Κρήτη

Κρήτη: Aκραίος κίνδυνος πυρκαγιάς σε Χανιά και Ρέθυμνο την Παρασκευή

πυρκαγιά

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με τον ημερήσιο Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για αύριο Παρασκευή 6 Αυγούστου 2021 η κατηγορία Κινδύνου Πυρκαγιάς για τις Περιφερειακές Ενότητες Χανίων και Ρεθύμνης είναι κατηγορίας κινδύνου 5 (κατάσταση συναγερμού), ενώ για τις Περιφερειακές ενότητες Ηρακλείου και Λασιθίου είναι  4 (πολύ υψηλός)

 Όλες οι Υπηρεσίες και τα Τεχνικά Μέσα που αποτελούν τον μηχανισμό πολιτικής προστασίας έχουν τεθεί σε κατάσταση συναγερμού.

 Υπενθυμίζουμε στους πολίτες την απαγόρευση καύσης και χρήσης πυρός σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, όπως και την προληπτική απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και παραμονής εκδρομέων, στα δάση και λοιπές ευπαθείς περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης, ως κάτωθι:

Π.Ε. Ρεθύμνης

Δήμος Ρεθύμνης
1. Περιαστικά δάση Ευλιγιά ,
2. Προφ.Ηλία και
3. Αγίου Ιωάννη,
4. Αναδασωτέα περιοχή νοτίως της Ι.Μ. Αρκαδίου

Δήμος Αγίου Βασιλείου
5. Περιαστικά Δάση Κισσού,
6. Αγκουσελιανών και

7. Αγ. Ιωάννου,
8. Πηγές Κουρταλιώτη έως την λίμνη Πρέβελη
9. Περιοχή Πρέβελη, και τις αναδασωτέες εκτάσεις δυτικά της λίμνης

Δήμος Μυλοποτάμου:
10. Φαράγγι Μαργαριτών

Π.Ε. Ηρακλείου
1. Σύμης , Δήμου Βιάννου
2. Ρούβα-Ζαρού, Δήμου Γόρτυνας και Δήμου Φαιστού
3. Κέρης, Δήμου Μαλεβιζίου,
4. Φουρνί, Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων
5. Γιούχτα, Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων

ΠΕ Λασιθίου
Φοινικόδασος Βάι, Δήμου Σητείας
ΠΕ Χανίων

Αποκλεισμός εισόδου επισκεπτών στα παρακάτω μονοπάτια της Π.Ε. Χανίων: Σούγια – Αγία Ρουμέλη Σούγια –Παλαιόχωρα Παλαιόχωρα – Ελαφονήσι Αποκλεισμός όλων των δασικών δρόμων που οδηγούν στον ορεινό όγκο των Λευκών Ορέων, αλλά και των δρόμων που οδηγούν σε ευαίσθητες και προστατευόμενες περιοχές στην Π.Ε. Χανίων, ως εξής:

1. Φαράγγι της Σαμαριάς (ο δρυμός παραμένει κλειστός με απόφαση του
φορέα διαχείρισης)
2. Φαράγγι Αγίας Ειρήνης
3. Φαράγγι Ίμπρου
4. Σηρικαριανό φαράγγι
5. Κεδρόδασος και
6. Άγιοι Απόστολοι Χανίων
7. Άγιος Ματθαίος Χανίων

 Παρακαλούνται οι συμπολίτες μας να σεβαστούν τις απαγορεύσεις, να ενημερώνονται μόνο από επίσημες πηγές και να ακολουθούν τις υποδείξεις
των Αρχών.

Είναι καθήκον όλων μας να συμβάλλουμε στην προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών, καθώς και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των υποδομών της χώρας.

Δείτε οδηγίες προστασίας: https://www.civilprotection.gr/el/dasikes-pyrkagies

Χάρτης της ΓΓΠΠ
Χάρτης της ΓΓΠΠ

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΕΣΥ: Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα λόγω των πυρκαγιών και του καύσωνα

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης η Λίμνη Εύβοιας – Στα 100 μέτρα από τις Κεχριές οι φλόγες

Κορωνοϊός: Στο «κόκκινο» τα Χανιά – Επιβάλλεται «μίνι» lockdown τύπου Μυκόνου

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER