Skip to main content
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενεργειακή κρίση: «Φωτιά» και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Αυξήσεις έως και 25%

Image
Αυξήσεις φωτιά
 clock 11:36 | 31/03/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν ήδη γίνει αλλά και οι επερχόμενες από τον Μάιο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης του κόστους των καυσίμων προβληματίζει ιδιαίτερα  το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το σενάριο θέλει τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να προσπαθεί μέσω συζητήσεων με το Υπουργείο Οικονομικών να εξασφαλίσει επιδότηση καυσίμων ώστε να αποφευχθεί και νέα περαιτέρω αύξηση του κόστους των εισιτηρίων. 

Έως τώρα έχουν γίνει αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 10%. Το μεγάλο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών που δυσκολέψει τη ζωή των νησιωτών αφού οι αυξήσεις θα μετακυλιστούν και στα προϊόντα-εμπορεύματα ανεβάζοντας στα ύψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό, πάνω από εκείνον που υπάρχει για τα νοικοκυριά της ηπειρωτικής χώρας. Επίσης, και οι μετακινήσεις των νησιωτών θα γίνουν δυσβάσταχτες.

Παράλληλα, οι αυξήσεις θα επηρεάσουν και το τουριστικό ρεύμα που θα επιλέξει να ταξιδέψει με πλοία στα νησιά την τουριστική περίοδο. Στις γραμμές Πάτρα – Ιταλία και ο ναύλος των φορτηγών οχημάτων αυξήθηκε από 90 έως 100 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία.

Image
Αυξήσεις και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

 

Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή...Ουσιαστικά σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοικών εταιρειών, το 70% των ναύλων που εισπράττουμε πηγαίνουν στα πετρέλαια. Ενδέχεται οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μέχρι το καλοκαίρι να φτάσουν και στο 25%.

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO που “καίνε” τα ταχύπλοα marine diesel και είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021. Ένα πλοίο που εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοί0 στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

Οι προοπτικές πριν από τον πόλεμο

Για το 2022 οι προοπτικές πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση ήταν θετικές και οι κρατήσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των ξενοδοχείων, σημαντικά αυξημένες. Αναμενόταν μία καλή χρονιά για τον τουρισμό κοντά στα επίπεδα του 2019 για τους θερινούς μήνες με βελτίωση και στο ετήσιο μεταφορικό έργο. Τώρα όλα είναι υπό επανεξέταση.

Διαβάστε επίσης: 

Ρούλα Πισπιρίγκου: Με κουκούλα και χωρίς δικηγόρο στα δικαστήρια

Πράσινη Συμφωνία: Προτάσεις από Κομισιόν για να γίνουν κανόνας τα βιώσιμα προϊόντα

Φυσικό αέριο: Στα ύψη μετά το γερμανικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis