Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Διόδια κανονικά και ... σκιώδη - Ποιά θα είναι η τιμή

βοακ
 clock 10:41 | 03/05/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Με διόδια, το αντίτιμο των οποίων θα καταβάλλουν οι διερχόμενοι οδηγοί και επιπλέον επιδότηση διοδίου, την οποία θα πληρώνει το Δημόσιο θα κινητροδοτηθεί ο παραχωρησιούχος που θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο μήκους 107 χιλιομέτρων (συν 50 χλμ παραπλευρου δικτύου).

Η τιμή του διοδίου, όπως αναφέρει το ethnos.gr θα είναι αυτή που ισχύει για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας και ανέρχεται σε 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ το ποσοστό του «σκιώδους διοδίου» που θα αναλάβει το Δημόσιο, όπως ανέφερε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα αφού θα προκύψει στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού.

Ο ίδιος δικαιολόγησε την ανάγκη ύπαρξης και σκιώδους διοδίου αναφέροντας πως πρόκειται για ένα δύσκολο έργο με χαμηλούς φόρτους, καθώς οι μετακινήσεις μεταξύ Χανίων και Ηρακλείου είναι λιγες: «Πρόκειται για δύο ξεχωριστούς πόλους, οι οποίοι προσεγγίζονται χωριστά είτε με πλοίο ή με αεροπλάνο. Ως εκ τούτου οι μετακινήσεις είναι λίγες. Εάν ήταν περισσότερες, δε θα χρειαζόμαστε σκιώδη διόδια», ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως με το συγκεκριμένο μοντέλο «ό,τι περνάει θα παίρνει ένα ακόμα σκιώδες διόδιο ώστε να μπορεί να ισορροπεί το χρηματοοικονομικό μοντέλο».

Τις ανακοινώσεις έκανε ο υφυπουργός κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους για την πορεία των έργων υποδομών κατά την τετραετία διακυβέρνησης της ΝΔ.

Σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ να σημειωθεί ότι η κατάθεση προσφορών για το έργο παραχώρησης έχει προγραμματιστεί για τις 8 Μαίου. Το Δημόσιο χρηματοδοτεί με 800 εκατ. ευρώ (600 εκατ. ευρώ ΕΣΠΑ και 200 Ταμείο Ανάκαμψης).

Τα διόδια στον ΒΟΑΚ θα είναι πλευρικά και το σύστημα λειτουργίας θα είναι ηλεκτρονικό – αναλογικό, κάτι το οποίο θα λειτουργήσει και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, όπως πολλάκις έχει διακηρύξει το υπουργείο χωρίς ωστόσο να έχει εφαρμοστεί ακόμα.

Τωρα όμως, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Καραγιάννης, το υπουργείο βρίσκεται κοντά στην κατάληξη της οριστικής λύσης. Αλλά απ΄αυτο το σημείο μέχρι την πλήρη εφαρμογή του συστήματος και χρήση από τους διερχόμενους από τους αυτοκινητοδρόμους θα απαιτηθεί περίοδος τουλάχιστον 2 – 3 ετών.

 

Διαβάστε επίσης:

Αεροδρόμιο Καστελίου: Κύμα αντιδράσεων για τις οδικές συνδέσεις

Σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη στη Χερσόνησο (φωτογραφίες)

ΒΟΑΚ: Με διόδια και κόστος 360 εκατ. ευρώ το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis