Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Στη Βουλή από τον Χάρη Μαμουλάκη τα ερωτηματικά για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη

Image
ΒΟΑΚ
 clock 18:48 | 30/11/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Οι παλινωδίες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας κατά την υλοποίηση του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έχουν καταστεί πρόδηλες. Κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πάγωσε τους τρεις διαγωνισμούς για την υλοποίηση του έργου και στην συνέχεια, αφού πρώτα το χαρακτήρισε δια στόματος του κ. Καραμανλή ως «μια μολυβιά στο χάρτη», επανεκκίνησε την υλοποίηση του με την ακριβώς ίδια αρχιτεκτονική και την ίδια χάραξη με μόνες προσθήκες μια τετραετή καθυστέρηση και τα διόδια.

Το σκέλος του νέου ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ. προκηρύχθηκε στις 18 Οκτωβρίου 2018 με τις τελικές προσφορές να κατατίθενται τον Ιανουάριου του 2022. Η εν λόγω σύμβαση υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2023 και βάσει των συμβατικών υποχρεώσεων του ανάδοχου σήμερα θα έπρεπε να βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης της. Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό σχήμα στο οποίο κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός είναι αυτό των εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ μέσω ΣΔΙΤ που αναμένεται να έχει 30 έτη περίοδο αποπληρωμής.

Ωστόσο πρόσφατα, στις 20 Νοεμβρίου του 2023, και πριν ακόμα από την έναρξη του εργοταξίου στην περιοχή, αυξήθηκε εκτάκτως το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου κατά 16,5 εκατ. ευρώ κάνοντας το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 255,2 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση της τάξεως σχεδόν του 6,5% επί του συνολικού προϋπολογισμού του έργου. Στα σχετικά δημοσιεύματα του τύπου αναφέρονταν ότι η αύξηση αυτή κρίνονταν απαραίτητη για να υλοποιηθούν δαπάνες για τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας, απαλλοτριώσεις, Αρχαιολογικές Εργασίες και Έρευνες και άλλα. Από τα παραπάνω προκύπτει το ερώτημα, αν τα δημοσιεύματα στο τύπο ευσταθούν, του γιατί οι εν λόγω δαπάνες δεν είχαν προβλεφθεί στον αρχικό προϋπολογισμό του έργου και αν οι εργασίες αυτές, χρονοβόρες ως επί το πλείστων, θα ανατρέψουν το δημοσιοποιημένο σχεδιασμό για την υλοποίηση του έργου.

Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

Για ποιο λόγο κρίθηκε σκόπιμη η αύξηση του προϋπολογισμού του σκέλους του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη; Με τις νέες αυξήσεις, ποιος είναι ο τελικός προϋπολογισμός του έργου και ποια αναμένεται να είναι η τελική επιβάρυνση του ελληνικού δημοσίου λαμβάνοντας υπόψιν το σύνολο των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα πραγματοποιηθούν σε βάθος χρόνου;

Ποιο είναι το τελικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου Χερσόνησος-Νεάπολη και πότε αναμένεται να εκκινήσουν οι εργασίες στην περιοχή;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μαμουλάκης Χάρης

Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Δούρου Ρένα

Θρασκιά Ουρανία

Καραμέρος Γιώργος

Κασιμάτη Νίνα

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλου Αλέξανδρου

Μπάρκας Κώστας

Πούλου Γιώτα

Χρηστίδου Ραλλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΒΟΑΚ: Πότε ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

ΒΟΑΚ: Την Άνοιξη του 2024 ξεκινούν τα πρώτα έργα στο τμήμα Χερσόνησος-Νέαπολη

Επιστολική ψήφος: Πώς θα «τρέξουν» οι Ευρωεκλογές - Βήμα-βήμα η διαδικασία

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis