Οικονομία

Αδήλωτα τετραγωνικά: Νέα ευκαιρία στους ιδιοκτήτες - Τί πρέπει να προσέξετε

Ακίνητα

Δεύτερη ευκαιρία έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων για να δηλώσουν τη σωστή επιφάνεια των ιδιοκτησιών τους στους δήμους και να γλυτώσουν από πρόστιμα και αναδρομικές επιβαρύνσεις δημοτικών τελών για τα έτη έως και το 2019 και να πληρώσουν μικρό πρόστιμο για την περίοδο από το 2020 και μετά.

Όσοι δεν μπόρεσαν να αξιοποιήσουν την προηγούμενη ευνοϊκή ρύθμιση, έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν σε περίπου 10 ημέρες, οπότε αναμένεται να ανοίξει εκ νέου η σχετική πλατφόρμα της ΚΕΔΕ και για διάστημα έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021. Η διόρθωση αφορά στις περιπτώσεις, που το εμβαδόν που καταγράφεται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ είναι μικρότερο από το πραγματικό, που εμφανίζεται στο Ε9. Η νέα ρύθμιση πάντως, δεν συμπεριλαμβάνει και τη δήλωση των μη ρευματοδοτούμενων ακινήτων, ώστε να απαλλαγούν από τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού.

Σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας στο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς που ψηφίστηκε από τη Βουλή, διαγράφεται το σύνολο των κάθε είδους τελών και προστίμων μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2019, που προκύπτουν από τις διαφορές τετραγωνικών μέτρων για τους υπόχρεους που θα υποβάλλουν τις δηλώσεις εντός του προαναφερόμενου χρονικού διαστήματος. Για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης, τα τέλη που αντιστοιχούν στα ορθά τετραγωνικά μέτρα καταβάλλονται με πρόστιμο 20% επί του ποσού που προκύπτει από τη διαφορά των τετραγωνικών μέτρων αυτού του διαστήματος και σύμφωνα με το οριζόμενο πρόγραμμα δόσεων. Το υπουργείο Εσωτερικών εκτιμά ότι σε αντίθετη περίπτωση, οι αναδρομικές χρεώσεις δημοτικών φόρων, τελών, προστίμων και προσαυξήσεων για τη χρονική περίοδο προ του 2020, θα ξεπερνούσαν - σε ορισμένες περιπτώσεις - το 200%, ενώ για τη χρονική περίοδο από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μετά, τα πρόστιμα θα ήταν πολλαπλάσια. Ωφελούμενοι από αυτή τη ρύθμιση είναι και οι δήμοι, καθώς στα ταμεία τους θα μπουν πρόσθετοι πόροι από τα αυξημένα δημοτικά τέλη που θα προκύψουν με τα πρόσθετα τετραγωνικά. 

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα βρίσκεται σε μπάνερ στις ιστοσελίδες των υπουργείων Εσωτερικών (www.ypes.gr) και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (www.mindigital.gr), της ΚΕΔΕ (www.kedke.gr) και της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr) με μεταδρομολόγηση από τη διεύθυνση tetragonika.govapp.gr. Η είσοδος στο σύστημα γίνεται με τους κωδικούς του taxisnet. Κατόπιν, ο ιδιοκτήτης επιλέγει τον δήμο όπου ανήκει το κάθε ακίνητο που θα πρέπει να δηλωθεί ξεχωριστά. Ακολούθως εμφανίζεται λίστα με τα δηλωμένα ακίνητα, από τα οποία επιλέγεται αυτό που θα πρέπει να τροποποιηθεί. Η διαφορά ανάμεσα στα τετραγωνικά μέτρα που είναι δηλωμένα στο Ε9 και σε εκείνα βάσει των οποίων γίνεται μέχρι τώρα η χρέωση των δημοτικών τελών, εμφανίζεται αυτόματα.

Παρόλο που είναι έτοιμη από την προηγούμενη ρύθμιση, η ημερομηνία επαναλειτουργίας της πλατφόρμας παραμένει άγνωστη.

Όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Επιτροπής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΚΕΔΕ και μέλος του ΔΣ της Ένωσης, Γιάννης Τσιάμης, αυτό συμβαίνει διότι εκκρεμούν ζητήματα που δεν έχουν αποσαφηνιστεί, όπως π.χ. εάν οι ιδιοκτήτες που δήλωσαν τα «ξεχασμένα» τετραγωνικά στην προηγούμενη ρύθμιση αλλά οι δηλώσεις τους δεν έχουν ακόμα εκκαθαριστεί, έχουν τη δυνατότητα να τις αναιρέσουν. Η ΚΕΔΕ θα ζητήσει διευκρινήσεις από το υπουργείο Εσωτερικών, την Δευτέρα, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά οι δημοτικοί υπάλληλοι, οι ιδιοκτήτες ακινήτων, οι λογιστές και οι μηχανικοί. Ο κ. Τσιάμης εκτιμά ότι η πλατφόρμα θα ανοίξει σε περίπου 10 ημέρες, ενώ επισημαίνει το αίτημα της ΚΕΔΕ να μην λειτουργεί μόνο περιστασιακά αλλά να βρίσκεται μόνιμα στο gov.gr. 

Η εκκαθάριση των νέων δηλώσεων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων μέχρι την 31 Μαρτίου 2022, δηλαδή σε διάστημα τριών μηνών, ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας για περίπου 800.000 δηλώσεις που υποβλήθηκαν το 2020 και αντιστοιχούν στο 35% του συνόλου.

Οι οφειλές προς τους δήμους που θα προκύψουν από τα πρόσθετα τετραγωνικά, θα καταβληθούν από τους υπόχρεους σε 24 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ελάχιστο όριο μηνιαίας δόσης πλην της τελευταίας τα 10 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και τα 50 ευρώ για τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της ΚΕΔΕ, κατά την προηγούμενη ρύθμιση δηλώθηκαν 60.630.700 τετραγωνικά μέτρα, με αποτέλεσμα το ποσοστό των δηλωμένων επιφανειών στην επικράτεια να αυξηθεί κατά 35,15%. Υποβλήθηκαν 2.710.217 δηλώσεις που αντιστοιχούν σε 1.869.050 ηλεκτροδοτούμενα και σε 841.052 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Βάσει των συγκεκριμένων στοιχείων, αντιστοιχούσαν κατά μέσο όρο 22,4 «αδήλωτα» τετραγωνικά ανά δήλωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Eurostat: Στο 3% ο πληθωρισμός στην Eυρωζώνη τον Αύγουστο

ΕΝΦΙΑ: Πιθανή η πληρωμή διπλής δόσης τον Οκτώβριο

Οικονομία

Αυτοκίνητο: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

αυτοκίνητα

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας στους τρεις Έλληνες αντιμέτωπος με τη φτώχεια – Τραγική η εικόνα στους ανήλικους

Προσδοκίες για νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών

 

ESPA BANNER