Τεχνολογία

Μια νέα εφαρμογή "ενώνουν" την γεύση με την ιστορία κάθε τόπου

εφαρμογή

Η ιστορία κάθε πόλης ξετυλίγεται μέσα από τις γεύσεις της και τα πιάτα της με τη βοήθεια της νέας εφαρμογής Food Chronicle.

Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Δημήτρης Γεωργίου, ένας εκ των ιδρυτών, είναι μια πρωτοβουλία βιωματικού γαστρονομικού και πολιτιστικού τουρισμού που μέχρι στιγμής έχει δύο κομμάτια. Το ένα είναι ένα καινοτόμο self-guided tour στο οποίο οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν ένα πανόραμα από τα καλύτερα προϊόντα της πόλης γύρω από τη μεσογειακή διατροφή και ταυτόχρονα να περιηγηθούν με κάθε μπουκιά στην ιστορία της πόλης. «Με το περιεχόμενο μας δεν ενημερώνουμε μόνο για τα προϊόντα, αλλά δείχνουμε γιατί αξίζει να τα υιοθετηθούν» λέει ο κ. Γεωργίου.

Το δεύτερο κομμάτι έχει να κάνει με εργαστήρια γαστρονομίας που δίνουν μια άλλη μοντέρνα προσέγγιση στα φυσικά παραδοσιακά προϊόντα και αυτή τη στιγμή κινούνται γύρω από δημιουργία cocktails, σοκολάτας, αλλά και προϊόντων ομορφιάς. «Αυτό που μπορούμε να πούμε προς το παρόν είναι ότι δε θα μοιάζουν με ότι μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας», προσθέτει.

Στόχος της ομάδας, όπως αναφέρουν οι συνιδρυτές της εφαρμογής, Γιώργος-Βάιος Γεωργίου και Μαρία Πηλού είναι να αναδειχθεί ο γαστρονομικός πλούτος της χώρας με έμφαση τη μεσογειακή διατροφή και τα οφέλη της, «αλλά και να διηγηθούμε το αφήγημα του πολιτισμού και της κοινωνίας της χώρας μέσα από τις ιστορίες που κουβαλάει το φαγητό ανά τους αιώνες, με άξονα το βιωματικό τουρισμό. Ακόμα μέσα από τη συνεργασία μας με καινοτόμους δημιουργούς θέλουμε να εντάξουμε τα ελληνικά προϊόντα σε μια μοντέρνα οπτική και να προτείνουμε κάτι νέο με διεθνείς προοπτικές».

Όπως ισχυρίζεται η τριάδα του Food Chronicle «παρά ορισμένες αξιόλογες προσπάθειες που έχουν γίνει και το πολύ καλό επίπεδο μεμονωμένων περιοχών, σαν χώρα είμαστε αρκετά πίσω στην εμπειρία του γαστρονομικού τουρισμού, σε ένα περιβάλλον που αλλάζει προς όλο και πιο σύνθετες ανάγκες, τη στιγμή που το φαγητό είναι ο κύριος λόγος ταξιδιών. Έχουμε τρομερά προϊόντα, έχουμε πολιτισμό και φύση, έχουμε φιλοξενία, καθώς και λόγω διάφορων καταστάσεων περισσότερους τουρίστες κάθε χρόνο, που μπορούμε να τους μετατρέψουμε σε θερμούς πρέσβεις για τη χώρα. Απλά πρέπει να οργανωθεί σωστά ένα καινοτόμο "πακέτο" και να υπάρξουν συνεργασίες. Εμείς για παράδειγμα έχουμε ενσωματώσει αρχές γαστρονομικής διπλωματίας».

Οι γαστρονομικοί τουρίστες 

«Έχουμε ερευνήσει πλήθος μελετών, αλλά έχουμε διεξάγει και δική μας έρευνα. Βάσει αυτών έχουμε τμηματοποιήσει την αγορά των γαστρονομικών τουριστών σε τρεις κατηγορίες. Εμείς στοχεύουμε σε αυτούς που ενώ δεν ταξιδεύουν αποκλειστικά για φαγητό, ενδιαφέρονται για τοπικά προϊόντα και σε αυτούς που είναι πολύ σοφιστικέ και ψάχνουν πιο... περιπετειώδεις καταστάσεις» δηλώνει ο κ. Γεωργίου και προσθέτει ότι «συνήθως είναι και πολιτιστικοί τουρίστες, οπότε ένα μονοδιάστατο προϊόν δεν τους ικανοποιεί». 

Όσο για το πώς μπορεί να αξιοποιήσουν τις γευστικές εμπειρίες ενός τόπου οι χρήστες της εφαρμογής, ο κ. Γεωργίου ξεκαθαρίζει ότι «το tour θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν όλοι, αν και δίνουμε μια βαρύτητα σε ξένους επισκέπτες. Για ευκολία, αλλά και επειδή έχουμε σχέδια να προσθέσουμε κάποιες καινοτόμες λειτουργίες, θα γίνεται μέσα από εφαρμογή στα κινητά. Φυσικά, για τους συνεργάτες μας θα έχουμε και ένα ανοιχτό ηλεκτρονικό λεύκωμα ώστε ο κόσμος ανεξαρτήτως αν θα κάνει χρήση της υπηρεσίας να μαθαίνει για αυτούς, τα προϊόντα και δημιουργίες τους. Τα εργαστήρια, για τα οποία χρησιμοποιούμε τον όρο "εμπειρικές παρουσιάσεις", γιατί γύρω από τη γαστρονομία προσεγγίζουμε και τις άλλες αισθήσεις, απευθύνονται τόσο σε ξένους, όσο και σε Έλληνες. Για παράδειγμα, μια εταιρεία θα μπορούσε να κάνει μια ομαδική δράση μιας και το φαγητό από τη φύση του φέρνει κοντά ανθρώπους».

Ήδη, οι εμπνευστές του Food Chronicle αναφέρουν ότι έχουν προχωρήσει σε συνεργασία με κάποια καταστήματα. «Έχουμε πολύ αυστηρά κριτήρια για την επιλογή προϊόντων και την ποιότητα τους, και ταυτόχρονα δίνουμε πολύ βάση και στη φιλοσοφία και πνεύμα φιλοξενίας των συνεργατών μας» διευκρινίζει ο κ. Γεωργίου.

Τεχνολογία

Αυτοκίνητο: Σύντομα και φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων «εν κινήσει»

φόρτιση ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος.

Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.

Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων.

Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.

Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.

Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.

Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης:

Η στατική και η δυναμική.

Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης.

Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».

Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.

Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Facebook: Επεκτείνει την τηλεργασία σε όλο το προσωπικό του και μετά την πανδημία

ΗΠΑ:΅Επενδύσεις 250 δισ. δολ. στην τεχνολογία

Bitcoin: Νέο «τιτίβισμα» του Μασκ έδωσε ώθηση στο κρυπτονόμισμα