Οικονομία

Στρατηγικοί κακοπληρωτές κάνουν ρυθμίσεις δανείων λίγο πριν τους πλειστηριασμούς

δάνειο

Τα πρώτα αποτελέσματα στη μάχη κατά των στρατηγικών κακοπληρωτών, δηλαδή όσων έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποπληρώσουν το δάνειό τους και συνειδητά δεν το κάνουν, αποδίδουν οι πλειστηριασμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Είναι ακόμη νωρίς, αλλά με βάση τα πρώτα στοιχεία περίπου 20% των οφειλετών προσέρχεται για ρύθμιση λίγο πριν τον πλειστηριασμό, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι πλειστηριασμοί λειτουργούν ως ισχυρό μέσο πίεσης κατά των στρατηγικών κακοπληρωτών, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό στην επίτευξη του στόχου των τραπεζών για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις που έχουν διατυπωθεί, περίπου 25% των δανειοληπτών που δεν αποπληρώνει τις οφειλές του είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές, που δρουν τελικά όχι μόνον σε βάρος του τραπεζικού συστήματος αλλά και όσων πραγματικά δεν μπορούν να αποπληρώσουν τα δάνειά τους.
Την ίδια στιγμή οι τράπεζες συνεχίζουν με σταθερούς ρυθμούς τις ρυθμίσεις δανείων, προσφέροντας και νέες λύσεις, σε όσους πραγματικά έχουν ανάγκη και βρέθηκαν στο «κόκκινο».
Όπως τονίζουν επιτελικά τραπεζικά στελέχη οι συνεργάσιμοι δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες αποπληρωμής δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, καθώς υπάρχει πληθώρα λύσεων ανάλογα με την κάθε περίπτωση.
Όλες οι τράπεζες έχουν οργανώσει πλέον έτσι τις δομές τους ώστε να είναι σε θέση από το τραπεζικό κατάστημα να υποδέχονται τα αιτήματα ρύθμισης και σε συνεργασία με τον πελάτη να τα διεκπεραιώνουν με ταχείς ρυθμούς.
Στόχος πλέον των τραπεζών είναι η σταθερή επάνοδος στις πραγματικές τραπεζικές εργασίες, με βασική τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων και νοικοκυριών.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζουν τραπεζικά στελέχη, το εγχώριο τραπεζικό σύστημα διαθέτει επαρκή ρευστότητα για την ικανοποίηση της υγιούς ζήτησης, τόσο στη λιανική όσο και στην επιχειρηματική πίστη. Επισημαίνουν όμως πως η ζήτηση κυμαίνεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, διαπιστώνοντας πάντως ότι πρόσφατα υπάρχει κινητικότητα και ενδιαφέρον που υποδηλώνει πως οι προοπτικές αύξησης της ζήτησης είναι θετικές και θα εξαρτηθούν από την γενικότερη πορεία της οικονομίας.
 

Οικονομία

Ελλάδα: Πληρώνουμε την 5η πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρώπη

βενζινάδικο-βενζίνη

Σημαντικά πιο ακριβά από ό,τι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να πληρώνουν τη βενζίνη στην Ελλάδα οι οδηγοί.

Η τιμή των καυσίμων στη χώρα μας διατηρείται σε υψηλά επίπεδα λόγω και της αυξημένης φορολογίας, με τον Έλληνα να πληρώνει αυτή τη στιγμή την 95άρα αμόλυβδη βενζίνη 1,618 ευρώ/λίτρο, όντας έτσι η 5η πιο ακριβή τιμή σε όλη την Ευρώπη.

Μόνο στην Ολλανδία, τη Δανία, τη Φιλανδία και την Πορτογαλία πληρώνουν οι οδηγοί πιο ακριβά τη βενζίνη από ό,τι στην Ελλάδα, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλες τις μεγάλες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία) η τιμή της βενζίνης είναι χαμηλότερη από ό,τι στη χώρα μας.

Από την άλλη πλευρά η φθηνότερη τιμή αμόλυβδης είναι αυτή της Βουλγαρίας (παραδοσιακά θα λέγαμε η πιο φθηνή στην Ε.Ε. των 27) με 1,044,89 ευρώ/λίτρο, ενώ πολύ χαμηλή τιμή πληρώνουν και στη Ρουμανία (1,144,2 ευρώ/λίτρο), αλλά και στην Πολωνία (1,183,4 ευρώ/λίτρο).

Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ε.Ε. των 27

Ολλανδία: 1,785 ευρώ/λίτρο

Δανία: 1,676,95 ευρώ/λίτρο

Φιλανδία: 1,625 ευρώ/λίτρο

Πορτογαλία: 1,620 ευρώ/λίτρο

Ελλάδα: 1,618 ευρώ/λίτρο

Ιταλία: 1,605,46 ευρώ/λίτρο

Σουηδία: 1,593,46 ευρώ/λίτρο

Γερμανία: 1,556 ευρώ/λίτρο

Γαλλία: 1,531,41 ευρώ/λίτρο

Ιρλανδία: 1,482,1 ευρώ/λίτρο

Βέλγιο: 1,461,3 ευρώ/λίτρο

Εσθονία: 1,415 ευρώ/λίτρο

Κροατία: 1,401,39 ευρώ/λίτρο

Ισπανία: 1,367,48 ευρώ/λίτρο

Σλοβακία: 1,356 ευρώ/λίτρο

Μάλτα: 1,340 ευρώ/λίτρο

Λετονία: 1,306,5 ευρώ/λίτρο

Λουξεμβούργο: 1,301 ευρώ/λίτρο

Τσεχία: 1,272,01 ευρώ/λίτρο

Αυστρία: 1,253 ευρώ/λίτρο

Λιθουανία: 1,249,11 ευρώ/λίτρο

Κύπρος: 1,240,25 ευρώ/λίτρο

Ουγγαρία: 1,220,65 ευρώ/λίτρο

Σλοβενία: 1,197,12 ευρώ/λίτρο

Πολωνία: 1,183,4 ευρώ/λίτρο

Ρουμανία: 1,144,2 ευρώ/λίτρο

Βουλγαρία: 1,044,89 ευρώ/λίτρο

Στην Ευρώπη ο μέσος όρος της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης είναι 1,488,84 ευρώ ή 1,540,9 ευρώ στις χώρες που έχουν ως κύριο νόμισμα το ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά στο diesel, η Ελλάδα με 1,342 ευρώ/λίτρο έχει τιμή ακριβώς στο μέσο όρο της Ευρώπης αφού πολιτικές πολλών χωρών για περιορισμό της χρήσης του diesel, έχουν ως αποτέλεσμα η φορολογία να αυξάνει την τιμή του καυσίμου.

Ειδήσεις σήμερα

Αρση lockdown: Τι ανοίγει από αύριο Σάββατο 19 Ιουνίου

Πανελλαδικές 2021: Δείτε τα θέματα σε Κοινωνιολογία, Χημεία και Πληροφορική

Έρευνα: Στο σπίτι περνούν τις κρίσεις τους οι ασθενείς με δρεπανοκυτταρική νόσο