτυχισμένοι και ενθουσιασμένοι επίσης κοίταξαν περισσότερο τις φωτογραφίες επιβράβευσης, αλλά οι δυο ομάδες ενδεχομένως δρουν διαφορετικά-κάποιος θυμωμένος μπορεί να επιθυμεί να προσεγγίσει κάτι με επιθετικό τρόπο, ενώ ο ευτυχισμένος μπορεί να πλησιάσει κάτι που επιθυμεί με πιο καλό τρόπο-με τη συνεργασία, την κοινωνικότητα και τη φιλική προσέγγιση.

Η έρευνα δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Psychological Science.

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis