Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση 58 βουλευτών για την κατάργηση Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων περιοχών

βουλη

Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας με πρωτοβουλία της αναπληρώτριας τομεάρχη για θέματα Περιβάλλοντος, Χαράς Καφαντάρη, κατέθεσαν 58 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ανάμεσα τους και η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασιλη σχετικά με την κατάργηση των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζουν ότι ο νόμος 4865/2020 που ψηφίστηκε μέσα στον Μάϊο χαρακτηρίστηκε από πολλούς αντιπεριβαλλοντικός και υπήρξαν αντιδράσεις από δεκάδες περιβαλλοντικές ΜΚΟ εθνικού επιπέδου. Περισσότερα από 120 περιβαλλοντικά κινήματα και συλλογικότητες, φορείς προστατευόμενων περιοχών (ΦΔΠΠ), εργαζόμενοι στους Φορείς, πανεπιστημιακά τμήματα, κόμματα της αντιπολίτευσης, φορείς δικαστικών και άλλοι εξέφρασαν αντιρρήσεις.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν πως με τις διατάξεις του Γ’ κεφαλαίου, «Διαχείριση Προστατευόμενων Περιοχών» καταργούνται οι Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (ΦΔΠΠ) και έτσι το αποκεντρωμένο, συμμετοχικό μοντέλο διαχείρισής τους, αντικαθίσταται από ένα μοντέλο αυστηρά ελεγχόμενο από το κεντρικό κράτος, χωρίς πραγματική συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, των ΜΚΟ,των παραγωγικών φορέων και της κοινωνίας των πολιτών.

Καταργείται έτσι η αυτοτέλεια των ΦΔΠΠ που είναι ανεξάρτητοι επιστημονικοί/περιβαλλοντικοί φορείς και γνωμοδοτούν για τα σχέδια διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών και τις ενδεχόμενες δραστηριότητες μέσα σε αυτές.

ΟΙ 36 ΦΔΠΠ συγχωνεύονται σε 24 και μετονομάζονται σε Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών(ΜΔΠΠ), με αποτέλεσμα την αύξηση της έκτασης των περιοχών που εποπτεύουν.

Επιπλέον, το νέο σύστημα διοίκησης έχει περιορισμένες διαδικασίες συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών στη λήψη αποφάσεων, σε αντίθεση με τις υποδείξεις διεθνών και ευρωπαϊκών ενδεδειγμένων πρακτικών που την αναγνωρίζουν ως θεμελιώδες συστατικό για τη βιώσιμη διοίκηση των πυρήνων βιοποικιλότητας.

Πρόσφατα δε, όπως υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η νέα στρατηγική για τη βιοποικιλότητα σε επίπεδο ΕΕ,προτείνει συγκεκριμένα βήματα για να τεθεί η βιοποικιλότητα της Ευρώπης στην πορεία ανάκαμψης έως το 2030, συμπεριλαμβανομένης της μετατροπής τουλάχιστον του 30 % των εδαφών και των θαλασσών της Ευρώπης σε αποτελεσματικά διαχειριζόμενες προστατευόμενες περιοχές.Διαθέτει δε,20 δις. ευρώ τον χρόνο για τη βιοποικιλότητα μέσω διαφόρων πηγών, τόσο από τα ταμεία της ΕΕ όσο και από πηγές εθνικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θέτουν μια σειρά από ερωτήματα προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος όπως:

-Είναι συμβατές οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ, του νόμου 4685/2020 (διαχείριση ΠΠ) με τις δεσμεύσεις και τις συστάσεις της Ε.Ε.;

-Με τα νέα 24 (αντί των υπαρχόντων 36) σχήματα, εξασφαλίζεται η αρμονική αντιστοίχιση των ορίων περιοχών, με την καλύτερη δυνατή προστασία τους (τοπικότητα, γνώση περιοχής, γνωματεύσεις);

-Τι θα γίνει με δικαστικές διεκδικήσεις και νομικές εκκρεμότητες φορέων;

 

 

 

 

Πολιτική

Παρουσία Μητσοτάκη η παράδοση της επέκτασης του μετρό στη Νίκαια

κυριάκος μητσοτάκης

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, παραδίδονται σήμερα, στις 7.00 το απόγευμα, οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί στον νέο σταθμό του Μετρό «Νίκαια», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει ομιλία.

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου. Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω - Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω - Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Τα δρομολόγια για το κοινό από τους τρεις σταθμούς θα ξεκινήσουν την Τρίτη 7 Ιουλίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων, την ίδια ημέρα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς - Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη - Πειραιάς Β', αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια - Πειραιάς, 827 Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη - Πειραιάς Α'.

-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά - νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια - Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς Α'), 820 (Κερατσίνι - Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς - 'Ασπρα Χώματα - Γ΄ Νεκροταφείο), 837 ('Ανω Αγ. Βαρβάρα - Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη - Πειραιάς Α'), Β18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.