Οικονομία

Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν τον Νοέμβριο

μαυρη εργασια

Μειωμένες κατά 24.674 ήταν τον Νοέμβριο οι μισθωτές θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία των ροών μισθωτής απασχόλησης του Νοεμβρίου 2015, οι αναγγελίες πρόσληψης ανήλθαν σε 141.709, ενώ οι αποχωρήσεις σε 166.383.Από τις 166.383 συνολικά αποχωρήσεις, οι 53.244 προήλθαν από οικειοθελείς αποχωρήσεις και οι 113.139 από καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου. 

Από τη σύγκριση των ισοζυγίων των δύο μηνών, Νοέμβριος 2015 και Νοέμβριος 2014, προκύπτει αρνητική επίδοση κατά 4.343 θέσεων εργασίας για τον Νοέμβριο 2015 (αρνητικό ισοζύγιο 24.674 θέσεων εργασίας, έναντι αρνητικού ισοζυγίου 20.331 τον Νοέμβριο του 2014).

Αθροιστικά, αναφέρει το iefimerida. για την περίοδο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2015, οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν στις 1.667.024 θέσεις εργασίας και οι αποχωρήσεις έφτασαν τις 1.575.150, εκ των οποίων οι 923.394 ήταν αποτέλεσμα καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου ή λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου και οι 651.756 οικειοθελείς αποχωρήσεις.

Tο ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης του πρώτου ενδεκάμηνου του 2015 είναι θετικό και διαμορφώνεται στις 91.874 νέες θέσεις εργασίας και είναι χαμηλότερο κατά 8.082 θέσεις εργασίας, από το αντίστοιχο ισοζύγιο του πρώτου ενδεκάμηνου του 2014, που ήταν επίσης, θετικό κατά 99.956 νέες θέσεις εργασίας, αποτελώντας ωστόσο την τρίτη υψηλότερη επίδοση πρώτου ενδεκάμηνου έτους από το 2001 μέχρι σήμερα.

 

Οικονομία

AEGEAN: 74% μείωση του Κύκλου Εργασιών το 4ο τρίμηνο με το 2ο Lockdown

AEGEAN

Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €478,4 εκ. κατά το τέλος του 2020.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.

Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χατζηδάκης: Fake news τα περί κατάργησης του 8ωρου

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Μετά το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει το Taxisnet

Σταμπουλίδης: Από Δευτέρα ανοίγουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όχι τα εμπορικά