Skip to main content
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ πλήγμα στα φορτηγά Δ.Χ. από την πανδημία

Image
φορτηγα βυτιοφορα.jpg
 clock 12:42 | 12/04/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Ακόμη και το 80% αγγίζει η μείωση του μεταφορικού έργου στις μεταφορές των κοντέινερ, ενώ πάνω από 60% είναι το ποσοστό διαθεσιμότητας των φορτηγών δημόσιας χρήσης ειδικά σε ό,τι αφορά τα φορτηγά – ψυγεία, κοινού φόρτου, μεταφοράς κοντέινερ, οδηγώντας μεγάλο μέρος των απασχολουμένων του κλάδου ουσιαστικά στην ανεργία. Ο λόγος, βεβαίως, είναι ότι πέραν της βιομηχανίας τροφίμων και ίσως κάποιων άλλων κλάδων της μεταποίησης, οι υπόλοιποι τομείς έχουν «κατεβάσει ρολά».

Την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των οδικών μεταφορών και ειδικά στην κατηγορία των φορτηγών δημόσιας χρήσης περιέγραψε στην «Καθημερινή» ο κ. Πέτρος Σκουλικίδης, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ). Ακόμη δε και όσοι πραγματοποιούν μεταφορές, το πράττουν υπό αντίξοες συνθήκες: συνεχείς έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές για την τήρηση των μέτρων περιορισμού, έκθεση της υγείας τους σε κίνδυνο καθώς εισέρχονται σε εργοστάσια, όπου κάποια βεβαίως μπορεί να τηρούν μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, κάποια όμως όχι τόσο αυστηρά, αλλά ακόμη και αύξηση της αίσθησης του κινδύνου για τους οδηγούς από την κυκλοφορία για πολλές ώρες σε σχεδόν έρημους δρόμους. «Οι συνάδελφοι πραγματοποιούν μεταφορές και τροφοδοτούν τη διατροφική αλυσίδα, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές σε χώρες με αυξημένο πρόβλημα, τις μεταφορές φαρμάκων και ιατρικού εξοπλισμού και κάθε αναγκαίου αγαθού με αυξημένο κίνδυνο να μολυνθούν από τον ιό, αφού δεν είναι εφικτό να μείνουν στο σπίτι, αλλά ασκούν λειτούργημα και τροφοδοτούν την αγορά με όλα τα απαραίτητα προϊόντα για να καλύψουν τις ανάγκες των συνανθρώπων μας», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ.

Και μπορεί το μεταφορικό έργο να έχει μειωθεί σημαντικά, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με το κόστος λειτουργίας του κλάδου. «Tα φορτηγά οχήματα καλούνται σήμερα να εκτελέσουν ένα δρομολόγιο με κόμιστρα που είχαν διαμορφωθεί με ιδιαίτερα μικρά περιθώρια κέρδους, ακριβώς επειδή λάμβαναν υπ’ όψιν τα φορτία που καλύπτουν το κόστος επιστροφής. Σημειώστε ότι το λειτουργικό κόστος (καύσιμα, διόδια, κόστος συντήρησης, κόστος μισθοδοσίας οδηγού κ.λπ.) παραμένει στα ίδια επίπεδα της εποχής πριν από τη σαρωτική εμφάνιση του COVID-19, με τη διαφορά ότι πρέπει πλέον να καλυφθεί από μία διαδρομή, καθώς δεν υπάρχουν φορτία για να καλύψουν το κόστος του δρομολογίου επιστροφής του οχήματος και του οδηγού στην έδρα του», υποστηρίζουν σε ανακοίνωσή τους οι κ. Απόστολος Κενανίδης και Χαράλαμπος Τσοχαταρίδης, πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας, αντιστοίχως, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ).

Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ «οι μεταφορείς τηρώντας τις υπάρχουσες συμφωνίες που είχαν συνάψει με τις βιομηχανίες τροφίμων με τα παλιά δεδομένα της αγοράς, συνεχίζουν και εκτελούν δρομολόγια για τους πελάτες τους λαμβάνοντας το συμφωνηθέν κόμιστρο ακόμα και αν αυτό σήμερα δεν καλύπτει πλήρως το κόστος τους, με απόλυτο σεβασμό στους ίδιους τους πελάτες τους, λόγω της ανάγκης που έχει παρουσιαστεί». Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, λόγω των αυξημένων αναγκών ειδικά των βιομηχανιών τροφίμων, οι τελευταίες μπορεί να αναζητούν νέους συνεργάτες για την κάλυψη των αναγκών τους. Σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό οι οικονομικές προσφορές που υποβάλλονται να λαμβάνουν υπόψη τα νέα δεδομένα στην αγορά.

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis