Skip to main content
ΥΓΕΙΑ

Έρευνα: Οι δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε περισσότερα χρόνια

Image
περπατημα
 clock 14:48 | 26/08/2022 writer icon newsroom ekriti.gr

Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερα χρόνια και με υγεία, επιλέξτε μια δραστηριότητα που  σας ταιριάζει: τρέξιμο, κολύμβηση, τένις, ποδηλασία, γκολφ, ακόμη και απλό περπάτημα.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, καθώς και θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο, σύμφωνα νέα μελέτη.

Η μελέτη του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου ανέλυσε τις απαντήσεις 272.550 ανθρώπων (157.415 άνδρες και 115.135 γυναίκες ) ηλικίας μεταξύ 59 και 82 ετών που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις δραστηριότητές τους στον ελεύθερο χρόνο τους, στο πλαίσιο της ανοιχτής μελέτης AARP Diet and Health Study των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας για τη σχέση διατροφής και υγείας.

Οι ερευνητές της μελέτης παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για περίπου δώδεκα χρόνια και ανέλυσαν αρχεία υγείας για θανάτους από καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και άλλα αίτια.

Στους Αμερικανούς συστήνεται να κάνουν 2,5 έως 5 ώρες μέτριας έντασης αερόβια άσκηση ή 1,25 έως 2,5 ώρες έντονης αερόβιας άσκηση την εβδομάδα.

Image
ποδηλατο

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αερόβια άσκηση για το συνιστώμενο χρονικό διάστημα την εβδομάδα, συσχετίστηκε με 13% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία σε σύγκριση με τη σωματική αδράνεια.

Τα αθλήματα με ρακέτα είχαν τα περισσότερα οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία, καθώς συνδέθηκαν με μείωση κατά 27% του κινδύνου θανάτου από καρδιακή νόσο και 16% μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου.

Το τρέξιμο συνδέθηκε με 19% μείωση του κινδύνου καρκίνου και 15% μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου, ανέφεραν οι ερευνητές.

Το περπάτημα ήταν το πιο ωφέλιμο για τη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου μετά τα αθλήματα με ρακέτα και το τρέξιμο, σύμφωνα με τη μελέτη.

Όλες οι δραστηριότητες που μελετήθηκαν συσχετίστηκαν με μειωμένο κίνδυνο θανάτου, διαπίστωσε η μελέτη.

«Η συμμετοχή σε οποιαδήποτε από τις δραστηριότητες συσχετίστηκε με χαμηλότερη θνησιμότητα σε σύγκριση με αυτούς που δεν συμμετείχαν σε δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων μέτριας έντασης», έγραψε η συγγραφέας της μελέτης Eleanor Watts, μεταδιδακτορική ερευνήτρια επιδημιολογίας στο Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση JAMA Network Open.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Οι 49 υπερτροφές για μια πιο υγιή καρδιά

Οστεοπόρωση - Οστεοπενία: 2 βότανα που παράγουν ασβέστιο στο σώμα!

Covid 19: Οδηγίες για τη χορήγηση πλάσματος ιαθέντων ασθενών

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 - 2023 ekriti.gr | Όροι Χρήσης.
Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis