Πολιτισμός

Η αποκατάσταση έργου του Vermeer αποκαλύπτει πίνακα του Έρωτα κρυμμένο για πάνω από 350 χρόνια

vermeer

Ο Johannes Vermeer δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένος κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Ο Ολλανδός ζωγράφος πέθανε αφήνοντας την οικογένειά του χρεωμένη και έχοντας δημιουργήσει έναν περιορισμένο αριθμό ζωγραφικών έργων.

Στην πραγματικότητα, μόνο 34 πίνακες ζωγραφικής – συμπεριλαμβανομένου του διάσημου Κοριτσιού του με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι – του αποδίδονται σήμερα.

Ωστόσο, η δημοτικότητά του αυξήθηκε μετά τον 19ο αιώνα και κρατάει μέχρι σήμερα. Η εμφάνιση κάποιας είδησης σχετικά με τον ή κάποιον πίνακα του, δημιουργεί σάλο στον κόσμο της τέχνης.

Και αυτό ακριβώς συνέβη με την ανακοίνωση μιας πρόσφατης αποκατάστασης ενός πίνακα του.

Ήταν κρυμμένο για χρόνια

Μετά από δυόμιση χρόνια, το μουσείο Staatliche Kunstsammlungen της Δρέσδης αποκάλυψε τα αποτελέσματα μιας μεγάλης αποκατάστασης των πινάκων του Vermeer που έχουν στη συλλογή του. Το έργο «Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο» φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1657 και 1659 και βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου από το 1742. 

«Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο»
«Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο»

 

Όπως συμβαίνει συχνά με έργα του Vermeer, ο πίνακας αποδόθηκε αρχικά σε άλλους καλλιτέχνες. Αλλά το 1880, ο Γάλλος κριτικός τέχνης Théophile Thoré-Bürger μελέτησε τον πίνακα και τον απέδωσε σωστά στον Ολλανδό Δάσκαλο.

Η ελαιογραφία δείχνει μια νεαρή γυναίκα, ντυμένη στα κίτρινα και μαύρα, να διαβάζει ένα γράμμα δίπλα σε ένα ανοιχτό παράθυρο. Αρχικά, ο τοίχος πίσω της ήταν κενός, αλλά μια ακτινογραφία το 1979 έδειξε ότι υπήρχε κάτι άλλο από κάτω. Κάτω από τον μονόχρωμο τοίχο ήταν στην πραγματικότητα ένας «πίνακας» ενός γυμνού Έρωτα. 

«Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο»
«Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο»

Καθώς δεν ήταν ασυνήθιστο για τους καλλιτέχνες να ζωγραφίζουν πάνω από το έργο τους, οι μελετητές αρχικά πίστεψαν ότι ο Vermeer είχε απλά αλλάξει γνώμη και αποφάσισε να κρατήσει τον τοίχο γυμνό.

Ωστόσο, ένα ερευνητικό έργο που ξεκίνησε το 2017 διέψευσε αυτούς τους ισχυρισμούς. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία, οι ερευνητές κατάφεραν να συμπεράνουν ότι η επικάλυψη ολοκληρώθηκε αρκετές δεκαετίες μετά το τέλος του πίνακα. Αυτές οι πληροφορίες ανέτρεψαν εντελώς την άποψη για το έργο, καθώς οι ιστορικοί τέχνης συνειδητοποίησαν τώρα ότι δεν κοιτούσαν το πραγματικό δημιουργικό όραμα του Vermeer. Έτσι, ειδικοί αποκατάστασης από το μουσείο άρχισαν να εργάζονται προσεκτικά για να αφαιρέσουν την επικάλυψη το 2018. 

 

 

Ως αποτέλεσμα ανεδείχθη ο γυμνός ερωτιδεύς, ο οποίος παρεμπιπτόντως εμφανίζεται σε παρόμοια στάση και μορφή σε έναν άλλο πίνακα του Vermeer: «Κοπέλλα δίπλα στο βιργινάλι» που βρίσκεται στο Λονδίνο.

Vermeer: «Κοπέλλα δίπλα στο βιργινάλι»
Vermeer: «Κοπέλλα δίπλα στο βιργινάλι»

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πάμπλο Πικάσο: Στο «σφυρί» πίνακες αξίας άνω των 100 εκατ. δολαρίων

Μία ακόμα σημαντική διάκριση για το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

Και όμως τα σπασμένα πεζοδρόμια μπορούν να γίνουν έργα τέχνης!

Πολιτισμός

Georges Seurat: Ένα Google Doodle φόρος τιμής στον μεταϊμπρεσιονιστή ζωγράφο

Georges Seurat

Ο ζωγράφος Georges Seurat είναι το τιμώμενο πρόσωπο για την Google σήμερα, Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου, καθώς συμπληρώνονται 162 χρόνια από τη γέννηση του εισηγητή του πουαντιγισμού (στιγματογραφία) στη ζωγραφική

Ο Ζορζ Σερά ανηκε στους μετα-ιμπρεσσιονιστές ζωγράφους. Συνδύαζε μία λεπτή ευαισθησία με μία μαθηματική ακρίβεια, γεγονός που αποτυπώθηκε και στο σαφώς επιδραστικό έργο του.

Γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1859 στο Παρίσι και πέθανε πολύ νέος, 31 ετών, στις 29 Μαρτίου του 1891 στην ίδια πόλη. Δύο εβδομάδες αργότερα πέθανε και ο γιος του.

Ο Ζορζ Σερά ήταν γόνος μιας πολύ πλούσιας οικογένειας στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν δικαστικός υπάλληλος και καταγόταν από την Καμπανία. Σπούδασε αρχικά τέχνη με τον γλύπτη Justin Lequiene. Παρακολούθησε τη Σχολή Καλών Τεχνών το 1878 και το 1879. Μετά από ένα χρόνο υπηρεσίας στη στρατιωτική ακαδημία στη Βρέστη, επέστρεψε στο Παρίσι το 1880. Μοιράστηκε ένα μικρό εργαστήριο στην Αριστερή Όχθη με δύο φίλους φοιτητές πριν μετακομίσει σε ένα δικό του στούντιο.

Τα επόμενα δύο χρόνια αφοσιώθηκε στην τέχνη του ασπρόμαυρου σχεδίου. Κατά τη διάρκεια του 1883 ζωγράφισε τον πρώτο του μεγάλο πίνακα - έναν τεράστιο καμβά με τίτλο Κολυμβητές στην Ασνιέρ.

Όταν αυτός ο πίνακας απορρίφθηκε από το Σαλόν, ο Σερά απομακρύνθηκε από τα επίσημα ιδρύματα και συγκαταλέγονταν στους ανεξάρτητους καλλιτέχνες του Παρισιού. Το 1884 μαζί με άλλους καλλιτέχνες (μεταξύ των οποίων και ο Μαξιμιλιάν Λους) δημιούργησαν την εταιρεία ή Σαλόν ανεξάρτητων καλλιτεχνών. Εκεί γνώρισε και έγινε φίλος με τον καλλιτέχνη Πολ Σινιάκ.

Ο Σερά μοιράστηκε τις νέες ιδέες του για τον πουαντιγισμό με τον Σινιάκ, ο οποίος στη συνέχεια ζωγράφισε στην ίδια τεχνοτροπία. Το καλοκαίρι του 1884 ο Σερά άρχισε να εργάζεται για το αριστούργημά του Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί Λα Γκραντ Ζατ, το οποίο χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μούμια 800 ετών (βίντεο)

Σπάνιο ιβηρικό ξίφος 2.000 ετών ανακτήθηκε από την ισπανική αστυνομία

Μικροσκοπικό χρυσό βιβλίο που βρέθηκε σε χωράφι συνδέεται με τον Ριχάρδο Γ΄

 

ESPA BANNER