Κρήτη

Α/δρος ΑΔΜΗΕ στο Ράδιο Κρήτη: Στήνονται τα εργοτάξια για το μεγάλο καλώδιο

ΑΔΜΗΕ - Μάργαρης

Τη διαβεβαίωση ότι “Θα σβήσουν τα φουγάρα στην Κρήτη”, έδωσε με δηλώσεις του στο “Ράδιο Κρήτη” και την εκπομπή του Μανώλη Αργυράκη, ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, Γιάννης Μάργαρης ξεκαθαρίζοντας ότι αφενός με τη μικρή διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου και κυρίως με το μεγάλο καλώδιο, οι καταναλωτές θα εξοικονομήσουν 300-400 εκ. ευρώ το χρόνο για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών!

Ο κ. Μάργαρης σημείωσε, πάντως, ότι στο σύστημα θα μείνει μία μονάδα, κατά πάσα πιθανότητα αυτή στον Αθερινόλακκο σε περίπτωση που κάτι προκύψει, όμως σε κάθε περίπτωση αφενός με τη μικρή διασύνδεση αλλά κυρίως με το μεγάλο καλώδιο Κρήτης – Αττικής, το νησί θα προχωρήσει στην οριστική παύση λειτουργίας των θερμικών μονάδων του.

Ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ υπογράμμισε ότι περίπου το 1/3 των αναγκών της Κρήτης σε ενέργεια θα καλυφθεί με το μικρό καλώδιο, η ηλέκτριση του οποίου ξεκίνησε και αποτελεί τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, όπως είπε, ενώ το χαρακτήρισε “έργο – ρεκόρ”!

Ο ίδιος επισήμανε ότι εκτός από ενεργειακή επάρκεια κι εξοικονόμηση χρημάτων, η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου θα επιτρέψει και την εγκατάσταση περισσότερων αιολικών πάρκων στο νησί, ενώ ήδη η Κρήτη διασφαλίζει από ΑΠΕ και αιολικά περίπου 300MW.

Το κύκλωμα της διασύνδεσης, το οποίο ηλεκτρίστηκε πρόσφατα, απαρτίζεται από επιμέρους έργα:

Υποβρύχιο καλώδιο 132 χλμ ανάμεσα σε Χανιά και Νεάπολη Λακωνίας

Υπόγεια καλώδια 42 χλμ σε Κρήτη και Πελοπόννησο

Νέος υποσταθμός στην Ανατολική Πελοπόννησο και αναβάθμιση του υφιστάμενου υποσταθμού στα Χανιά

Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου αποκαλείται και όχι άδικα «διασύνδεση των ρεκόρ» καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως με μήκος 174 χλμ.

Αναφορικά με το μεγάλο καλώδιο, ο κ. Μάργαρης τόνισε ότι ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο καθώς οι βασικές μελέτες έχουν καταλήξει και για τα καλώδια και για τους υποσταθμούς ενώ ανακοίνωσε ότι εντός του Ιανουαρίου θα στηθούν τα εργοτάξια κοντά στη Δαμάστα και αντίστοιχα στην Αθήνα.

Πρόκειται για ένα έργο 330 χλμ από τα Μέγαρα Αττικής έως τη Δαμάστα με υπογειοποίηση κυκλωμάτων ενώ σε αντίθεση με το μικρό καλώδιο, στην περίπτωση του μεγάλου, το ρίσκο είναι μικρότερο, λόγω του ομαλού βυθού.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, δήλωσε πως το χρονοδιάγραμμα παραμένει ίδιο, δηλαδή το έργο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2023.

Ελένη Μπουρμά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εμβόλιο κορωνοϊού: Τι θα πρέπει να κάνουν όσοι έχουν αλλεργία και αυτοάνοσα

Κρήτη: 3 χρόνια από τον ραδιομαραθώνιο του Ράδιο Κρήτη, το "Σπίτι των Αγγέλων" ολοκληρώνεται

Κρήτη - κορωνοϊός: Κάτω από 30 οι ασθενείς με κορωνοϊό στα νοσοκομεία!

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Παρουσία Πλακιωτάκη η συζήτηση για την παραχώρηση του λιμανιού - Τι ζητάει ο δήμος

Λιμάνι Ηρακλείου

Τις θέσεις και τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου αναφορικά με την επικείμενη παραχώρηση του λιμανιού σε επενδυτές, εξέφρασε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Απριλίου, διαδικτυακά, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΗ Μηνά Παπαδάκη.

Συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος,  σχετικά με όσα πρέπει να διεκδικήσει ο Δήμος Ηρακλείου, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«1.       Την ταχύτατη ολοκλήρωση της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης.

2.         Την δέσμευση του Υπουργείου για την έγκριση της ίδρυσης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο οποίο θα υπαχθούν τόσο η διαχείριση του μη παραχωρουμένου Ενετικού Λιμένα όσο και η παραχώρηση του καφέ ΜΑΡΙΝΑ, των κτιρίων του Θεατρικού Σταθμού και πρώην ΚΤΕΛ, και το πρώην Λιμενικό Περίπτερο.

3.         Την ενημέρωση του Δήμου για τα υπό αξιολόγηση επενδυτικά πακέτα που αφορούν στο λιμάνι του Ηρακλείου.

4.         Την διασφάλιση της προστασίας του θαλάσσιου και χερσαίου περιβάλλοντος καθώς και της κοινωνικής ζωής του τόπου.

5.         Την συμμετοχή του εκάστοτε Δημάρχου Ηρακλείου ή του αναπληρωτή του  στη νέα διοίκηση του Λιμανιού.

6.         Τον προσδιορισμό αντισταθμιστικών οφελών προς τον Δήμο Ηρακλείου (ενδεικτικά  ποσοστό επί του τζίρου) και

7.         Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων όλων των εργαζομένων σήμερα στο λιμάνι».

Ο Υπουργός από την πλευρά του δεσμεύτηκε εκ νέου για την μη παραχώρηση του Ενετικού Λιμένα ενώ υποσχέθηκε να εξετάσει άμεσα το θέμα της σύστασης Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς και των λοιπών  ζητημάτων που του ετέθησαν.

Συνολικά η θέση της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου για την αξιοποίηση του Λιμανιού:

Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο διαχρονικά με την ζωή της πόλης των 5+1 πολιτισμών, τμήμα της οποία αποτελεί.

Είναι ένα σημαντικό ελληνικό λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα όμως, είναι η σημαντικότερη εμπορική πύλη της Κρήτης και ένας κρίσιμος βραχίονας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου.

Λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία και τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και λόγω της δυναμικής που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, το λιμάνι του Ηρακλείου, δύναται να συμβάλει περαιτέρω στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, ΚΑΙβέβαια, στην ανάπτυξη της πόλης του Ηρακλείου και της Κρήτης.

Θεωρούμε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Ηρακλείου που είναι ενταγμένο στο «Κεντρικό δίκτυο» των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, πρέπει να αναφέρεται:

  1. στην εγγύτητα του στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης του Ηρακλείου, που επιβάλει την κάλυψη-εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών των πολιτών για μετακίνηση, ναυταθλητισμό, αναψυχή και ελεύθερα προσβάσιμους χώρους,
  2. στην γειτνίαση του με σημαντικά ιστορικά μνημεία, γεγονός που επιβάλει την φυσική προστασία τους, την ανάδειξη της ιστορικότητας και της σημασίας τους και την αξιοποίηση τους ως τοπικό «συμβολικό» κεφάλαιο».
  3. στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της (τακτικής) επιβατηγού ναυτιλίας, με εκσυγχρονισμό των υποδομών, βελτίωση της εξυπηρέτησης και ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών,
  4. στην δημιουργία-λειτουργία ενός σύγχρονου και ευμεγέθους υδατοδρομίου, που θα συνδέει το Ηράκλειο με κάθε “άκρη” της Κρήτης αλλά και με τα νησιά του Αιγαίου και τη Πελοπόννησο, με προφανή οφέλη για τον τουρισμό και τις μεταφορές,
  5. στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με νέες ειδικές υποδομές (δημιουργία «σταθμού κρουαζιέρας») και εξωστρέφεια, για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με έμφαση στην μεγέθυνση του οικονομικού της αντικειμένου για την πόλη και την σύνδεση της με την τοπική πρωτογενή παραγωγή και την ενδοχώρα.
  6. στην αναδιοργάνωση του εμπορευματικού λιμένα, με επέκταση των εγκαταστάσεων του, υιοθέτηση διεθνών προτύπων λειτουργίας, υψηλή αποτελεσματικότητα και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και εξάλειψη του θορύβου και της ρύπανσης,
  7. στην δημιουργία ενός σύγχρονου αλιευτικού καταφυγίου-ιχθυόσκαλας, για τις ανάγκες των επαγγελματιών αλιέων όλου του νησιού και την ανάπτυξη μιας νέας διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη μας,

Θεωρούμε αυτονόητο πως οτιδήποτε αναφέρεται σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας έχει ρυθμιστεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Με "πρωτιά" και με τουρίστες VIP η κρουαζιέρα

Ηράκλειο: Στους φιναλίστ για το βραβείο "Κορυφαίο Λιμάνι της Ευρώπης"