Πολιτική

Βορίδης: Τουλάχιστον 253 εκατ. ευρώ για ιδιωτικές επενδύσεις LEADER στις Περιφέρειες

Βοριδης

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης με γνώμονα τη συνέχιση και ενθάρρυνση των επενδύσεων στον αγροτικό τομέα, προχώρησε σε σημαντική υπερδέσμευση και μεταφορά πόρων από το μέτρο της Μεταποίησης Γεωργικών Προϊόντων που έχει εκχωρηθεί από το ΥΠΑΑΤ στις Περιφέρειες, ώστε να ενισχυθούν οι Ομάδες Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ) - Αναπτυξιακές Εταιρείες ΟΤΑ για την ένταξη ιδιωτικών επενδύσεων συνολικής δημόσιας δαπάνης 253 εκ. € στα τοπικά προγράμματα LEADER που έχουν προκηρύξει.

Ειδικότερα, με βάση τον σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων και του Υπουργού, που οριστικοποιήθηκε σε συνεργασία με τις Περιφέρειες σε πρόσφατη τηλεσύσκεψη (20.5.2020), επιπλέον των 146 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν αρχικά για τις προκηρύξεις των τοπικών προγραμμάτων LEADER, έχουν εξασφαλιστεί ακόμη 107 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του σημαντικού επενδυτικού ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε, μέσω:

  • υπερδέσμευσης πόρων της τάξης των 63 εκατ. ευρώ.
  • μεταφοράς πόρων ύψους 44 εκατ. ευρώ από το μέτρο της Μεταποίησης Γεωργικών Προϊόντων που έχει εκχωρηθεί από το ΥΠΑΑΤ στις Περιφέρειες προς τις αντίστοιχες δράσεις του LEADER.

Υπενθυμίζεται, ότι πόροι της τάξης των 62 εκατ. ευρώ διατέθηκαν ως υπερδέσμευση και στο πλαίσιο των προκηρύξεων ύψους 78 εκατ. ευρώ για δημόσιες επενδύσεις του LEADER, ώστε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης έργων συνολικής δημόσιας δαπάνης 140 εκατ. ευρώ.

Τονίζεται, ότι τα τοπικά προγράμματα LEADER χρηματοδοτούν επενδύσεις ιδιωτικού και δημοσίου χαρακτήρα σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας στις αγροτικές περιοχές της χώρας, στη βάση ενός ολοκληρωμένου τοπικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την ενίσχυση της κοινωνικής τους συνοχής, την τόνωση του επενδυτικού περιβάλλοντος και τη συνολικότερη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της υπαίθρου.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης σε δήλωση του αναφέρει τα εξής: «Με τους σημαντικούς επιπλέον πόρους που εξασφαλίσαμε για την ικανοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε στο πλαίσιο των τοπικών προγραμμάτων LEADER, επιβεβαιώνουμε έμπρακτα τον σταθερό αναπτυξιακό προσανατολισμό μας για την στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας στις αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία».

Πολιτική

Παρουσία Μητσοτάκη η παράδοση της επέκτασης του μετρό στη Νίκαια

κυριάκος μητσοτάκης

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, παραδίδονται σήμερα, στις 7.00 το απόγευμα, οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί στον νέο σταθμό του Μετρό «Νίκαια», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει ομιλία.

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου. Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω - Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω - Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Τα δρομολόγια για το κοινό από τους τρεις σταθμούς θα ξεκινήσουν την Τρίτη 7 Ιουλίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων, την ίδια ημέρα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς - Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη - Πειραιάς Β', αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια - Πειραιάς, 827 Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη - Πειραιάς Α'.

-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά - νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια - Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς Α'), 820 (Κερατσίνι - Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς - 'Ασπρα Χώματα - Γ΄ Νεκροταφείο), 837 ('Ανω Αγ. Βαρβάρα - Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη - Πειραιάς Α'), Β18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.