Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Αεροδρόμιο Καστελίου: Κύμα αντιδράσεων για τις οδικές συνδέσεις

Image
αεροδρόμιο καστελίου μακέτα
 clock 14:41 | 28/04/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Ομοβροντία αντιδράσεων πυροδοτεί ο σχεδιασμός των οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου Καστελίου προς το Βόρειο και το Νότιο οδικό Άξονα που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, καθώς εντοπίζεται σωρεία περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Το θέμα ανέδειξε σε όλη του την έκταση η εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη στο Ράδιο Κρήτη, όπου μίλησαν τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης όσο Περιφερειακός Σύμβουλος Ζαχαρίας Δοξαστάκης, οι οποίοι ανέδειξαν γλαφυρά τις παθογένειες του σχεδιασμού που δρομολογείται, οι οποίες αναμένεται να τεθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου προκειμένου το Σώμα να πάρει θέση.

Χθες βράδυ η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου συζήτησε το όλο θέμα εκφράζοντας ξεκάθαρα τη διαφωνία της στο θέμα της οδικής σύνδεσης του αεροδρομίου με το ΒΟΑΚ ενώ παράλληλα αναδεικνύει και το ζήτημα της μεταφοράς των καυσίμων όπως επίσης και της αντιπλημμυρικής προστασίας της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου.

Ειδικότερα, ζήτημα πρώτης γραμμής για τους φορείς αναδεικνύεται αυτό της οδικής σύνδεσης του αεροδρομίου με το Βόρειο Οδικό Άξονα, που όπως περιέγραψε ο κ. Δοξαστάκης θα πρέπει να διακοπεί για δύο ολόκληρα χρόνια η λειτουργία του υφιστάμενου εθνικού δρόμου Χερσόνησος Καστέλι (Ε92) από το 3ο ως το 7ο χιλιόμετρο δηλαδή από τη διακλάδωση από Χερσόνησο προς Οροπέδιο Λασιθίου στο ύψος της διακλάδωσης Καστελίου στο Άγιο Πνεύμα.

Η εναλλακτική λύση που προτείνεται είναι η διοχέτευση της κυκλοφορίας από Ασκούς, Αβδού, Ποταμιές προς Χερσόνησο και ΒΟΑΚ .

Ο σχεδιασμός αυτός, πυροδοτεί τις σφοδρές αντιδράσεις των φορέων που ξεκαθαρίζουν ότι είναι αδιανόητο να ζητηθεί από εκατοντάδες εργαζόμενους να αναγκαστούν να διανύουν καθημερινά μια διαδρομή επιπλέον διαδρομή 25 χιλιόμετρων για να μπορέσουν να φτάσουν στη δουλειά τους με δεδομένο μάλιστα και το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς εργάζονται σε ξενοδοχεία της Χερσονήσου.

Αυτό είναι μόνο ένα από τα κορυφαία προβλήματα που καταγράφονται από τους φορείς οι οποίοι το επόμενο διάστημα σχεδιάζουν να αναδείξουν δυναμικά, το κρίσιμο ζήτημα της αλλαγής της μελέτης και κατά συνέπεια την αλλαγή της χάραξης μέσω της κατασκευής σήραγγας μήκους 2,5 km του τμήματος από τον οικισμό Άγνος, έως την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος στην θέση Ξηροκαμάρες, μετατοπίζοντας με αυτό τον τρόπο τη χάραξη στον ορεινό όγκο προς τα δυτικά, με ενδεχόμενη προέκτασή της προς βορρά.

Μάλιστα όπως τόνισε ο κ. Δοξαστάκης, η κατασκευή αυτού του έργου, έχει πολλαπλά οφέλη αφού δε θα χρειαστεί να κλείσει κανένας δρόμος, αφετέρου μπορεί με ασφάλεια να κατασκευάζουμε το έργο όλο το 24ωρο χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα μέτρα, και το κυριότερο όλων βάση της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας και της Ελληνικής η περιβαλλοντική διάσταση ενός μεγάλου έργου είναι μείζονος σημασίας και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη πολύ σοβαρά από όλους τους φορείς που κατασκευάζουν τα έργα.

Image
αεροδρόμιο καστελίου

Η θέση του ΤΕΕ ΤΑΚ

Τρία είναι τα βασικά ζητήματα που αναδεικνύει η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ-ΤΑΚ που συνεδρίασε χθες βράδυ και συζήτησε το επίμαχο θέμα, και αφορούν το κρίσιμο θέμα του οδικού δικτύου, το ζήτημα της μεταφοράς των καυσίμων και η αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής του Καστελλίου.

Ειδικότερα οι βασικοί προβληματισμοί που τέθηκαν με μία πρώτη ανάγνωση είναι ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην ΝΑ Μεσόγειο και το 2ο μεγαλύτερο στην Ελλάδα με εκτιμώμενο ετήσιο φόρτο επιβατών στο 20ο έτος λειτουργίας του 11,7 εκ. επιβάτες και η συγκοινωνιακή του εξυπηρέτηση παρουσιάζεται εξαιρετικά φτωχή και μονοδιάστατη με μόλις έναν κύριο οδικό άξονα σύνδεσης τύπου ΑΙΙ με το πρωτεύον εθνικό δίκτυο και τα μεγάλα αστικά κέντρα, με 2+2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ταχύτητα σχεδιασμού μόλις 80χλμ/ω.

Αναμένουμε δηλαδή σε βάθος χρόνου να φιλοξενήσουμε μία υποδομή ‘’επιπέδου Ελ. Βενιζέλος’’ που σήμερα προσεγγίζεται με την Αττική Οδό (3+3), με τη γραμμή 3 του Μετρό, τον Προαστιακό Σιδ/μο και λεωφορεία του ΟΑΣΑ με ένα μόλις δρόμο που θα έχει χαρακτηριστικά και ταχύτητα ανάλογα με την οδό Καζαντζίδη; Δεν εντοπίζεται κάποια πρόβλεψη για ολοκληρωμένη υπηρεσία ΜΜΜ που θα αφορά επισκέπτες και εργαζόμενους, Μέσο Σταθερής Τροχιάς ή έστω εξυπηρέτηση μέσω συστήματος BRT με τους ανάλογους χώρους εξυπηρέτησης εντός του χώρου του Αεροδρομίου

Η πρόβλεψη για μία βασική συνδετήρια με τον ΒΟΑΚ τύπου ΑΙΙ και ταχύτητα σχεδιασμού 80χλμ/ω για εξυπηρέτηση σε κοινό κατάστρωμα οδού ΙΧ αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, τουριστικών λεωφορείων, αστικών λεωφορείων, βαρέων οχημάτων και δη βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων κυρίως αλλά και καυσίμων (βυτιοφόρων) σε ένα έργο τέτοιου μεγέθους και προβλέψεων 20ετίας φαίνεται εκ πρώτης μη ικανοποιητική, και επισφαλής με όρους οδικής ασφάλειας και επιδιωκόμενης κυκλοφοριακής ικανότητας, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη και την περιβαλλοντική όχληση στην ευρύτερη περιοχή, το μέγεθος των παρεμβάσεων που προβλέπονται

Με ποιο σκεπτικό διατηρείται στην παρούσα η άμεση κατασκευή ενός μόνο διαδρόμου (3.200μ, 45μ.); Και μάλιστα ενώ στην παρούσα φάση γίνεται προσαύξηση του μεγέθους του συνόλου των λοιπών υποδομών. Εφόσον – παρά τις ανωτέρω επιφυλάξεις μας- η πρόβλεψη για διατήρηση της συνδετήριας οδικής σύνδεσης παραμείνει με τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που προβλέπονται στην παρούσα, κρίνουμε σκόπιμο να αξιολογηθεί και η εναλλακτική λύση της κατασκευής σήραγγας μήκους περί τα 2,5 χλμ του τμήματος περίπου μεταξύ των θέσεων 5+200 και 7+500, μετατοπίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη χάραξη στον ορεινό όγκο προς τα δυτικά, με ενδεχόμενη προέκτασή της προς Βορρά, όπως είχε επισημανθεί σε παλαιότερο έγγραφο του ΤΕΕ-ΤΑΚ προς το ΥΜΕ και επεξεργάζεται αντίστοιχα και από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη - Τουρισμός: «Σας παρακαλώ μην καθαρίσετε το δωμάτιο μου»

Φονικό στ'Ανώγεια: "Ο Λευτέρης ήταν ζωντανός – Ο κατηγορούμενος δεν λέει την αλήθεια"

Ηράκλειο: Η κλούβα τυλίχθηκε στις φλόγες εν κινήσει - Άγιο είχε ο οδηγός

 

 

 

 

 

 

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis