Τεχνολογία

ΗΠΑ: Το Ανώτατο Δικαστήριο δικαίωσε την Google στη διαμάχη της με την Oracle

google-doodle.jpg

Μια σημαντική δικαστική νίκη πέτυχε σήμερα η Google, θυγατρική εταιρεία της Alphabet Inc, αφού το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ έκρινε ότι η χρήση του πηγαίου κώδικα της Oracle Corp για την ανάπτυξη του λειτουργικού συστήματος Android –που χρησιμοποιείται στα περισσότερα smartphone παγκοσμίως– δεν παραβιάζει την ομοσπονδιακή νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.

Με ψήφους 6 υπέρ έναντι 2 κατά, οι δικαστές ανέτρεψαν την απόφαση κατώτερου δικαστηρίου το οποίο είχε κρίνει υπέρ της Oracle.

Η Google και η Oracle, δύο κολοσσοί της τεχνολογίας που εδρεύουν στην Καλιφόρνια και έχουν ετήσια έσοδα, από κοινού, άνω των 175 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έριζαν από το 2010, όταν η δεύτερη προσέφυγε στα δικαστήρια εναντίον της πρώτης, κατηγορώντας την για παραβίαση του κοπιράιτ. Η Oracle ήθελε να ξεκαθαρίσει αν η Google είχε το δικαίωμα να αντιγράψει μέρος της γλώσσας προγραμματισμού Java για να αναπτύξει το δικό της σύστημα Android.

Με τη σημερινή απόφαση, η Google γλιτώνει από την καταβολή ενός πιθανότατα πολύ μεγάλου ποσού που ζητούσε η Oracle, επικαλούμενη τις ζημίες που υπέστη. Αρχικά, η Oracle διεκδικούσε να της καταβληθούν 8 δισεκατομμύρια δολάρια, όμως σύμφωνα με δύο πρόσωπα που έχουν γνώση της υπόθεσης, οι νέες εκτιμήσεις έκαναν λόγο ακόμη και για 20-30 δισεκ. δολάρια.

Η Oracle στην αγωγή της κατηγορούσε την Google για λογοκλοπή, δηλαδή ότι αντέγραψε 11.330 γραμμές κώδικα καθώς και τον τρόπο οργάνωσής του για να δημιουργήσει το Android, μέσω του οποίου έδρεψε δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Το Android, για το οποίο έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα εκατομμύρια εφαρμογές, χρησιμοποιείται σήμερα στο 70% των έξυπνων κινητών τηλεφώνων σε όλον τον κόσμο.

Η Google από την πλευρά της υποστήριξε ότι δεν αντέγραψε ένα πρόγραμμα αλλά χρησιμοποίησε στοιχεία της γλώσσας προγραμματισμού Java που χρειαζόταν για να λειτουργήσει ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή ή μια πλατφόρμα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Grecotel: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 5 ξενοδοχείων σε Μύκονο και Κέρκυρα

Φωτιά στο Μάραθος: Υπό μερικό έλεγχο μετά από μάχη των πυροσβεστών

ΠΕΔ Κρήτης: Συνάντηση Γιάννη Κουράκη με τους εκπροσώπους των λαϊκών αγορών

Τεχνολογία

Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά της Google για τις πρακτικές διαφήμισης στο διαδίκτυο

GOOGLE

Η Google μπαίνει για άλλη μια φορά στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ανακοίνωσε ότι ξεκινά έρευνα για πρακτικές κατά του ανταγωνισμού στις τεχνολογίες διαφημιστικής προβολής στο διαδίκτυο.

Η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ τόνισε ότι η Google «είναι παρούσα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα της αλυσίδας τροφοδοσίας σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο. Φοβόμαστε μήπως καταστήσει την άσκηση του ανταγωνισμού (...) πιο δύσκολη για τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες».

Ο τεχνολογικός κολοσσός παρέχει υπηρεσίες που παίζουν ρόλο μεσάζοντα ανάμεσα σε διαφημιστές και συντάκτες, προκειμένου να προβάλλονται διαφημιστικές ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες ή σε εφαρμογές για κινητά.

«Ένας δίκαιος ανταγωνισμός είναι σημαντικός -ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να φθάσουν στους καταναλωτές στους ιστότοπους των συντακτών και ταυτόχρονα για να μπορούν οι συντάκτες να πουλήσουν χώρους στους διαφημιστές- προκειμένου να δημιουργήσουν εισοδήματα και να χρηματοδοτήσουν τα περιεχόμενα», επισήμανε η Βεστάγκερ.
 

 

Στο επίκεντρο η διαφημιστική προβολή

Η έρευνα της Επιτροπής θα έχει ως επίκεντρο τη διαφημιστική προβολή, τομέα στον οποίο η Google προτείνει αρκετές υπηρεσίες.

«Η έναρξη μιας επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπογράμμισαν οι Βρυξέλλες. Καμία νομική προθεσμία δεν προβλέπεται για το κλείσιμο μιας τέτοιας διαδικασίας, με τη διάρκεια των ερευνών να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα κυρίως με την πολυπλοκότητα των υποθέσεων.

«Θα συνεχίσουμε να δεσμευόμαστε με εποικοδομητικό τρόπο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να απαντήσουμε στις ερωτήσεις της και να καταδείξουμε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας για τις επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

«Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάθε μέρα τα διαφημιστικά προϊόντα μας προκειμένου να φθάσουν σε νέους πελάτες και για να χρηματοδοτήσουν τους διαδικτυακούς ιστοτόπους τους. Τα επιλέγουν γιατί είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», ανέφερε.

Το 2019, οι δαπάνες που κατευθύνθηκαν στη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο στην ΕΕ ανέρχονταν περίπου σε 20 δισ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Monero: Το κρυπτονόμισμα που έγινε «το bitcoin των χάκερ»

Instagram: Με αυτόν τον τρόπο ο αλγόριθμός του αποφασίζει τι βλέπουμε

Ρομπότ-καθαριστές λιμνών, ποταμών, ακτών και θαλασσών